przejazdy pkp

1. Data: 2002-05-06 13:33:23

Temat: przejazdy pkp
Od: "Grzegorz" <g...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak to jest jesli mam II grupe to mam jakies znizki na PKP teraz po tych
zmianach

2. Data: 2002-05-07 17:17:16

Temat: Re: przejazdy pkp
Od: g...@a...eu.org (Gerard) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał(a):
> jak to jest jesli mam II grupe to mam jakies znizki na PKP teraz po tych
> zmianach

Jeśli jesteś:
- dzieckiem lub młodzieńcem dotkniętym inwalidztwem lub niepełnosprawnym,
przysługuje Ci 37% ulgi na przejazdy jednorazowe w pociągach osobowych,
pospiesznych i ekspresowych lub 49% na bilet miesięczny w pociągu
osobowym (w drodze z miejsca zamieszkania do placówek szkolno-pedagogicznych
lub leczniczo-rehabilitacyjnych i z powrotem) - ulga ta przysługuje do
ukończenia 26 roku życia,
- inwalidą wojennym II grupy, przysługuje Ci 37% zniżki w pociągach osobowych
i pospiesznych zarówno na bilety jednorazowe jak i miesięczne,
- osobą niewidomą lub ociemniałą, przysługuje Ci 37% ulgi w pociągach
osobowych, pospiesznych i ekspresowych, zarówno na jednorazowe, jak i
na miesięczne.

W innych przypadkach II grupa inwalidzka (dawne określenie - obecnie stosuje
się określenia umiarkowany stopień niepełnosprawności lub całkowita
niezdolność do pracy) nie upoważnia do ulgi przy przejazdach PKP.

Dodatkowo, opiekun dziecka lub młodzieńca dotkniętego inwalidztwem jest
uprawniony do ulgi 78% w pociągach osobowych i pospiesznych na bilet
jednorazowy, jeśli towarzyszy dziecku na trasie określonej powyżej
(jeśli wraca sam, lub jedzie po dziecko, to ulga nie przysługuje!!!).
Natomiast opiekun osoby niewidomej lub ociemniałej uprawniony jest do
przejazdu bezpłatnego (ulga 100%) w pociągach osobowych, pospiesznych
i ekspresowych.

Pozdrawiam,
Gerard

3. Data: 2002-05-07 17:44:04

Od: "Grzegorz" <g...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok dzieki w sumie to mi sie nie kalkuluje bo w tym wypadku lepiej jako
student jechac
ale niedawno czytalem pogloski gdzies o wiekszych ulgach
ale wielkie dzieki za info

Pozdrawiam
Grzesiek

4. Data: 2002-05-07 18:37:45

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale niedawno czytalem pogloski gdzies o wiekszych ulgach

Podobno cos tam ma za niedlugo wejsc, ale jeszcze nie wiadomo kiedy, bo to
trzeba dopiero uchwalic :-P Poki co... jest jak jest...

--
pozdr.
robercikus

5. Data: 2002-05-08 06:50:25

Od: g...@a...eu.org (Gerard) szukaj wiadomości tego autora

Gerard napisał(a):
> [...]
> lub leczniczo-rehabilitacyjnych i z powrotem) - ulga ta przysługuje do

Jak to mówią - nigdy nie odpisuj na posty w środku nocy :) Przepraszam
za wprowadzenie w błąd. W powyższym wypadku obowiązują ulgi:
78% na bilety jednorazowe lub miesięczne w pociągach osobowych i pospiesznych
na trasach określonych jak powyżej.

Przepraszam raz jeszcze :)

Pozdrawiam,
Gerard

6. Data: 2002-05-08 06:54:55

Od: g...@a...eu.org (Gerard) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał(a):
> ok dzieki w sumie to mi sie nie kalkuluje bo w tym wypadku lepiej jako
> student jechac

Ech, to właśnie są zniżki uczniowskie i studenckie. Właśnie posłałem
posta z poprawką - tam obowiązuje 78% ulgi. Czyli w osobowych i pospiesznych
opłaca Ci się jeździć jako młodzież niepełnosprawna, a w ekspresach jako
student. Dodatkowo, jeśli ktoś jeździ z Tobą na tej samej trasie, to może
jechać jako opiekun (jedna osoba) i korzystać również z ulgi 78%.

> ale niedawno czytalem pogloski gdzies o wiekszych ulgach

Tak, projekt już podobno jest zatwierdzony. O ile przywróci nam częściowo
większe ulgi na przejazdy, o tyle wprowadzi jeszcze większy bałagan
w cenniku (pojawią się co najmniej jedna albo dwie nowe wysokości ulg).

Pozdrawiam,
Gerard

poszukuje
królik
Gdzie po porade prawna w Wa-wie?
Proszę wypowiedzcie się na temat bezrobocia ON
Archiwalne mapy topograficzne