problemy z maścią

1. Data: 2001-06-28 22:10:06

Temat: problemy z maścią
Od: "stratos" <s...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Proszę o radę. Mam u siebie w ogrodzie niezwykle obficie owocującą
renklodę altanę. Drzewo 10 lat temu uratowałem przed wycinką
z powodu utraty kory.
Ponieważ mimo próchnienia fragmentów pnia, owocuje ono po prostu
niesamowicie, szkoda mi go wyciąć, bo w tym sezonie szykuje się
jeszcze więcej owoców.
Na początku, stosowałem różne metody odizolowania nagich miejsc
pnia od warunków atmosferycznych, jednak najskuteczniejsze okazało
się staranne oczyszczenie i przesmarowanie maścią ogrodniczą na
bazie żywicy sosnowej. Ponieważ powierzchnia do zabezpieczenia
to ok. 1m * 15cm, to i ilość potrzebnej maści znaczna.
Problem w tym, że takiej, ani podobnej maści w handlu, w okolicach
Łodzi nie ma. Są do kupienia tylko maści wazelinowe, które się nie
sprawdzają, a do tego są w maleńkich pojemniczkach. ( koszty )
Czy spotkaliście może z podobną żywiczną maścią, w większych
opakowaniach? Potrzebuję ok. 40-50 dkg.
A może wiecie gdzie można kupić surową żywicę sosnową ?
W moim rejonie od 15 lat nie żywicuje się już sosny, to i mam problem.

Za każdą wskazówkę z góry dziękuję i pozdrawiam:

Andrzej K., Łódź
s...@a...net.pl

2. Data: 2001-07-01 07:59:25

Temat: Re: problemy z maścią
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stratos" <s...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pnia od warunków atmosferycznych, jednak najskuteczniejsze okazało
> się staranne oczyszczenie i przesmarowanie maścią ogrodniczą na

W tym przypadku nie powinieneś takiej masci stosować. Przyczynia się ona do
dalszego próchnienia przez blokowanie wymiany gazowej pomiędzy drewnem a
atmosferą.
Należy zastosować inne środki dla drewna, a inne dla warstw żywych. Drewno
impregnujemy środkami niszczącymi grzyby i owady w drewnie. Ważne jest aby
środek taki nie tworzył na powierzchni drewna błony utrudniającej wymianę
gazową. Tkankę żywą zabezpiecza się środkiem typu Funaben. Ten ostatni
środek stosujemy w pierwszej kolejności, aby zapobiec dostania się
impregnatu na tkankę żywą.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

ananas
Elementy drewniane, sztachety do sprzedania
Kulista sosna?
Sumak octowiec
Program?