problemy ze wzrokiem

1. Data: 2005-03-25 20:23:21

Temat: problemy ze wzrokiem
Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszytskich zgromadzonych przed monitorem komputera w tym
przedświątecznym czasie ;)

Chciałam się zwrócić do Was Drodzy Grupowicze z zapytaniem, prosbą o
ewentualne sugestie.
Ad rem. Od kilku lat nie rozstaję się z okularami. Mam astygmatyzm. Jedno
oko słabsze, drugie mocniejsze. Między Bogiem a prawdą to nawet dobrze nie
wiem jakie mam szkła, bo moja okulistka zawsze tak namota podczas wizyty, że
wychodze stamtąd nie wiedząc jakie okulary mam na nosie. Na wizyty do
okulisty chodze regularnie (czyt. mniej więcej co pół roku).
Z racji studiowania takiego, a nie innego kierunku, od pewnego czasu mam
problemy ze wzrokiem i niezaprzeczalnie ma to związek z przynajmniej 8
godzinnym wczytywaniem się podręczniki każdego dnia.
Po godzinie czytania oczy zaczynaja strasznie mnie boleć, szczególnie to
słabsze, potem pojawia się pieczenie, mija kolejna godzina i zaczynaja mi
"latać czarne plamki" przed oczyma i zaczyna zamazywac się obraz. A tak w
ogóle to ostatnio zaczęłam miec wrażenie, żę jedno oko "ucieka" mi jak do
zeza, chcociaz nie mam pojecia jakie to odczucie i czy to w ogole sie czuje,
ale z tym mi sie to kojarzy, bo łapię sie na tym, ze sprawia mi wysiłek
patrzenie na dany punkt.
Byłam już kilkakrotnie z tym moim problemem u okulisty. Zawsze kończy się na
tym samym: wada się nie pogłębia, korekcja jest dobrana prawidłowo, dostaje
Tears Naturale (które mi nie pomagają, nie przynoszą żadnej ulgi) i na tym
kończy się poradnictwo. Chociaż ostatnio do sztucznych łez dostałam
Dicortineff w kroplach. Wedle wskazań stosowałam go przez 7 dni. Oko
przestało boleć. Mineły 3 tygodnie i wszytsko zaczyna się od nowa, a ból
szczególnie jednego oka zaczyna robić się na tyle upierdliwy, że boli juz
nawet kiedy przestaje czytać, kłade sie, zamykam oczy.
Jedną z rad otrzymanych od oulistki była ta, aby:
1. przestać tyle czytać i oszczędzać wzrok (szkoda, że to jest awykonalne)
2. podczas czytania co 20 minut przenosić wzrok znad książki na jakiś daleko
oddalony punkt - nie pomaga.

No i dobra. Wszystko cudnie, pięknie. Dno oka zbadane i cała reszta chyba
też (wnioskuje po ilości "przyrządów" które zwiedzam w gabinecie
okulistycznym za każdym razem) a oczy jak bolały tak bolą. Jak mam się z tym
uporać? Zwłaszcza z bólem, pieczeniem i tymi pojawiającymi się od czasu do
czasu latającymi plamkami, że o przekrwieniu nie wspomne?
Casus? Tak nieśmiało spoglądam na Ciebie proszącym wzrokiem - póki jeszcze
widzę ;)

No nic to, póki co Wesołych i pogodnych Świąt wszytskim, a w szczególności
tym, którzy będą mieli okazję choc odrobinę odpocząć w ciągu 2 świątecznych
dni, oby znaleźli czas, aby złapać oddech pomiędzy codzienną gonitwą
obowiązków.

Pozdrawiam,
Magda

2. Data: 2005-03-25 20:53:44

Temat: Re: problemy ze wzrokiem
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
świątecznych
> dni, oby znaleźli czas, aby złapać oddech pomiędzy codzienną gonitwą

1. zawsze oko slabsze, czyli mniej widzace moze miec tendencje do zezowania,
zwlaszcza, jesli jestes przemeczona. Dobra rada - te przerwy w czytaniu:-)
2. czarne plamki moga miec przyczyne w zaburzeniach krazenia - nie masz
czasem nizszego cisnienia tetniczego i nie marzniesz w konce rak i nog?
3. skoro oka slabsze daje uczucie pieczenia, bolu, lzawienia, przekrwienia -
czyli niepelne objawy zapalenia spojowek - nalezy myslec o tym, czy ma ono
odpowiednia korekcje okularowa.
4. jezeli masz dobrane cylindy lub sferocylindy minusowe, to mozesz miec
problemy z czytaniem do blizy i opisywane przez Ciebie objawy moga byc
odzewem wlasnie na ten problem. Wtedy powinno sie zapisac okulary do
czytania z cylindrami plusowymi w odwrotnej osi i odpowiednio dobrane moca.
Jezeli cylindy minusowe sa male mozna czytac bez korkecji. No ale Ty nie
wiesz, jakie nosisz, bo Cie okulistka zamotala:-)
5. Tobie rowniez Spokojnych Swiat :-)

pozdr.
casus

3. Data: 2005-03-25 21:02:54

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. zawsze oko slabsze, czyli mniej widzace moze miec tendencje do
zezowania,
> zwlaszcza, jesli jestes przemeczona. Dobra rada - te przerwy w czytaniu:-)

