problem z zebami

1. Data: 2005-01-17 22:11:51

Temat: problem z zebami
Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z zebami.
Mimo ze biore preparaty z wapnem, jem duzo nabialu (od zawsze) - zalecenie
internisty - z moimi zebami nie poprawia sie.
Od 2 miesiecy co kilka dni ukrusza mi sie ktorys z zebów. Poszly juz jedynki
na dole, obie dwojki na dole, dzisiaj odlecial kawalek piatki gornej. Ja juz
nie wiem co mam robic. Zeby byly zdrowe, chodze regularnie do dentystki. Ona
wyslala mnie do internisty wczesniej proponujac to samo co internista.
Prosze, pomozcie mi

--
Aga

2. Data: 2005-01-17 22:43:15

Temat: Re: problem z zebami
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aga" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> wyslala mnie do internisty wczesniej proponujac to samo co internista.

ile masz lat?

jesli zeby wyrznely sie do jamy ustnej doustne wzmacnianie
ich nie ma wiekszego sensu. teraz juz tylko
zewnetrzne zabiegi moge temu zaradzic, min agresywna
profilaktyka fluorowa.

iwon(k)a

3. Data: 2005-01-18 08:14:07

Od: "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problem z zebami.
> Mimo ze biore preparaty z wapnem, jem duzo nabialu (od zawsze) - zalecenie

*** najprawdopodobniej masz bruksizm - bezwiedne zgrzytnie zębmi o podłożu
nerwowym.
Żadne flurowania tu nie pomogą a wręcz przeciwnie - fluor nadaje zębom
kruchość. Wskazana wizyt u dobrego stomatologa który będzie miał dla Ciebie
czas, wykonanie szyn relakasacyjnych - są to cienkie, elastyczne nakładki na
zęby zakładane na noc , wizyty u psychologa, może jkieś ziołowe śr.
tonizujące, własne przemyślenia i wyhamowanie życia.
Tak myślę bez badania. Dodam, że zwykł próchnica zębów częst nasila się 'po
przejściach" chociaż wydaje się, żę robimy wszystko dobrze dla poprawy stanu
uzębienia.
Henryk

4. Data: 2005-01-18 08:15:12

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zewnetrzne zabiegi moge temu zaradzic, min agresywna
> profilaktyka fluorowa.

Przyczyn tego prawdopodobnie moze byc kilka - za malo wapnia, za malo
fluoru, za duzo fluoru (szczegolnie to ostatnie).
--
Olleo

5. Data: 2005-01-18 15:25:49

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> napisał w

> *** najprawdopodobniej masz bruksizm - bezwiedne zgrzytnie zębmi o podłożu
> nerwowym.
(...)

I chyba tu masz racje. Lecze sie z powodu depresji. Od jakiego s czasu lapie
sie na tym ze mam mocn scisniete szczeki. Głownie w nocy ale nie powiazalam
tego z tym kruszeniem sie zebów. A pewnie to tez ma na to wplyw.
Dziekuje

Aga

6. Data: 2005-01-19 14:53:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olleo" <o...@c...tlen.pl> wrote in message news:csigih$97t$1@news.mch.sbs.de...

> Przyczyn tego prawdopodobnie moze byc kilka - za malo wapnia, za malo
> fluoru, za duzo fluoru (szczegolnie to ostatnie).

za duzo fluoru nie powoduje kruchosci zebow.

iwon(k)a

7. Data: 2005-01-19 14:54:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I chyba tu masz racje. Lecze sie z powodu depresji. Od jakiego s czasu lapie
> sie na tym ze mam mocn scisniete szczeki. Głownie w nocy ale nie powiazalam
> tego z tym kruszeniem sie zebów. A pewnie to tez ma na to wplyw.

oprocz bruxismu musisz wiedziec, ze sr antydepresyjne
powoduja suchosc jamy ustnej, co przyczynia sie
dodatkowo do objawow ktore zauwazasz.

iwon(k)a

8. Data: 2005-01-19 15:57:16

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> za duzo fluoru nie powoduje kruchosci zebow.

A poczytaj o fluorozie.
--
Olleo

9. Data: 2005-01-19 16:41:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olleo" <o...@c...tlen.pl> wrote in message news:csm00t$95k$1@news.mch.sbs.de...

> A poczytaj o fluorozie.

czytalam o fluorozie, ale fluoroza nie grozi
jesli sie fluor stosuje zwnetrznie.

iwon(k)a

10. Data: 2005-01-20 08:50:48

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czytalam o fluorozie, ale fluoroza nie grozi
> jesli sie fluor stosuje zwnetrznie.

A jest taka mozliwosc? Fluorek masz w wodzie pitnej i w wielu produktach
zywnosciowych (np. w piwie). Fluorek stosujesz wewnetrznie i nawet nie wiesz
w jakich ilosciach.
Jednym z objawow fluorozy jest kruchosc szkliwa. Ale towarzysza fluorozie o
ile dobrze pamietam rowniez zmiany barwne na szkliwie, wiec jesli Aga tego
nie zauwazyla, to mozna ja wykluczyc =)
--
Olleo

cholecystektomia klasyczna a znieczulenie ogólne
wczesniejsze zdjecie gipsu
Zatkany nos - pomocy!
zwalczanie bólu głowy (jeśli niema czasu)
jak sfabrykować test ciążowy