pytanka do stosujacych montiego

1. Data: 2002-09-22 22:20:50

Temat: pytanka do stosujacych montiego
Od: "Ola " <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Od tygodnia jestem na montim i mam pare watpliwosci, moze juz byly poruszane ale bede
wdzieczna za wszystkie odpowiedzi.
1. jaki jecie chlebek? mi udalo sie znalezc jeden, ktory chyba spelnia wymagania ale
nie jestem pewna. Firma Benus, mestemacher
fitness plus pelnoziarnisty z siemieniem i otrebami, sklad:rozdrobnione ziarno
zytnie, maka zytnia, otreby owsiane, siemie lniane,
woda, sol, drozdze. Jak myslicie, moze byc do montiego? btw czy syrop skrobiowy w
pumperniklu to cos zlego?
2. platki - czy moga byc zupelnie zwykle owsiane, zytnie, jeczmienne? i czy np
owsiane blyskawiczne (bo te mozna najczesciej
spotkac)
3. mleko odtluszczone w proszku - znalazlam i jest pycha ale na opakowaniu nie ma nic
o skladzie, tylko zawartosc wody 4% i
tluszczu max do 1,25% (wiec nadaje sie jako odtluszczone czy nie?) czy moge z tego
wnioskowac, ze nie ma w nim zadnego cukru?
4. owoce suszone - wszedzie jest jakis dwutlenek siarki i konserwowane chemicznie,
brzmi paskudnie i wcale mi sie to nie podoba,
ale czy takie moga byc? na pewno w zdrowej zywnosci sa bez tego ale 2-3 x drozsze
5. sery - jesli chodzi o plesniowe, moge sie zajadac nawet valbonem 60% tluszczu, czy
to jednak lekka przesada? (cholesterol nie
jest u mnie problemem)
Hmm to chyba tyle, wiem, ze marudze ale te pare drobiazgow nie daje mi spokoju.
Pewnie jeszcze bede miala troche pytan. Mam
nadzieje, ze mi pomozecie :)
Pozdrawiam
Ola

2. Data: 2002-09-23 07:46:53

Temat: Re: pytanka do stosujacych montiego
Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ziarno zytnie, maka zytnia, otreby owsiane, siemie lniane,
> woda, sol, drozdze. Jak myslicie, moze byc do montiego?

Ja na poczatku tez go jadlam - jesli chodzi o Monti to jest dobry. Teraz
obywam sie bez chleba

Na reszte pytan nie potrafie odpowiedziec ale chetnie poslucham odpowiedzi
innych :)

--
Saman_tha

3. Data: 2002-09-23 08:02:25

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ziarno zytnie, maka zytnia, otreby owsiane, siemie lniane,
> woda, sol, drozdze. Jak myslicie, moze byc do montiego? btw czy syrop

ten chleb to chyba jedyny lyb jeden z niewielu który nadaje sie do jedzenia w
pierwaszej fazie,a jesli chodzi o syrop skrobiowy to radze go unikać nie jest
to nic dobrego

> 2. platki - czy moga byc zupelnie zwykle owsiane, zytnie, jeczmienne? i czy
np owsiane blyskawiczne (bo te mozna najczesciej
> spotkac)

płatki im mniej sa przetworzone tym sa lepsze

> [...]
> tluszczu max do 1,25% (wiec nadaje sie jako odtluszczone czy nie?) czy moge z
tego wnioskowac, ze nie ma w nim zadnego cukru?

w mleku jest cukier mleczny który w połaczeniu z tłuszczem nie jest dobry
pozywieniem.
polecam mleko odtłuszczone 0,5 % i jogurt naturalny

> [...]
chemicznie, brzmi paskudnie i wcale mi sie to nie podoba,
> ale czy takie moga byc? na pewno w zdrowej zywnosci sa bez tego ale 2-3 x

jadajac produkty zawierajace konserwanty niestety nie zakonserwujesz swojej
urody :)chociaz optymalni twierdza ze jedzac pomarańcze bedziesz miała
celulitis (pomarańczowa skórka) ale to patologia dietetyczna :)
> 5. sery - jesli chodzi o plesniowe, moge sie zajadac nawet valbonem 60%
tluszczu, czy to jednak lekka przesada? (cholesterol nie
> jest u mnie problemem)

serry sa kuul i tłuszcz zawarty w serach tez nie jest zbrodnia dla organizmu
tylko musisz je odpowiednio połaczyc z innymi pokarmami

