ptaki

11. Data: 2006-01-20 13:16:50

Temat: Re: ptaki
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:
(...)
> U mnie na podwórku od jakichś 2 tygodni regularnie żeruje kilka
> kwiczołów (głównie jedzą jagody cisów i już zjadły prawie wszystkie).

Cis jest trujący. Nie szkodzi im? :O

Najpiękniejszą muzyką przed snem

12. Data: 2006-01-20 13:29:21

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Cis jest trujący. Nie szkodzi im? :O

Tylko pestki . Zjadają owoc , trawią miąższ a pestki
wypuszczają drugim końcem ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

13. Data: 2006-01-20 14:40:51

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> writes:

> Tylko pestki .

Igły też, ale igieł nie jedzą.

> Zjadają owoc , trawią miąższ a pestki wypuszczają drugim końcem ;-)

I przy okazji rozsiewają. A owocki są specjalnie czerwone, żeby ptaki
zwabiać. 8-)

MJ

14. Data: 2006-01-20 15:02:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Igły też, ale igieł nie jedzą.

To po co ja zawsze uczę dzieciaki, że te czerwone kulki na cisie
są trujące? Przecież dzieciak igieł też nie zje.

> I przy okazji rozsiewają. A owocki są specjalnie czerwone, żeby ptaki
> zwabiać. 8-)

No z tym rozsiewaniem u dzieci byłoby gorzej ;) Ale poważnie -
może dziecko zjeść cisowe jagody?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

15. Data: 2006-01-20 15:24:47

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To po co ja zawsze uczę dzieciaki, że te czerwone kulki na cisie
> są trujące? Przecież dzieciak igieł też nie zje.
>
> No z tym rozsiewaniem u dzieci byłoby gorzej ;) Ale poważnie -
> może dziecko zjeść cisowe jagody?

Krysiu , dzieciom bym nie dał jeść niczego , co jest choć podejrzane !
Ptaki pestek nie trawią , takie mają brzuchy i już ;-) Od Natury takie
dostały .
Ludzki żołądek jest inny , nie wiadomo czy przepuści pestkę .

Prawdopodobnie jednej jagódki nawet dziecko nie odczuje , ale wiesz ile
zje
jak raz pozwolisz ? Lepiej dmuchać na zimne , jeśli chodzi o dzieci :-)

--

pozdrawiam :-) piotr

16. Data: 2006-01-20 17:03:25

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> Krysiu , dzieciom bym nie dał jeść niczego , co jest choć podejrzane !
> Ptaki pestek nie trawią , takie mają brzuchy i już ;-) Od Natury takie
> dostały . > Ludzki żołądek jest inny , nie wiadomo czy przepuści pestkę .

Poza tym jest duze niebezpieczenstwo, ze dziecko pestke rozgryzie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2006-01-20 17:59:25

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Jankowski napisał:

> U mnie na podwórku od jakichś 2 tygodni regularnie żeruje kilka
> kwiczołów (głównie jedzą jagody cisów i już zjadły prawie wszystkie).
>
> A dziś rano było stado ok. 30-40 sztuk.

U mnie żerują w środku słonecznego dnia.
Dzisiaj wykorzystały moją nieuwagę i zjadły resztki winogron.
Jutro podłożę posiekanych czerwonych jabłek :-( ,
chociaż to mój przysmak. I się przyjrzę, jak się uda.
Bo niektóre miały barwy typowe dla drozdów , inne były bardziej
kolorowe,u niektórych wyraźnie widziałam czuby.

Pozdrawiam, Barbara

18. Data: 2006-01-20 18:28:05

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> writes:

> na krzaku przy balkonie. W ubiegłym roku były jemiołuszki.
> A tych , co dzisiaj, nie znam. W książce też takich nie znalazłam.
> Podobne do kwiczoła, ale s?od jakby jaśniejszy. Białe plamki
> na brzegu skrzydeł. Niekóre miały więcej takiego kasztanowego brązu.
> Niektóre żółty koniec ogona widzianego od dołu.
> Niektore jakieś nieduże czuby na łebkach.

Widzę, że jemiołuszki znasz. Ale to co opisujesz (żółty koniec ogona,
brązowe ciało, białe plamy na skrzydłach i czubek) to tylko do
jemiołuszki pasuje... Z tym, że one są od kwiczoła mniejsze.

No chyba, żeby z trudem sójka - ale ona z kolei większa i nie ma
żółtego...

MJ

19. Data: 2006-01-20 19:21:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brązowe ciało, białe plamy na skrzydłach i czubek) to tylko do
> jemiołuszki pasuje... Z tym, że one są od kwiczoła mniejsze.

Zaczynam podejrzewać, że jedne za drugimi przyleciały
tzn. i jemiołuszki i kwiczoły. Dlatego taka różnorodność była.
Jemiołuszki " z bliska" widziałam 2 razy- przy moim balkonie i 200m
dalej na żywopłocie z owockami, było to jednak później niż w styczniu.
A kwiczoły się tu cały rok kręcą, bardziej szaro-brązowe. I czasami
lata wielkie hałaśliwe stado, nieraz oblepiają antenę na bloku
naprzeciwko, siadają na dipolu i na odciągach.
Nic, poświęcę się i jabłuszka, może lepiej zobaczę.

Pozdrawiam, Barbara

20. Data: 2006-01-20 20:53:47

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> siadają na dipolu i na odciągach.
> Nic, poświęcę się i jabłuszka, może lepiej zobaczę.

I nie oszczędzaj , czują pismo nosem(a raczej dziobem)nie ruszane od lat
ogniki zdobiły ,w tym roku zjadane są z owoców przez kwiczoły:-)

Pozdrawiam TeresaR

A Couple looking for long term sex. A
bielenie drzewek
4- Couple looking for long term sex. 4-