rada pedagogiczna - pytanie

1. Data: 2005-09-19 07:58:12

Temat: rada pedagogiczna - pytanie
Od: "Nauczycielka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
Czy kazdy nauczyciel musi chodzic na rade pedagogiczna? Czy dyrektor szkoly
moze zwolnic z tego obowiazku - i jedynie moglabym chodzic na te
najwazniejsze rady (z kalsyfikacjami uczniow).
Mam taka sytuacja, ze jestem zatrudniona na 1/18 etatu na umowe o prace,
dojezdzam do szkoly i godziny ani dzien rady nie pokrywa sie z dniem, w
ktorym ucze. Oczywiscie sa to dodatkowe koszty i praktycznie wychodzi na to,
ze wogole bede dokladac do interesu...jesli mialabym na kazdej radzie
uczestniczyc?
Jakie sa przepisy?
Dziekuje za szybka odpowiedz.

pozdr.

2. Data: 2005-09-19 15:01:27

Temat: Re: rada pedagogiczna - pytanie
Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Die 19-09-05 Nauczycielka <s...@g...pl> scripsit:

> [...]
> ze wogole bede dokladac do interesu...jesli mialabym na kazdej radzie

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba obowiązek uczestniczenia w radach mają tylko
nauczyciele z pełnym wymiarem godzin. Niestety, nie jestem w stanie podać
odpowiedniego przepisu, tak mi się tylko kojarzy.

--
Jacek Skowroński

3. Data: 2005-09-19 15:38:49

Od: "locke" <l...@p...wiggin.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nauczycielka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> witam,
> Czy kazdy nauczyciel musi chodzic na rade pedagogiczna? Czy dyrektor szkoly

Rada pedagogiczna to ogół nauczycieli uczących w danej szkole. Na "radę" się
zatem nie chodzi, ale do niej należy. "Chodzi się" natomiast na posiedzenia rady
pedagogicznej. I są one dla nauczycieli obowiązkowe - wszystkie, nie tylko te
najważniejsze. Oczywiście są sytuacje wyjątkowe, w których nauczyciel może być
zwolniony z udziału, ale generalnie zasadą jest obowiązek obecności.

4. Data: 2005-09-21 11:40:02

Od: Jacek <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czas pracy nauczyciela to nie 18 - cie godzin ,
więc w obowiązku jest uczestniczenie we wszystkich zleconych przez
dyrektora zebraniach Rady, której nauczyciel jest członkiem.
Nie ma rady!

5. Data: 2005-09-22 19:28:26

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to,
> ze wogole bede dokladac do interesu...jesli mialabym na kazdej radzie

U nas jest tak, że jeśli nauczyciel tego dnia ma wolne, to przyjeżdża na
ryzyko dytektora. W razie wypadku on za to odpowiada... niby. hm...
Tak jest u nas.
pozdr.
Agata

6. Data: 2005-09-22 19:48:44

Od: "locke" <l...@p...wiggin.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> U nas jest tak, że jeśli nauczyciel tego dnia ma wolne, to przyjeżdża na
> ryzyko dytektora. W razie wypadku on za to odpowiada... niby. hm...

A niby czemu? Pracodawca ma prawo w uzasadnionym przypadku ściągnąć pracownika
mającego dzień wolny czy nawet urlop. I wtedy pracownik jest normalnie w pracy.
A w dniach wolnych u nauczycieli to cały wic sprowadza się do tego, że w takim
dniu najczęściej nauczyciel pracuje gdzieś indziej. W takim przypadku przyjazd
na posiedzenie rady pedagogicznej wiązałby się z koniecznością zwolnienia się z
tej drugiej pracy. Nie ma z tym problemu, gdy chodzi o ważną radę -
klasyfikacja, wizytacja itp.

Test kompetencji - informatyka
emerytury nauczycielskie
plan wynikowy - maszyny elektryczne technikum
granty edukacyjne
zarobki