ptaszki, ptaki, ptaszyska

11. Data: 2010-12-06 09:00:03

Temat: Re: ptaszki, ptaki, ptaszyska
Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
news:idhcu8$1h2$1@news.onet.pl...

> [...]
> Jako ekstremalny przykład podam dziesiątki tysięcy srających po Krakowie
> gołębi, niszczących poddasza, gzymsy, elewacje, parapety, roznosząc różne
> pasożyty i bakterie.
> Zima przetrzebi słabe okazy, powodując, że ostaną się tylko najsilniejsi i
> genetycznie gatunek się nie osłabi. Dokarmiając je wpływasz na osłabienie
> puli genetycznej, a jednoczenie na zwiększenie populacji. Ta zwiększona
> populacja będzie na wiosnę i w lecie pożerać więcej... no, właśnie -
> czego - ale i wydawać genetycznie coraz słabsze potomstwo.
> O które zadbasz następnej zimy, oczywiście:)

Byłoby to prawdą, gdyby człowiek najpierw nie zabrał tym ptakom naturalnych
siedlisk i żerowisk.

Co do gołębi, to się nie wypowiadam - o dokarmianiu akurat gołębi mam
podobne zdanie. Ale już wróble, czy mazurki.... to zupełnie inna sprawa.

Poza tym, nie wiem czy zwróciłeś uwagę na wymieniany tu ptasi drobiazg - to
głównie ptaki leśne/ podmiejskie. W życiu nie widziałam grubodzioba, jera,
czy sójki jak mieszkałam w centrum.

MK

12. Data: 2010-12-06 09:30:10

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <m...@y...com> writes:

> Jako ekstremalny przykład podam dziesiątki tysięcy srających po
> Krakowie gołębi, niszczących poddasza, gzymsy, elewacje, parapety,
> roznosząc różne pasożyty i bakterie.

Gołębi nie dokarmiam i też nie lubię... Krukowatych też nie. Chyba że
pośrednio, hehe.

MJ

13. Data: 2010-12-07 12:58:36

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Vilar wrote:
> Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> Byłoby to prawdą, gdyby człowiek najpierw nie zabrał tym ptakom
> naturalnych siedlisk i żerowisk.

Człowiek też nie z cementu i jest częścią natury:)

moon

14. Data: 2010-12-07 13:08:43

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Człowiek też nie z cementu i jest częścią natury:)
>
> moon

Tak, ale jesteśmy formą bardzo ekspansywną i drapieżną.

Dla równowagi więc...... nie powinien stosować ogranych argumentów :-P

MK

15. Data: 2010-12-08 13:52:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:00:03 +0100, Vilar napisał(a):

> Byłoby to prawdą, gdyby człowiek najpierw nie zabrał tym ptakom naturalnych
> siedlisk i żerowisk.

Spokojnie, wystarczy im. Kto powiedział, że to własnie one mają opanowywać
całą przestrzeń. Człowiek i jego ekosystem to też element przyrody. Gdyby
tak nie było, człowiek w ogóle by się nie narodził jako gatunek. Niech
ptaszki też walczą o przetrwania - nam też kiedyś nie było lekko ;-PPP

16. Data: 2010-12-08 13:53:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2010-12-08 13:54:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Dec 2010 14:08:43 +0100, Vilar napisał(a):

> Tak, ale jesteśmy formą bardzo ekspansywną i drapieżną.

Nie bardziej, niż np bakterie i wirusy. Więc też mamy swoich wrogów.

18. Data: 2010-12-08 17:05:49

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak nie było, człowiek w ogóle by się nie narodził jako gatunek. Niech
> ptaszki też walczą o przetrwania - nam też kiedyś nie było lekko ;-PPP

A dzisiaj jest?
;-)
Pozdrawiam relatywnie
skryba

19. Data: 2010-12-08 20:05:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Dec 2010 18:05:49 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> A dzisiaj jest?
> ;-)

Fakt, nie jest, ale właśnie o tym myslałam, wspominając wcześniej o
bakteriach i wirusach, które nas toczą chcąc wyprzeć z naszych terytoriów.
Nasza walka o przetrwanie jest ciężka, nie?
:-)

20. Data: 2010-12-09 08:47:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bakteriach i wirusach, które nas toczą chcąc wyprzeć z naszych terytoriów.
> Nasza walka o przetrwanie jest ciężka, nie?

Raptem kilka tygodni temu podczas spożywania posiłku usłyszałem z
telewizora,
że człowiek składa się z okoła 10 miliardów komórek a w każdej z nich bytuje
10 bakterii.
Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego
"ustrojstwa".
Posiłek już przestał być tak smaczny.

Pozdrawiam z "absmakiem"
skryba