ptaki

21. Data: 2006-01-21 00:27:10

Temat: Re: ptaki
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I nie oszczędzaj , czują pismo nosem(a raczej dziobem)nie ruszane od lat
> ogniki zdobiły ,w tym roku zjadane są z owoców przez kwiczoły:-)
>
> Pozdrawiam TeresaR

Pierwszy raz dzisiaj, tzn już wczoraj, widziałem tak wielkie stado kwiczołów 600
może 700 szt, trudno policzyć, obżerających się pozostałościami owoców
winobluszczu pięcioklapowego. Na ściane
w łodygach kłębiło sie to całe towarzystwo, część z nich żerowała na
pozostawionych owocach aronii i ogników. Cały spektakl odbywał się od 15.00 do
16.30.
Po rozmowie z sąsiadem z którym to obserwowaliśmy, a który mieszka w sąsiednim
bloku, okazało się że ptaki nocują od przedwczoraj w pasie oliwników długości
200 m, którymi obsadzona jest skarpa, odzielająca bloki, od ul Puławskiej(jedna
z głównych ulic wylotowych z Warszawy w kier. południowym). Byłem tam dzisiaj i
zauważyłem równiez oznaki żerowania na owocach tych krzaków.
Załaczam fotkę, co prawda nie wyraźna, nie można było podejść bliżej i nie mam
teleobiektywu, pozwoliły podejść się na jakieś 10 m i zaczęły zfruwać z wierzb
na których siedziały, zdążyłem złapać jeszcze część z nich przed odlotem.
http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/foto/ptaki_index
.html
Do karmika w ogrodzie zlatują się głównie sikorki(7 szt) i para dzwońców, która
chyba tu gdzieś ma gniazdo, bo obserwuję je od kilku lat, o wróblach nie będę
wspominał, bo te "cwaniaki":) są tu zawsze, tzn. od narodzin ogrodu i wstawieniu
karmika.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

22. Data: 2006-01-21 10:01:11

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> U mnie żerują w środku słonecznego dnia.
> Dzisiaj wykorzystały moją nieuwagę i zjadły resztki winogron.
> Jutro podłożę posiekanych czerwonych jabłek :-( ,
> chociaż to mój przysmak. I się przyjrzę, jak się uda.
> Bo niektóre miały barwy typowe dla drozdów , inne były bardziej
> kolorowe,u niektórych wyraźnie widziałam czuby.
>
> Pozdrawiam, Barbara
Te z czubami to najpewniej jemiołuszki :
http://katrinh2o.republika.pl/jemioluszka.htm
Właśnie idąc do pracy obserwowałem stado kilkudziesięciu
sztuk objadających jarzębinę między blokami .
Bardzo się uwijały , ludzi raczej się nie bały :-)

--

pozdrawiam :-) piotr

23. Data: 2006-01-21 15:54:15

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> A u mnie glownie kardynaly, takie jak na obrazku:
> http://www.yankeegardener.com/birds/cardinal.htm

A jakie to duże ?

Pozdrawiam, Barbara

24. Data: 2006-01-21 18:24:20