pyt. oczko !

1. Data: 2000-03-04 15:00:23

Temat: pyt. oczko !
Od: "Porman" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak zbudować tzw.strefę bagienną i czy ona pomaga w oczyszczaniu wody ??

1. Data: 2000-03-06 23:00:58

Temat: Odp: pyt. oczko !
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W oczyszczaniu wody najbardziej pomaga okreslony gatunek trzciny. Tego typu
"bagien" - a raczej stawow uzywa sie w przydomowych oczyszczalniach sciekow.
Niestety szczegolow nie znam, ale kiedys w jakims pismie ogrodniczym
widzialem dokladny opis takiej konstrukcji. Moze ktos pamieta i podpowie
gdzie to bylo?
W Montrealu, w Muzeum Biosfery, wybudowano taka oczyszczalnie i udostepniono
turystom. Niestety, gdy ja tam bylem, lazal na niej snieg :-(

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-03-07 09:43:12

Temat: ECB
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Nie mialam do czynienia osobiscie z folia ECB. podobno jest dosc ciezka
i dlatego trudno sie uklada. ale za to nadaje sie do zbiornikow ze
stromymi scianami. w sklepie wygladala na dosc plastyczna,
taka...gumowata.
Dorota
--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-07 11:04:47

Temat: Re: pyt. oczko !
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niestety szczegolow nie znam, ale kiedys w jakims pismie ogrodniczym
> widzialem dokladny opis takiej konstrukcji. Moze ktos pamieta i podpowie

MURATOR - korzeniowa oczyszczalnia ścieków ale to 4? 5? lat temu. Sprawdź
na ich stronie www
Pozdrawiam, jerz

1. Data: 2000-03-08 11:26:50

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz www.ogrodnik.pl szukacz > oczyszczalnia.
Strefa roslin bagiennych ma zasadnicze znaczenie dla czestosci wody w
jeziorku. Aby byc calkowicie pewnym ze woda bedzie klarowna (tak poleca
Marcin Gasiorowski) nalezy zostawic dla roslin bagiennych 40-50% lustra
wody.
Pawel Slomczynski

1. Data: 2000-03-08 19:19:39

Temat: Re: ECB
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...
> [...]
> i dlatego trudno sie uklada. ale za to nadaje sie do zbiornikow ze
> stromymi scianami. w sklepie wygladala na dosc plastyczna,
kurcze pieczone, przymierzam sie do budowy oczka od 3 lat i mialem wrazenie,
ze wiem juz na ten temat wszystko a tu folia ECB? Czyzbym cos przegapil?
Wielokrotnie na liscie wskazywano rózne publikacje o "oczkach"; w mojej
opinii licza sie trzy elementy:
1. Ogrody wodne - Thomas Helberg,
2. Czym uszczelnic oczko wodne w "OGRODY" 2/2000 - jak to dobrze, ze nie
zaczalem w zeszlym roku,
3. oraz Wasze odpowiedzi w mini ankiecie [kto co ma]: powierzchnia lustra
wody, z czego; za ile; i czy przecieka [moje ma byc: 30mkw, gl. do 1,5m, z
mala kaskada ok 3-4m dlugosci i wys.h=1,2m]
a/ folia polietylenowa PE (gdzie kupic czarna)
b/ folia z PVC
c/ wykladzina EPDM (synt. kauczuk)
d/ laminaty (prefabrykaty)
e/ laminaty robione na miejscu
f/ beton
g/ glina (kto zna adres cegielni w poblizu wawy do 20-30km)
h/ bentonit (dlaczego on taki drogi?)
A teraz powiem, ze zamierzalem zrobic to z gliny + folia na strumyk, co o
tym myslicie?
pozdrowieni, jerz

1. Data: 2000-03-09 07:24:14

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>A teraz powiem, ze zamierzalem zrobic to z gliny + folia na strumyk, co o
>tym myslicie?
>pozdrowieni, jerz

Ja tak planuje zrobic staw jak obecny (od 2 lat-folia budowlana
najtansza)sie zepsuje.Ale w strumyku jest woda biezaca moze wyplukiwac
gline,tak mysle.
Pozdrawiam Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-09 20:59:24

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

> Ja tak planuje zrobic staw jak obecny (od 2 lat-folia budowlana
> najtansza)sie zepsuje.Ale w strumyku jest woda biezaca moze wyplukiwac
> gline,tak mysle.

strumyk ma byc z folii, czesc folii w basenie i na to kamyki, nic nie
wyplucze, zapewniam.
Pozdrawiam jerz

Iglaki - pomocy !
An optical allusion that will astound you, works on all spec pc's:) 3838
***FREE MOBILE CALLS*** This works! 2820
Jagoda kamczcka
Dostałem paczke z Florpaku