refleksja nt. swetra

1. Data: 2002-01-30 19:00:14

Temat: refleksja nt. swetra
Od: "Ula Idzikowska" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zrobilam lubemu sweter [moj pierwszy sweter!]. Dlugo robilam, prawie rok, bo
troche zle obliczylam liczbe oczek i jak sie okazalo, ze jest zle i ze
trzeba pruc, to sie zalamalam i zostawilam na pol roku. I dobrze zrobilam,
bo potem okazalo sie, ze wystarczy spruc do dekoltu, nie trzeba calosci.
Skonczylam, zszylam, dostal na urodziny, od razu zalozyl i nie chcial zdjac.

No w koncu musial - upralam, wysuszylam na reczniku w obawie zeby sie nie
rozlazlo w poprzek, i... nie przypilnowalam rozlazenia sie wzdluz... Jeszcze
kilka pran i bede miala sukienke, tylko rekawy trzeba bedzie przyciac.

Czy mozna to cofnac? Czy jesli przy nastepnym praniu uloze wszystko jak
nalezy, sweter wroci do normalnej dlugosci?

pozdr

--
Ula
n...@w...pl

1. Data: 2002-01-30 19:45:08

Temat: Re: refleksja nt. swetra
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Idzikowska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy mozna to cofnac? Czy jesli przy nastepnym praniu uloze wszystko jak
> nalezy, sweter wroci do normalnej dlugosci?

Raczej malo prawdopodobne, ale calosc mozna jeszcze uratowac. Zwykle kiedy
sweter robi sie za dlugiskaracam go w taki sposob: od dolnej krawedzi
odmierzam tyle cm ile jest za dlugi, powiekszam te ilosc cm o tyle ile ma
wynosic szerokosc dolnego sciagacza i przecinam nitke (jedno z oczek )na tej
wysokosci. Teraz delikatnie wypruwam przecieta nitke wyciagajac ja z kazdego
oczka i jednoczesnie to wyprute (ale od strony swetra, a nie kawalka, ktory
chce usunac) nawlekam na drut. Po wypruciu na calym obwodzie sweter ma na
samym dole oczka naciagniete na drut. Teraz nadrabiam tyle cm sciagacza ile
potrzeba a calosc zakanczam tak aby zamkniecie bylo elastyczne, bo bedzie
odtad dolna krawedzia swetra.

Mam nadzieje ze dosc jasno to wytlumaczylam, jesli nie to napisz ,moze sie
porawie :-))
Grazyna

1. Data: 2002-01-30 20:50:26

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozna to cofnac? Czy jesli przy nastepnym praniu uloze wszystko jak
> nalezy, sweter wroci do normalnej dlugosci?

Gratuluje udanego pierwszego swetra, dalej bedzie juz latwiej. Na
pzryszlosc, zeby uniknac podobnej sytuacji, jesli masz mozliwosc polecam
pranie w pralce i delikatne odwirowanie, nic sie nie rozciaga w zadna
strone. Wszystkie swetry od lat tak piore, susze w suszarce, ale nie do
konca, minimalnie wilgotne wieszam i sa ok.
Rozciagniety uratujesz ew. tak jak napisala Grazyna.
Elzbieta

wyslalam
ARIADNA/ANCHOR
poszukuje...