Yyyy, czyli co? Może się okazać, że na starość dorobię się zeza? Buuuuu

> 2. czarne plamki moga miec przyczyne w zaburzeniach krazenia - nie masz
> czasem nizszego cisnienia tetniczego i nie marzniesz w konce rak i nog?

To miałoby sens, bo zazwyczaj zimno mi tylko w stopy. Jak z tym walczyć?

> 3. skoro oka slabsze daje uczucie pieczenia, bolu, lzawienia,
przekrwienia -
> czyli niepelne objawy zapalenia spojowek - nalezy myslec o tym, czy ma ono
> odpowiednia korekcje okularowa.

Konsultacja u innego okulisty?

> [...]
> Jezeli cylindy minusowe sa male mozna czytac bez korkecji. No ale Ty nie
> wiesz, jakie nosisz, bo Cie okulistka zamotala:-)

Noszę plusy, coś w okolicach + 1,0 i chyba +0,5

> 5. Tobie rowniez Spokojnych Swiat :-)

A dziękuje, przyda się.

Reasumując, wygląda na to, że po raz kolejny powinnam wybrac się do
okulisty?
Mogę się zjawić u Ciebie? ;)
Jesli mogę to jeszcze tak nieśmiało zapytam, czy z tym wszystkim mogą mieć
związek zmiany zwyrodnieniowe w oku? Podobno takowe posiadam w postaci
trzech punkcików. Kurde, i w tym momencie się zdenerwowałam. Chodze do
okulisty tyle lat i nawet nie potrafię sprecyzować jakie rozpoznanie zostało
mi postawione, a wstyd sie do tego przyznawać, bo... studiuje medycynę.
Ech...

> pozdr.
> casus

Pozdrawiam,
Magda

4. Data: 2005-03-25 21:37:20

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zezowania,
>
> Yyyy, czyli co? Może się okazać, że na starość dorobię się zeza? Buuuuu

sama pisalas, ze odczuwasz, ze oko ucieka. Poza tym oko, ktore widzi gorzej
niz drugie ma tendencje do zezowania.

> To miałoby sens, bo zazwyczaj zimno mi tylko w stopy. Jak z tym walczyć?

poprawic krazenie - ruch, sport, seks, lampka wina, kawa.

> przekrwienia -
>
> Konsultacja u innego okulisty?

moze....?

> moca.
>
> Noszę plusy, coś w okolicach + 1,0 i chyba +0,5

to nie powinnas miec z tego powodu problemow.....chyba ze jestes
niedokladnie skorygowana....Aha- zamiast Tears Naturale sprobuj np. Artelac,
Oculotect, HyloCommod albo Aquiffy.

> Reasumując, wygląda na to, że po raz kolejny powinnam wybrac się do
> okulisty?
> Mogę się zjawić u Ciebie? ;)

chyba masz za daleko....:-))))

> [...]
zostało
> mi postawione, a wstyd sie do tego przyznawać, bo... studiuje medycynę.

zwyrodnienie moze spowodowac oslabienie ostrosci wzroku, ale raczej nie da
objawow podobnych do zapalenia spojowek.

casus

5. Data: 2005-03-25 21:43:47

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba masz za daleko....:-))))

Noooo hmm... już raz spoglądałeś mi prosto w oczy :D

> casus

m.

6. Data: 2005-03-26 00:22:10

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. przestać tyle czytać i oszczędzać wzrok (szkoda, że to jest awykonalne)

Rzeczywiście szkoda... bo możesz skończyć ze słoikami na oczach za jakiś
czas! Do tego jeszcze stresujący tryb życia, pobudka pewnie o 6 rano -
trafiłem? Miałem podobny problem, ale w tym roku akademickim udało mi się go
rozwiązać (kosztem ocen w indeksie, to fakt). Ale zyskałem niemało:
serduszko i ciśnienie wróciło do normy, głowa przestała notorycznie boleć,
"kłaczki" przed oczami już nie latają, okularki z -1 spadły na -0,5 i w
zasadzie już ich nigdy nie zakładam. Myślę że potrzebujesz odpoczynku i
czasu dla siebie. Pozdro!

test immunofluorescencyjny - gdzie ?
zanik korowo-podkorowy
Zycze Wszystkim Grupowiczom