przerywane noszenie okularow/soczewek przy krotkowzrocznosci

1. Data: 2006-03-30 17:40:43

Temat: przerywane noszenie okularow/soczewek przy krotkowzrocznosci
Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Szukam odpowiedzi na pewne pytanie:
Czy w przypadku krotkowzrocznosci nie noszenie okularow caly czas, tylko
kilka godzin dziennie (samochod, uczelnia, itp) powodowac bedzie zle
widzenie, bole glowy, oczu, czy cokolwiek innego?? Czy zdejmowanie i
zakladanie kilka razy w ciagu dnia okularow mozna stosowac? Czy dla oka
takie roznice w widocznosci nie sa wskazane.
Czy oko musi sie tez przyzwyczaic do okularow?

dziekuje

TomaszK

2. Data: 2006-03-30 20:07:05

Od: n...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Robie tak od 30 lat i wada pozostaje na tym samym poziomie.Czytam
zawsze bez okularów, precyzyjne prace przy elektronice - bez
okularów, ogladanie telewizora czy jazda samochodem- okulary. Wszyscy
moi znajomi, którzy zawsze nosili i nosza okulary, nie moga sie bez
nich obejsc a u nich wada stale sie powiekszala do ok 30 roku
zycia.
U mnie nic sie nie zmienilo od 15 roku zycia. Wszyscy sa z tego
samego rocznika.
Oczywiscie, moze jestem odosobnionym przypadkiem ale jestem
zadowolony.
Wiekszosc okulistów kaze nosic okulary bez przerwy.
Pewnie znaja takie przypadki, wiec niech sie wypowiedza.

3. Data: 2006-03-30 20:56:24

Od: "Edziabek" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja przy krótkowzrocznosci i astygmatyzmie (krotkowzrocznosc byla ok. - 2 nie
wiem jak jest etraz bo jestem przed wizyta) nosze okulary tylko do komputera
i kina, dvd... czasami do czytania jak mam zmeczony wzrok... nie powoduje to
u mnie zadnych nieprzyjemnych objawow typu bole glowy itp...
co wiecej nie ejstem w stanie chodzic w okularach bo mam wrazenie (zapewne
przez te cylindry) plywania i "matrix mi sie troche zacina"

przedwczesne odklejenie łożyska
Przetoka czy ropień
prosba - wyjasnienie wyniku
[dlugie] po ZZ, ujawnily sie dlugotrwale efekty uboczne leczenia?
nerwica a pocenie sie