przypływ i odpływ

1. Data: 2002-08-14 13:49:59

Temat: przypływ i odpływ
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim stawie jest przypływ i odpływ.To nie jest oczko wodne tylko naturalny
staw.Od jesieni do wiosny wody jest na maxa,ale gdy przyjdzie susza, to wody
o połowę mniej.I wtedy te brzegi wyladają opłakanie.Jake rośliny podadzić
które zniosą przypływ i odpływ i będą zielone a nie jakieś zdechłe.Jeden
brzeg już obsadziłam kosaćcami a resztę czym?.
A sitowie czy zniesie zalanie?

--
pozdrawiam E.Ł.

2. Data: 2002-08-14 16:31:54

Temat: Re: przypływ i odpływ
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:ajdn64$2rbm$1@pingwin.acn.pl...
> W moim stawie jest przypływ i odpływ.

Księżyc blady zniża nad Twoim stawem swe lico w glebokim uklonie i... wtedy
jest pzryplyw.
A może to tylko poziom lustra się zmienia?
Pozdrwawiam
Opalony
Grzegorz

3. Data: 2002-08-16 05:21:05

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
> które zniosą przypływ i odpływ i będą zielone a nie jakieś zdechłe.Jeden
> brzeg już obsadziłam kosaćcami a resztę czym?.
> A sitowie czy zniesie zalanie?

U mnie sitowie rośnie w wodzie. Może być także pałka, tatarak i inne.
Jednak, istnieje możliwość, że wspomniane rośliny rozrosną się nadmiernie i
zarosną większość zbiornika jeżeli ten jest odpowiednio płytki. Piszę o
stawach naturalnych, z nieuszczelnionym dnem.
W moim przypadku, nadmierny rozrost pałki szerokolistnej zmusił mnie do
zniszczenia roślinności za pomocą herbicydów.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-08-16 19:18:25

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję.

E.Ł.

5. Data: 2002-08-19 07:11:51

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in

> Jake rośliny podadzić które zniosą przypływ i odpływ i będą
> zielone a nie jakieś zdechłe.Jeden brzeg już obsadziłam kosaćcami a
> resztę czym?. A sitowie czy zniesie zalanie?

Kosacce sa OK, sitowie tez moze byc, moze byc strzalka wodna, rdest
ziemnowodny (Polygonum amphibium)(jak bedzie woda, bedzie plywal, jak nie
bedzie, to wyksztalci forme "terrestris" i bedzie sobie rosl na dnie, moze
byc przetacznik bobowniczek (Veronica beccabunga), mozesz sprobowac
kaczence (Caltha palustris), konitrut (Gratiola officinalis), krwawnice
(Lythrum salicaria). Niestety wiekszosc z nich jest ekspansywna i mozesz
skonczyc jak Krzysztof - z herbicydem w garsci :-). Mozna sprobowac zalozyc
ograniczniki, np. sadzic w betonowych kregach, ale musialabys je wpuscic
rowno z dnem, bo po opadnieciu wody beda wygladac cokolwiek dziwnie :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2002-08-19 17:31:57

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
> byc przetacznik bobowniczek (Veronica beccabunga), mozesz sprobowac
> kaczence (Caltha palustris), konitrut (Gratiola officinalis), krwawnice

Ja kilka lat temu posadziłem kaczeńce - niesamowite jak pięknie to wygląda
wiosną .Polecam .A i teraz wielki liście nie są brzydkie.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

kalina zakwiła