pyt. do ortodonty

1. Data: 2003-04-06 18:47:22

Temat: pyt. do ortodonty
Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko ma wadę zgryzu. Od 2-go roku życia jest pod kontrolą ortodonty.
Najpierw wkładka, teraz jednoczęściowy aparat i tu zaczyna się problem.
Aparat ten często pęka (wykluczyliśmy spanie z aparatem) zanim zostanie
naprawiony plus terminy wizyt = 2 miesiace czekania. Gdy do tego doszły
limity to jest tragedia. Dziecko (11 lat) mam b. zdyscyplinowane i widać
wyraźną poprawę gdy aparat nosi, ale te przerwy psuja wszystko. Dlatego mam
pytania:
1. Czy stałe aparaty można założyc gdy dziecko rośnie, nie tylko chodzi o
wymianę zębowów mlecznych, ale rozwój twarzoczaszki.
2. Jak ten aparat ma sie do korekcji podniebienia. Podobno ma tzw."gotyckie"
czyli wysklepione mocno w góre.
3. Jakie jeszcze mogą być ewentualne przeciwwskazania.
Ortodonta wczesniej nie polecał tego typu, gdyż jeszcze byla wymiana zębow
mlecznych, a kolejna wizyta za miesiąc z naprawą aparatu

Dziękuję za pomoc. Gaba