pytanie do aptekarzy, farmaceutow

1. Data: 2003-09-20 21:29:50

Temat: pytanie do aptekarzy, farmaceutow
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Interesowalem sie troche mozliwosciami zainwestowania w apteke ale ustawa o
aptekarstwie troche mnie przerazila. Czy ktos znajacy temat moze mi go
przyblizyc. Rozumiem ze musi byc zatrudniona osoba po farmacji jako
kierownik apteki ale jak wygladaja tematy zalatwienia wszystkich spraw
przed. Doczytalem ze lokal musi miec conajmniej 100m2 (wydaje mi sie ze
wiekszosc aptek nie ma takiej powierzchni) i jak to wyglada w praniu zgody
itd. od czego zaczac?
Czy do wniosku o przyznanie prowadzenia apteki musi byc cala dokumentacja
techniczna pomieszczen (czyli trzeba miec wczesniej lokal)?
k...@g...pl
P.S. Chodzi mi o apteke z lekami na recepte a nie sklep zielarski natomiast
nie koniecznie musi realizowac leki robione na zamowienie.

2. Data: 2003-09-20 21:32:48

Temat: Re: pytanie do aptekarzy, farmaceutow
Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Chodzi mi o apteke z lekami na recepte a nie sklep zielarski
natomiast
> nie koniecznie musi realizowac leki robione na zamowienie.
owszem, musi. chyba, ze chcesz otworzyc "punkt apteczny" a nie apteke.

3. Data: 2003-09-20 21:37:27

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.apteka.biz.pl/apteka_klucz/pliki_klucz/to
p.html

http://www.apteka.biz.pl/apteka/index.jsp

4. Data: 2003-09-21 07:33:01

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci:bkigtq$s9q$...@n...news.tpi.pl,
kesser <k...@g...pl> zostalo napisane:

> Witam
> Interesowalem sie troche mozliwosciami zainwestowania w apteke ale
> ustawa o aptekarstwie troche mnie przerazila.

no, i bardzo dobrze :))

>Czy ktos znajacy temat
> moze mi go przyblizyc. Rozumiem ze musi byc zatrudniona osoba po
> farmacji jako kierownik apteki

nie tyle 'po farmacji' co z min. I st. spec i 5 letnim stazem pracy. a 'po
farmacji' moze ekspediowac leki. i tylko po farmacji.

>ale jak wygladaja tematy zalatwienia
> wszystkich spraw przed. Doczytalem ze lokal musi miec conajmniej
> 100m2 (wydaje mi sie ze wiekszosc aptek nie ma takiej powierzchni)

dawniej dopuszczano apteki bez receptury, wtedy powierzchnia byla mniejsza
(cos kolo 80m2). w tej chwili tylko mozna dostac koncesje na apteki z
receptura (a powierzchnia 100 m2 dotyczy pomieszczen, bez ciagow
komunikacyjnych, czyli w rzeczywistosci jakies 110-120 m2)

> jak to wyglada w praniu zgody itd. od czego zaczac?
> Czy do wniosku o przyznanie prowadzenia apteki musi byc cala
> dokumentacja techniczna pomieszczen (czyli trzeba miec wczesniej
> lokal)?

zacznij od sanepidu - wez jakiegos speca w samochod, niech ogladnie lokal, a
najlepiej zatrudnij go (lub jakiegos jego pociotka) przy opiniowaniu
projektu - bedzie ci duzo duzo latwiej - chciales to wiedziec od strony
praktycznej, wiec pisze - wiem, to korupcja, ale na tej liscie wszyscy mowia
tylko o tym ile to biora lekarze do kieszeni, a nie pisza o rzeczach ktore
wydaja sie dla niektorych 'normalne' :))

> k...@g...pl
> P.S. Chodzi mi o apteke z lekami na recepte a nie sklep zielarski
> natomiast nie koniecznie musi realizowac leki robione na zamowienie.

musi koniecznie realizowac. :)

z tego co widze to najlepszy bylby dla ciebie punkt apteczny - w mysli nowej
popieprzonej ustawy, technik moze otworzyc punkt apteczny na wiosce, wiec
znajdz wioske, zatrudnij technika i gra szafa. roznica jest taka ze w
punkcie nie mozesz miec silnie dzialajacych lekow - strasznie duzych strat z
tego powodu nie bedzie, a pieprzenia sie z zestawieniami i wykazami -
mnostwo. jezeli nie jestes farmaceuta, ot chyba bedzie dla ciebie najlepsze
wyjscie.

--
adam
gg #402495