rdza gruszy??

1. Data: 2003-03-29 19:50:47

Temat: rdza gruszy??
Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na lisciach mlodego drzewka gruszy dwa lata z rzedu pojawialy sie czerwone
plamy. W ubieglym roku na wszystkich lisciach .Od spodu liscia ta czerwona
plama przeksztalcila sie w narosl, w ktorej pozniej pojawily sie male
otworki. Sadzac ze to jakas choroba grzybowa stosowalam srodki grzbobojcze
(miedzian, syllit) -bezskutecznie. Ktos powiedzial nmi ze to rdza gruszy.
Nigdzie jednak nie moge znalesc opisu tej choroby, a wiec i rady .Z gory
dziekuje za pomoc.
Hanna

2. Data: 2003-03-29 20:18:06

Temat: Re: rdza gruszy??
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b64ta5$ik9$1@topaz.icpnet.pl cure
<c...@i...pl>napisał(a):
> Na lisciach mlodego drzewka gruszy dwa lata z rzedu pojawialy sie
> czerwone plamy. W ubieglym roku na wszystkich lisciach .Od spodu
> liscia Ktos powiedzial nmi ze to rdza gruszy.
>Nigdzie jednak nie moge znalesc opisu

Hejka. Tylko pogratulować ;-) Rdza gruszy jest na tyle rzadką chorobą,
że jeszcze nie została jeszcze umieszczona w "Programie ochrony gruszy".
Objawy i występowanie: Pierwsze symptomy chorobowe w postaci różnej
wielkości jaskrawopomarańczowych plam (na zdjęciu są wg. mnie czerwone)
pojawiaja się na młodych lisciach. Liscie w tym miejscu grubieja i
sztywnieja. W obrębie przebarwień tworzą się drobne, czarne wzniesienia. W
lecie na dolnej stronie lisci formują się żółte, stożkowate skupienia
zarodników wiosennych. Objawy choroby wystepuja znacznie rzadziej także na
owocach, ogonkach liściowych i pędach porażonych grusz. Mają postać
pomarańczowoczerwonych, wzniesionych, twardych plam.
Profilaktyka i zwalczanie: W sąsiedztwie nie uprawiać jałowca
sabińskiego. Fungicydy stosowane przeciwko parchowi gruszy skutecznie
zapobiegają występowaniu rdzy.
M. Grabowski, "Choroby drzew owocowych". Plantpress, Kraków 99r
Pozdrawiam ochronnie Ja...cki

Podziękowanie wiosenne
Re: Oczko wodne
Pierwsze zakupy