przepisy z mlekiem kokosowym-bardzo prosz

1. Data: 2004-03-12 11:16:17

Temat: przepisy z mlekiem kokosowym-bardzo prosz
Od: "jacek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o przepisy na dania z mlekiem kokosowym

1. Data: 2004-03-12 11:52:10

Temat: Re: przepisy z mlekiem kokosowym-bardzo prosz
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c2s66n$k7b$1@atlantis.news.tpi.pl> jacek wrote:
> Bardzo proszę o przepisy na dania z mlekiem kokosowym

Spieszę się, więc tylko szybka rada -- przeszukaj przepisy na curry, to
typowe danie do którego dodaje się mleka kokosowego.

Władysław

1. Data: 2004-03-12 12:16:57

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam kuchnię tajską, ona w dużej mierze opiera się na mleczku kokosowym

1. Data: 2004-03-12 14:50:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek wrote:
> Bardzo proszę o przepisy na dania z mlekiem kokosowym

Gang Kew Wan Gai

4 lyzki Zielonej pasty curry (moze tez byc czerwona - obie do dostania
w sklepach z azjatycja zywnioscia)
2 lyzki Oleju (arachidowy, kukurydziany, sojowy, slonecznikowy)
500 g Mleka kokosowego
400 g Piersi kurczaka (pokrojone w kostke, moga byc tez krewetki,
ryba, co chcesz, ale raczej biale mieso))
4 szt Zielonych baklazanow (do dostania w sklepach z azjatycja
zywnioscia, ew. mozna wrzucic troche zblanszowanej marchewki,
dorzucalem tez brokuly, ogorki, i inne warzywa)
4 szt Kaffirlime Leaves (liscie cytrynowca - do dostania w
sklepach z azjatycja zywnioscia)
1 lyzka Fisch Sauce - do dostania w sklepach z azjatycja zywnioscia)
1 lyzka Cukru (mozna dawac troiche mniej)
10 g Swierzych lisci bazylii
1 szt Chili

Na goracy olej wrzucic paste curry i podsmarzyc prze ok. minute
Wlac mleko kokosowe (nieslodzone!), zagotowac, wrzucic miesko i warzywka.
Dodac liscie cytrynowca i przyprawy. Na koniec dodac bazylie i podawac z
ryzem.

Uwaga:
Przygotowac duzo wody lub soku do popicia, ewentualnie dac troche mniej
pasty curry, lub zrezygnowac z chili (no chyba, ze ktos lubi ziac ;))

Smacznego,
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-03-12 14:54:13

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mala uwaga dodatkowa:
Mozna zrobic "sos curry" na bazie curry i mleka kokosowego z dodatkiem
fish sauce, etc. Znakomicie wychodzi w nim ryba (najpierw ja filetujemy,
potem wkladamy do tegoz sosu na czas jakis, zeby sie "ugotowala" - z
zastrzezeniem, ze o ile to mozliwe, to nalezy "trzymac goraco, ale nie
gotowac sosu"

Roznica do poprzedniego przepisu jest taka, ze dajemy caly filet a nie
kawalki, no i nie dajemy warzyw.

Podajemy z ryzem jak poprzednio.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-03-12 14:58:08

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek wrote:

> Bardzo proszę o przepisy na dania z mlekiem kokosowym

2 banany
puszka mleka kokosowego
1-2 lyzki cukru
szczypta soli

mleko podgrzewamy na patelni, jak sie zagotuje dodajemy banany
przekrojone na pol, lub na mniejsze kawalki, cukrzymy, solimy i gotujemy
przez czas jakis, az banany z wierzchu sie zrobia miekkie.

Podajemy w miseczkach (zima)

Podajemy razem z lodami miseczka bananow w mleku a obok lody na
talerzyku, polane goracym mlekiem kokosowym (lato). Zajadamy naprzemian

Smacznego,
Pozdr.,
Shrek

szukam piosenki.....