4. Data: 2002-09-23 10:03:17

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> np owsiane blyskawiczne (bo te mozna najczesciej
>
> płatki im mniej sa przetworzone tym sa lepsze
no tak, to racja!jednak ja czasem jem też właśnie te błyskawiczne, owsiane
z "Kupca" (a jestem na Montim 3 miesiąc)

> [...]
> pozywieniem.
> polecam mleko odtłuszczone 0,5 % i jogurt naturalny
Też się zastanawiałam nad mlekiem w proszku. Monti poleca odtłuszczone, ale
właśnie tez nalazłam o zawartości 1,5% tłuszczu. Dlatego chyba pozostane przy
normalnym, tj. 0,5% tłuszczu:)
pozdr, Nesta

5. Data: 2002-10-03 09:37:30

Od: "Ola" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
to znowu ja. jestem na montim juz 2,5 tyg i zaczynam sie martwic. mam pare
watpliwosci ale staram sie przestrzegac wzystkich zasad. a martwie sie dlatego, ze
wcale nie chudne, wrecz przeciwnie, przybylo mi ok 2 kg i wcale mi sie to nie podoba
:( moze ktos ma jakis pomysl co u mnie nie gra? mam jeszcze pare pytan - mam
nadzieje, ze mi pomozecie :)
1. co z tym mlekiem granulowanym odtluszczonym? mozna czy nie skoro nie ma tam nic o
skladzie?
2. winogrona - osobiscie to juz zglupialam, mam wszystkie ksiazki montiego i w kazdej
jest co innego. w jednej ze maja IG 40 w innej ze 60, wiec jak to w koncu jest?
3. to samo dotyczy owocow suszonych (morelki i sliwki), wczoraj kupilam "szczupla bez
wyrzeczen", patrze do tabeli a tam IG suszonych to 65?? i juz naprawde nie wiem...
4. jestem przeziebiona i kupilam neo angin, pare juz wyssalam ale zauwazylam, ze w
skaladzie jest syrop glukozowy i ze zawartosc weglowodanow odpowiada 0,22 jednosta
cukru (czy jakos tak), czyli raczej musze sie meczyc bez tabletek do ssania? a moze
ktos zna jakies neutralne?
5. w tym tyg zaczelam rok akademicki i mam problem z posilkami, czesto bede wracac
do domku ok 18 i w tym czasie na obiadek raczej nigdzie sie nie wybiore wiec mam
watpliwosc czy moge sie posilac np. jablakami+ suszone owoce (oczywiscie po
odczekaniu odpowiedniej ilosci godzien od posilku), albo np zoltym serem??
wiem, ze marudze :) ale proszee pomozcie bo zaczynam tracic wiare, ze sie uda
pozdrawiam
Ola

