pyt.

1. Data: 2001-07-29 20:34:42

Temat: pyt.
Od: "Włodzimierz Targowski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakładam nowy ogród.
Czy warto sadzić w nim drzewa owocowe? Zdania są bowiem podzielone również
wśród miłośników ogrodów i samych ogrodników z którymi rozmawiałem. Może
ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia? z góry dziekuję:))

Włodzimierz Targowski

2. Data: 2001-07-30 07:30:18

Temat: Re: pyt.
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-07-30 07:37:23

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jul 2001, Włodzimierz Targowski wrote:

> [...]
> wśród miłośników ogrodów i samych ogrodników z którymi rozmawiałem. Może
> ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia? z góry dziekuję:))

Na pewno mozesz sadzic to co chcesz.
Jesli masz ochote na drzewa owocowe o je posadz.
Ja mam kilka na swojej dzialce. Wymagaja wiecej opieki niz np. iglaki ale
sa takie momenty (po kilku latach) ze ciesza duzo wiecej niz iglaki.
Na pewno warto zasadzic brzoskwinie, czeresnie i grusze. Jesli chodzi o
krzewy to oczywiscie winorosl i borowke am.

Pozdr,

Darek Pakosz.

4. Data: 2001-07-30 08:17:39

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na pewno warto zasadzic brzoskwinie, czeresnie i grusze. Jesli chodzi o
> krzewy to oczywiscie winorosl i borowke am.

Nie warto. Ja swoje powycinałem. Najwięcej szkodników i chorób bierze sie z
owocowych mutantów.
Mariusz

5. Data: 2001-07-30 08:53:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Włodzimierz Targowski" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wśród miłośników ogrodów i samych ogrodników z którymi rozmawiałem. Może
> ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia? z góry dziekuję:))

Uważam, że lepiej posadzić wiśnię "owocową" niż ozdobną, szczególnie jeśli
ogród jest mały. Jabłka z własnej jabłoni smakują nieporównywalnie lepiej od
sklepowych. Natomiast trzeba się liczyć z tym, że drzewa owocowe wymagają
sporo opieki - ostre przycinanie, przerzedzanie zawiązków, pryskanie. Są
tacy, którzy mają problemy z klęskami urodzaju. W każdym razie sprawa wymaga
super starannego przemyślenia, szczególnie jeśli chodzi o gatunki, odmiany i
podkładki, skorelowanie czasów owocowania, zapylaczy itp.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-07-30 14:42:00

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wśród miłośników ogrodów i samych ogrodników z którymi rozmawiałem. Może
> ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia? z góry dziekuję:))

Z pewnością warto.
W moim małym ogródku ( głównie ozdobnym) mam kilka drzewek owocowych - róznych
i są radoscią dla oczu i smaku:). Krzewy zresztą też.
Polecam odmiany niskopienne i odporne na choroby.Nie polecam brzoskwin - chorują
i wymarzają. Jezyna bezkolcowa, borowka, porzeczka wysokopienna itp.
Oczywiście to co pisze Basia to prawda ale przy kilku drzewkach można się z tym
uporać.
Trzeba ciąć, pryskać i pielęgnować:)
Za to kiedy zobaczysz swoj mały sad na wiosnę....
" niech no tylko zakwitną jabłonie..." ;)
i wiśnie.....
Pozdrowienia, Eva

7. Data: 2001-07-30 17:20:16

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Włodzimierz Targowski" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

Jeżeli się pytasz to znaczy że nie masz wystarczającej motywacji, aby
zajmować się roślinami owocującymi.
Dobrze jest sadzić rośliny owocujące wtedy gdy myśli się o nich wcześniej
niż o ogrodzie. To znaczy, wtedy, gdy rośliny owocujące są powodem założenia
ogrodu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-07-31 00:36:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Eva" <e...@w...pl> wrote in message news:9k3roi$dsc$1@news.tpi.pl...
> [...]
[...]
> Trzeba ciąć, pryskać i pielęgnować:)

Trzeba pryskac????????????
Sto, dwiescie, trzysta i wiecej lat temu sadzono drzewa
owocowe. Moze mnie ktos uswiadomi, czym je pryskano.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2001-07-31 07:35:46

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Jul 2001, Michal Misiurewicz wrote:
> Trzeba pryskac????????????
> Sto, dwiescie, trzysta i wiecej lat temu sadzono drzewa
> owocowe. Moze mnie ktos uswiadomi, czym je pryskano.
>
> Pozdrowienia,
> Michal
Wydaje mi sie ze trzeba. Znam 50 letni sad - calkiem dobrze wygladajacy w
niektorych miejscach. Niestety odmiany, ktore swietnie owocowaly jeszcze
dlugo po wojnie teraz wydaja nie nadajace sie do jedzenia owoce. Glownie
atakowane sa przez grzyby.
To samo bylo kiedys z winoroslami - nagle zaatakowal je maczniak i gdyby
nie wynaleziono antidotum to winnice bylyby dzisiaj rzadkoscia.

Pozdr.
D.P.

10. Data: 2001-07-31 07:39:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9k505r$dbk$...@h...iupui.edu...
> Trzeba pryskac????????????
> Sto, dwiescie, trzysta i wiecej lat temu sadzono drzewa
> owocowe. Moze mnie ktos uswiadomi, czym je pryskano.
"Chemią" naturalną, gnojówki, wyciągi, odwary ale głównie sadzono bądź
siano obok rośliny mające właściwości odstraszające szkodniki [liliowate,
obrazkowate, jaskrowate, motylkowate, konopiowate, komosowate,
parolistowate, wilczomleczowate, krzyżowe, baldaszkowate, wrzosowate,
psiankowate, przewiertniowate, złożone, herbatowate, rutowate,
paprotkowate, i wiele innych].
Pozdr. Jerzy

pytanie..
magonlia kwitni