pusiak

1. Data: 2005-01-20 09:06:36

Temat: pusiak
Od: "prośba o przepis" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Czy ktoś może zna jakąś dobrą potrawę z sera białego oczywiście na
obiad. Naleśniki i pierogi leniwe mi się znudziły. Zresztą wolałabym coś nie
na słodko ale raczej pikantnie. Z góry dziękuję za pomoc

1. Data: 2005-01-20 09:11:44

Temat: Re: obiad z twarogu (było: pusiak)
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam.Czy ktoś może zna jakąś dobrą potrawę z sera białego oczywiście na
> obiad. Naleśniki i pierogi leniwe mi się znudziły. Zresztą wolałabym coś nie
> na słodko ale raczej pikantnie. Z góry dziękuję za pomoc

Pierogi ruskie. Makaron z twarogiem. Pierogi z farszem zbliżonym do ruskich,
lecz w miejsce ziemniaków kasza gryczana. Takie farsze można też do cepelinów,
oraz pieczonych pierożków (pasztecików?).
Gośka

1. Data: 2005-01-20 09:29:18

Temat: Re: pusiak
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik prośba o przepis napisał:

> Witam.Czy ktoś może zna jakąś dobrą potrawę z sera białego oczywiście na
> obiad. Naleśniki i pierogi leniwe mi się znudziły. Zresztą wolałabym coś nie
> na słodko ale raczej pikantnie.

Twaróg ze szpinakiem i czosnkiem + ryż lub makaron drobny.
Małdrzyki.
Gomółki, ale to nie na obiad :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2005-01-20 09:47:34

Od: p...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. Może zrobie te pierogi ruskie tylko zupełnie nie wiem jak je sie
robi.No i tak z ciekawości: co to są te cepeliny i gomółki. Szczerze przyznam,
że o pierogach ruskich coś tam kiedyś słyszałam, ale te dwie nazwy sa mi
zupełnie obce.

pusiak

1. Data: 2005-01-20 10:51:58

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przyznam,
> że o pierogach ruskich coś tam kiedyś słyszałam, ale te dwie nazwy sa mi

O cepelinach było w tym miesiącu w wątku o ziemniakach, tam też powinna być
mowa o pierogach ruskich. W skrócie farsz do ruskich pierogów to gotowane
ziemniaki, twaróg, zeszklona cebulka, pieprz. Ja daję też majeranek, bo mi di
nich pasuje.
Nie wiem, skąd mowa o gomółkach, bo nie użyłam takiego określenia (choć wiem,
co to gomółka sera lub masła).
Cepelinów poszukaj w archiwum.
Gośka

1. Data: 2005-01-20 11:12:39

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik p...@b...pl napisał:

> Dzięki. Może zrobie te pierogi ruskie tylko zupełnie nie wiem jak je sie
> robi.No i tak z ciekawości: co to są te cepeliny i gomółki.

Nie wiecie, bo to potrawy regionalne. Gomółki - z Podkarpacia :)
Na 1 kg tłustego twarogu bierze się 5 żółtek, trochę soli i sporo
kminku. Mieszamy, formujemy kule (z tej ilości 6-10 kul), układamy na
blasze i wsuwamy do piekarnika lekko ogrzanego. Mają powoli wysychać i
zżółknąć. Dawne gospodynie, a i teraz niektóre dawały te gomółki do
pieca po pieczeniu chleba, ułożone na desce.
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2005-01-20 13:02:24

Od: "Ludmiła Grudniak" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

prośba o przepis <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
nie
> na słodko ale raczej pikantnie. Z góry dziękuję za pomoc

Witam,

Polecam omlet z serem. Najperw ser doprawiam cebulą, ewentualnie pomidorami,
dużo przypraw - papryka słodka i ostra, pieprz, oregano lub bazylia.
Nastepnie omlet - zwykły, bez mąki za to z masłem i śmietaną (ewentualnie
bez, tylko trzeba pamietac o ubicu piany z białek). Jak jest już prawie
gotowy na wierzch kładę biały ser, smażę chwilę, zdejmuję na talerz. Można
ser połozyć na całym omlecie lub na połówce i potem przykryć ją drugą
połówką. Rzecz gustu.

Ludmiła

1. Data: 2005-01-20 16:20:58

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

prośba o przepis wrote:

> [...]
> obiad. Naleśniki i pierogi leniwe mi się znudziły. Zresztą wolałabym coś nie
> na słodko ale raczej pikantnie. Z góry dziękuję za pomoc

Nadziewane muszle makaronowe. Nadzienie moze byc z twarogu, szpinaku i
przypraw, muszle po nadzianiu ulozyc w zapiekance i zalac sosem (np.
pomdorowym), posypac serem i zapiec odkryte przez 40 minut.
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-21 10:59:46

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypraw, muszle po nadzianiu ulozyc w zapiekance i zalac sosem (np.
> pomdorowym), posypac serem i zapiec odkryte przez 40 minut.
czy te muszle maja byc wczesniej ugotowane czy "surowe" z torebki?
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2005-01-21 18:27:58

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozłowski wrote:

> czy te muszle maja byc wczesniej ugotowane czy "surowe" z torebki?
> Pozdrawiam Jerzy

Ugotowane al dente, czyli troche twardawe.
MB

Prośba o przepis na ciasteczka piwne
Kuchnia egipska
jeszcze jedno jesli chodzi o kurczaka