pytanie do Joli L-L

1. Data: 2001-06-28 14:42:23

Temat: pytanie do Joli L-L
Od: "Malek Iwona" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Droga Jolu,

mam pytanie dotyczace Twego tortu jogurtowego z truskawkami: czy kruchy spod
moge zastapic biszkoptami lub np. gotowym spodem biszkoptowym, zadaje
pytanie na grupie, poniewaz moze to jeszcze kogos zainteresowac

Kaczucha

1. Data: 2001-06-28 20:45:17

Temat: Re: pytanie do Joli L-L
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malek Iwona <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:jnH_6.180743$3...@n...chello.at...

1. Data: 2001-06-28 21:01:05

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moge zastapic biszkoptami lub np. gotowym spodem biszkoptowym, zadaje
> pytanie na grupie, poniewaz moze to jeszcze kogos zainteresowac

Ja robilam go za kazdym razem na tym spodzie co jest w przepisie. To nie jes
t kruchy spod, jest tam proszek do pieczenia, uciera sie mikserem a nie siek
a nozem a maslo nie jest mocno schlodzone . Zrob tak jak jest w oryginale, p
oniewaz jest rewelacyjnie skomponowany ze smakiem jogurtowym : spod jest slo
dki, krem jogurtowy delikatny, lekko cytrynowy, wzajemnie wspolgraja .Nie wi
em jak bedzie w przypadku zmiany. A robi sie blyskawicznie . To tyle na tema
t moich doswiadczen.Jeszcze tylko przypomne, iz w watku : " do Agaty Solon-
naturalnej"- damena z dn. 1 06. jest moj post pt: sposob na zelatyne - przy
da sie w tym torcie:))
Napisz jak Ci wyszlo i zycze smacznego Jola L-L

1. Data: 2001-06-28 22:30:36

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiżcie, że można na biszkoptowym spodzie-robię tak od lat i nie znałam
tej drugiej wersji Joli (spróbuję w najbliższym czasie). Robię spód z 3 jaj
na tortownicy 28cm, wyjmujęgo na chwilę po upieczeniu i wykładam tortownicę
folią aluminiową (ukształtowaną na dużym garnku o zbliżonej średnicy w
cylinder), wkładam spód z powrotem, nasączam sokiem nawiązującym smakiem do
użytych owoców, no bo nie zawsze są to truskawki - najlepszy wychodzi z
malinami, na to masa jogurtowa, mój przepis poniżej, na wierzch galaretka,
przepis też poniżej.

Masa jogurtowa
-1 op. żelatyny na 0.5l wody
-duży kubek jogurtu Bakoma
-2 jaja
-4 kopiate łyżki cukru pudru
-cukier waniliowy
-200ml słodkiej śmietanki 30%
-sok z połowy cytryny
-cukier waniliowy

Wykonanie
Żelatynę namaczamy w zimnej wodzie. Jaja sparzamy 10 sek. we wrzątku (akcja
anty-salmonella). Żółtka ubijamy na puch z połową cukru i cukrem waniliowym,
dolewamy ciągle miksując jogurt i sok z cytryny. Żelatynę rozpuszczamy
delikatnie podgrzewając i wmiksowujemy do niej masę jogurtową. Śmietankę
ubijamy z pozostałym cukrem i dodajemy do masy. wlewamy na nasączony spód,
rozrzucamy owoce, odstawiamy do stężenia. Uwaga dla odchudzających się:
zamiast bitej śmietany można dodać pianę z białek ubitą bez cukru, wtedy
trzeba resztę cukru dodać do masy wcześniej. Ja tak robię bo liczę kalorie
(niestety), ale tort z białkami wychodzi świetny, delikatniejszy, jak mus.

Galaretka:
0.5kg owoców (truskawki, maliny, brzoskwinie, morele)
4-5 łyżek cukru-pudru (zależy od owoców, są bardziej i mniej kwaśne)
żelatyna na 0.5l wody
do brzoskwini i moreli sok z połowy cytryny, bo ciemnieją

Wykonanie:
Owoce miksujemy blenderem, maliny przecieramy przez sito, żeby te up....liwe
pestki w zęby nie właziły, mieszamy z cukrem i delikatnie podgrzewamy aż
cukier się rozpuści. Gdy są ciepłe, dodajemy spęczniałą żelatynę i mieszamy
do rozpuszczenia. Po wystygnięciu wylewamy na tort.
Zestaw smaków, który udał się najlepiej to poziomki i czarne jagody w masie
jogurtowej i malinowy galaretko-musik na wierzchu. Takie "owoce leśne".
Gdyby ktoś był zainteresowany torcikami a'la ten, na żelatynie na biszkopcie
to mam jeszcze przepisy na adwokatowy i winny z winogronami.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-06-29 05:41:57

Od: "Malek Iwona" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie juro sie nim zajme a spod chcialam zmienic po prostu z lenistwa:))))
Dzieki za odpowiedz

Kaczucha

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przy
> da sie w tym torcie:))
> Napisz jak Ci wyszlo i zycze smacznego Jola L-L

sledzie w miodzie
piekarnik elektryczny
Spotkanie p.r.k. w Gdańsku
Marynowane porzeczki