6. Data: 2002-10-03 10:09:17

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mi sie to nie podoba :( moze ktos ma jakis pomysl co u mnie nie gra? mam
jeszcze pare pytan - mam nadzieje, ze mi pomozecie :)
Zweryfikuj swoja diete jeszcze raz,zreszta Monti pisze,ze poczatkowo moze
byc przybor wagi,tym sie nie martw,zacznij bardzo dokladnie jeszcze raz
stosowac faze 1 bez odstepstw.
> 1. co z tym mlekiem granulowanym odtluszczonym? mozna czy nie skoro nie ma
tam nic o skladzie?
Ktos juz pisal,ze w tym mleku jest 1,5 % tluszczu,kup np.laciate 0%.
> 2. winogrona - osobiscie to juz zglupialam, mam wszystkie ksiazki montiego
i w kazdej jest co innego. w jednej ze maja IG 40 w innej ze 60, wiec jak to
w koncu jest?
jesli zjesz je na czczo,na pewno nie spowoduja podniesienia poziomu glukozy
we krwi,ani nie beda fermentowac w jelitach,jedz je z umiarem po prostu.
> 3. to samo dotyczy owocow suszonych (morelki i sliwki), wczoraj kupilam
"szczupla bez wyrzeczen", patrze do tabeli a tam IG suszonych to 65?? i juz
naprawde nie wiem...
owoce suszone maja IG 65,morele i sliwki i figi chyba 22-nie pamietam
dokladnie,ale suszone owoce to tez rodzynki,ananas,papaja,banany,i nie wiem
co jeszcze.
> [...]
odpowiada 0,22 jednosta cukru (czy jakos tak), czyli raczej musze sie meczyc
bez tabletek do ssania? a moze ktos zna jakies neutralne?
nie analizowalam skladu tabletek,poprs w aptece o takie bez cukru albo dla
diabetykow,z syropow Hedelix i jest tez jakis nowy,nie pamietam nazwy,ale
mgr w aptece doradzi.Jesli zas boli gardlo ,lepiej isc do lekarza,by nie
przeoczyc np.anginy...
> [...]
wybiore wiec mam watpliwosc czy moge sie posilac np. jablakami+ suszone
owoce (oczywiscie po odczekaniu odpowiedniej ilosci godzien od posilku),
Owszem,mozesz,ale sporadycznie,sprobuj szykowac sobie w jakims pojemniczku
np.salatke,ser,pomidor,ogorek,to co lubisz,zeby glowne danie nie przypadalo
na wieczor,Monti pisze o jablkach z orzechami i jogurt na obiad,lub
poamrancze.Ale czasem warto wysilic sie przed wyjsciem i ze soba zabrac
normalne jedzenie,by nie czekac do wieczora glodnym.Moesz wziac kawalek
wedliny chudej,pomodora,ogorki,jakas salatke i w przerwie miedzy zajeciami
jesc.Ja tak robie,gdy caly dzien jestem w pracy.
> wiem, ze marudze :) ale proszee pomozcie bo zaczynam tracic wiare, ze sie
uda
Nie marudzisz,pytasz,masz watpliwosci i dobrze.Nie trac
nadziei,zobaczysz,ze zaczniesz chudnac i bedziesz zadowolona i napiszesz
sama posty zachecajace do diety.Pozdrawiam Hafsa
http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2002-10-11 14:37:54

Od: "Ola " <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
tak jak radziliscie rozstalam sie z mlekiem odtluszczonym w proszku (a tak bardzo mi
smakowalo) i przeszlam na laciate 0% (ale ciezko je znalezc), smakuje o wiele gorzej
ale moze jakos to przezyje. Martwi mnie jedynie ten cukier mleczny 4,7 g, co to jest?
czy to to samo co laktoza (jest tez tego ze 4 g w moich jogurtach naturalnych 0% i
tez mnie to zastanawia). pewnie juz gdzies o tym bylo i to glupie pytanka ale w tej
dziedzinie nie orientuje sie za bardzo.
co do winogron to dalej jestem w kropce - uwielbiam je i jedynym sposobem bedzie
chyba poprostu poczekanie az skonczy sie na nie sezon :)
przeczytalam wlasnie, ze podobno nie mozna straczkowych z puszki... czemu??? czy to
prawda?? a co z fasolka zielona w sloiku? jejj ja nie mam czasu na ich moczenie,
gotowanie itd. wogole to juz powoli trace zapal bo moje inwencje tworcze juz sie
koncza. mam ksiazke z przepisami montiego ale tam wiekszosc zabiera za duzo czasu
itd.
mimo wszystko widze promyk nadzieji bo po ponad 3 tyg waga przestala rosnac i
nareszcie spada (jak narazie ok 2 kg).
i jeszcze jedno pytanko - czy w 1 fazie moge jesc orzeczy czy nie?
w ktorejs z ksiazek monti pisze, ze mozna czasami zrobic sobie kolacyjke z samych
owocow. ja najchetniej to jadlabym taka kolacyje codziennie bo wlasnie wieczorkiem
owoce najlepiej mi smakuja, ale to chyba nie byloby za dobrze?
z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
Ola

8. Data: 2002-10-12 10:03:35

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> i jeszcze jedno pytanko - czy w 1 fazie moge jesc orzeczy czy nie?
w I fazie, lepiej unikaj, jeśli chcesz szybciej schudnąć
> [...]
> samych owocow. ja najchetniej to jadlabym taka kolacyje codziennie bo
>wlasnie wieczorkiem owoce najlepiej mi smakuja, ale to chyba nie byloby za
dlaczego? jeśli minęła odpowiednia ilość czasu, tj. 3-4h od poprzedniego
posiłku, to możesz jeść. przynajmniej ja tak robię i to nawet bardzo często i
negatywne skutki nie występuja
pozdr, Nesta

prosba o pomoc i porade
Monti i Bigos