problem z dłońmi

1. Data: 2003-10-16 06:55:54

Temat: problem z dłońmi
Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra..napiszę..może ktoś mi coś poradzi..(niekoniecznie lekarz;-) ).
MAjąc lat 10-12 miałam kłopot z rękoma, a dokładnie z dłońmi- zaczęła mi
sie łuszczyć skóra i po prostu "złazić". Próbowałam niemal wszystkiego..w
końcu samo przeszło Teraz...he he... a mam już grubo powyżej 12:-)..to
wróciło. Smaruję dziennie po kilkanaście razy różnymi kremami, jem skrzyp z
witaminami..i juz nie wiem co robić..a skóra się brzydko zachowuje.Jest to
dyskomfort okropny.Dodam, że problem jest tylko na dłoniach.Może ktoś miał
coś podobnego?Będę wdzięczna za każdy efektywny pomysł co z tym zrobić.
Avf
Ps Dodam, że byłam u lekarza, który kazał moczyć ręce w krochmalu.Oczywiście
nic to nie daje:-(

2. Data: 2003-10-16 07:21:15

Temat: Re: problem z dłońmi
Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to być problem alergiczny. Może jesteś uczulona na płyn do mycia
naczyń, krem do rąk lub mydło.
Pozdarwiam Teresa

3. Data: 2003-10-16 08:59:16

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ania (Foxy)" napisał:

Być może jest to jakaś łagodna forma łuszczycy. Do mycia rąk stosuj środki o
pH 5,5 oraz przejrzyj podane przeze mnie linki:

0&v=2&s=0
http://www.pharmacy.pl/fwp/apteki/specjalizacje/prac
e/Piechula-2002-wiosna.p
df
http://users.nethit.pl/forum/forum/psoriasis/

Pozdrawiam, andrzej

www.glowacki.art.pl

4. Data: 2003-10-16 09:02:18

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Środkowy link się "złamał" i na wszelki wypadek podaję go jeszcze raz:

5. Data: 2003-10-16 09:33:54

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" < napisał:

> Być może jest to jakaś łagodna forma łuszczycy.

Nie to nie łuszczyca....naskórek tylko wysycha i "schodzi"..Formy "łuszczy
się" chyba użyłam niefrasobliwie. Własnie znajomy stwierdził że to na pewno
uczulenie na chlor.zaczełam chodzic na basen......wysychaja mi ręce i takie
efekty
Avf

6. Data: 2003-10-16 09:40:04

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pewno
> uczulenie na chlor.zaczełam chodzic na basen......wysychaja mi ręce i

Być może jest to powodowane przez chlor. Chlor przecież jest dodawany do
wody po to, żeby zabijał bakterie. Niestety zabija też te pożyteczne, które
znajdują się na naszej skórze. Tak jak powiedziałem wcześniej, używaj do
mycia tylko i wyłącznie środków o pH 5,5.

Pozdrawiam, andrzej

7. Data: 2003-10-16 10:17:37

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli rzeczywiście jesteś wraźliwa na chlor, to nie ma wyjścia, trzeba
poszukać innego basenu ;-). W nowoczesnych basenach zamiast chloru do
dezynfekcji wody stosuje się ozon. Woda w basenach które stosują ozon, w
przeciwienstwie do wody chlorowanej nie powoduje podrażnienia spojówek oraz
nie wysusza skóry. W przypadku bardzo wrażliwych ludzi (między innymi dla
małych dzieci i mnie ;-)) są w sprzedaży filtry kąpielowe, które usuwają z
wody wodociągowej do 99% chloru. Wówczas nawet kąpiele w domu są
"bezpieczne".

Pozdrawiam, andrzej

8. Data: 2003-10-16 11:33:26

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora