problem cynku

1. Data: 2000-10-20 20:49:53

Temat: problem cynku
Od: Wioletta Przytula <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
i jednocześnie sorry, jesli NTG,
ale problem jest tak mało popularny,
że muszę próbować wszędzie.
Chodzi o to, że poszukuję _jakichkolwiek_
materiałów na temat wpływu cynku na układ
nerwowy człowieka. Brak mi jest materiałów na ten temat
do pracy na 2 stopnien specjalizacji neurologii.
Czy może ktoś mógłby mi pomóc ? Jakieś urle,
książki, autorzy etc. ? Każda pomoc mile widziana.
Jeśli nie znajdę wystarczających materiałów, bedę
musiała zmienić temat, niestety nie mam za bardzo pomysłów
na jaki.
BTW może ktoś miałby ewentualnie jakąś ciekawą propozycję ?

Pozdrawiam wszystkich
Wioletta Przytula

2. Data: 2000-10-23 18:41:16

Temat: Re: problem cynku
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Wioletta Przytula wrote:

> [...]
> na jaki.
> BTW może ktoś miałby ewentualnie jakąś ciekawą propozycję ?

Ponizej jest kilka odnosnikow do ostatnich artykulow
ktore moga cie zainteresowac.

Astrocytes are more resistant than neurons to the cytotoxic effects
of increased Zn(2+)].
Dineley KE, Scanlon JM, Kress GJ, Stout AK, Reynolds IJ
Neurobiol Dis 2000 Aug;7(4):310-20

Frederickson CJ, Suh SW, Silva D, et al.
Importance of zinc in the central nervous system: The
zinc-containing neuron
J NUTR 130: (5) 1471S-1483S Suppl. S MAY 2000

Giralt M, Molinero A, Carrasco J, et al.
Effect of dietary zinc deficiency on brain metallothionein-I and
-III mRNA levels during stress and inflammation
NEUROCHEM INT 36: (6) 555-562 MAY 2000

Horning MS, Blakemore LJ, Trombley PQ
Endogenous mechanisms of neuroprotection: role of zinc, copper, and
carnosine
BRAIN RES 852: (1) 56-61 JAN 3 2000

Aravindakumar CT, Ceulemans J, De Ley M
Nitric oxide induces Zn2+ release from metallothionein by
destroying zinc-sulphur clusters without concomitant formation of
S-nitrosothiol
BIOCHEM J 344: 253-258 Part 1 NOV 15 1999

Alirezaei M, Nairn AC, Glowinski J, et al.
Zinc inhibits protein synthesis in neurons - Potential role of
phosphorylation of translation initiation factor-2 alpha
J BIOL CHEM 274: (45) 32433-32438 NOV 5 1999

Jesli chodzi o ksiazki to nieco starsze proceedings:

Frederickson, C J
Neurobiology of Zinc: Proceedings of a
Satellite Symposium to the Annual
Meeting, Society for Neuroscience,
Boston, Massachusetts, November, 4-6,
1983

oraz

Pfeiffer, Carl C
Neurobiology of the trace metals zinc and copper.

Stephen C. Cunnane
Zinc : Clinical and Biochemical Significance

To jest tylko kilka pozycji; nawet nie mam pojecia
czy do czegos ci sie przydadza, ale jesli nie masz nic ...
Jestem pewien, ze mozna znalezc tego o wiele wiecej.

Mariusz

biale plamki
DO kontratakuje!!!!!
RPG
www.poradnikmedyczny.pl - na nowym, szybkim serwerze
konflikt syrelogiczny (sory jeżeli nie tak to sie pisze)