pytanie o leki antydepresyjne

1. Data: 2003-05-07 05:38:23

Temat: pytanie o leki antydepresyjne
Od: Marcin Konopka <admin@_HATE_SPAM_venthor.pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam do Was dwa pytania:
1. Czy jeżeli na hipotetycznego pacjenta nie działa jeden lek z grupy TLPD
(konkretnie - klomipramina), to czy znaczy to, ze z dużą dozą prawdopodobieństwa
można założyć, że i inne leki trójpierścieniowe nie będą skuteczne?

2. W jakich sytuacjach stosuje sie leczenie inhibitorami MAO?

z góry dziękuje za odpowiedź

2. Data: 2003-05-25 11:21:36

Temat: Re: pytanie o leki antydepresyjne
Od: e...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można założyć, że i inne leki trójpierścieniowe nie będą skuteczne?
>
> 2. W jakich sytuacjach stosuje sie leczenie inhibitorami MAO?

witaj
leki z grupy TLPD sa dość liczne, a część z nich ma nieco inny mechanizm
działani, nie można więc z góry założyć że leczenie innym lekiem z tej grupy
będzie nieskuteczne, wszystko zależy od tego na co cierpi pacjent. jeśli jest
zaburzenie depresyjne można z powodzeniem stosowac leki przeciwdepresyjne
nowej generacji, musi je zalpisac lekarz, najlepiej psychiatra, sa łatwe w
stosowaniu / 1xdziennie/ i maja mniej objaów ubocznych od tlpd
inhibitory MAO są także stosowane w depresji ale też w zaburzeniach
nerwicowych lub mieszanych / depresyjno-lękowych/
nie wiem co dolega pacjentowi toteż trudno udzielić mi precyzyjnej odp.
pozdr
ewa

"Ugryź się w język"
Czy to zespol jelita drazliwego?