problem z trawą

1. Data: 2004-09-16 09:11:37

Temat: problem z trawą
Od: "Dark" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Mam zapytanie związane z moim przydomowym trawnikiem.

Problem polega na tym, że po koszeniu na wysokość 4 cm, skoszona trawa nie
jest zielona tylko jakaś taka żółtawa i niektóre fragmenty maja jakby nie
skoszone tylko poszarpane włókna (które nie chcą sie skosić. Odzyskuje
zieleń dopiero po odrośnieciu. Tylko w wariancie koszenia na wysokość 6 cm
(wg ustawień kosiarki) pozostaje zielona po skoszeniu - ale ta wysokość mi
nie odpowiada

Trawnik był założony w tym roku, przekopana ziemia, grunt niwelowany ręcznie
(nie jest niestety idealnie płaski), wysiew siewnikiem + uzupełniony ręcznie
w newralgicznych miejscach.
MOże istotone jest to że gdy była wysiana to raz czy dwa została
"zapuszczona" do wysokości ok 20 cm.

Wg mnie zółty kolor po skoszeniue moze być wynikiem:
1. Zbyt mała moc kosiarki (Bosch 900 W ale jakas podobna dobra
charakterystyka silnika do koszenia długiej trawy, kupiona w tym roku) do
długiej trawy wobec czego nie jest ona koszona tylko szarpana.

2. Trawa została zapuszczona do zbyt wysokiej wobec czego fragment zółty,
który normalnie jest w/lub przy samej ziemi , u mnie jest "wyżej"
(przepraszam ale nie jestem fachowcem w tej dziedzienie dlatego tak
opisowo).

3. Niskoszone "włókna" trawy - ???

Dzieki z góry za pomoc
d.

2. Data: 2004-09-16 11:06:42

Temat: Re: problem z trawą
Od: "moni" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest zielona tylko jakaś taka żółtawa i niektóre fragmenty maja jakby nie
> skoszone tylko poszarpane włókna (które nie chcą sie skosić.

Tępy nóż.

moni

3. Data: 2004-09-16 12:01:05

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.09.2004, o godzinie 13.06.42, na pl.rec.ogrody, moni napisał(a):

> Tępy nóż.

Moim zdaniem też.

--
Pozdrawiam ostro ;))),
*Freesia*

4. Data: 2004-09-16 15:03:51

Od: "Pepek" <p...@d...friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdź jaką odmianę masz posianą. Być może nie znosi niskiego koszenia.
Przy tępym nożu chyba taki efekt nie zależałby tak bardzo od wysokości
cięcia.

--
_______________________

http://arius.atr.bydgoszcz.pl/

5. Data: 2004-09-16 18:09:39

Od: "Jacek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem też.

Moze tez być odwrotnie załozony
Jacek

6. Data: 2004-09-17 12:04:07

Od: "Piotr Jaruga" <p...@a...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam u siebie podbny problem i [u mnie] w 100% nie jest to tepy noz (ech
przeciez mi go w koncu dobrze naostrzyli ;-) )
natomiast moja ziemia nie nalezy do najciekawszych: miejscami glina twarda
jak kamien, miejscami pozostalosci wylewane przy czyszczeniu z betoniarki
(staralem sie jak najlepiej to usunac ale cos tam pewnie zostalo), gdzie
niegdzie gleba bardziej paszczysta. na wszystko nasypalem czarnej ziemi ale
widzialem jak deszcze ja zmywaly z niektorych miejsc (niestety nie
zmieszalem wystarczajaco dobrze wierzchniej warstwy a powinienem.)

przez pierwsze dwa koszenia mialem piekna, soczysta zielona trawke. pozniej
zaczelo sie to co opisales ale kosiarke mam tak samo ustawiona (chyba 4 cm).
Ale: dodatkowo ograniczylem /znacznie/ podlewanie - nie wyrabialem z
nadmiarem trawy :-) wiec moze przedobrzylem? No i ze dwa razy trawka
odzyskala wigor jak podsypalem nawozu.
u mnie wiec wnioski nasuwaja sie same
pozdr
Piotr