restrukturyzacja pojmowania?

1. Data: 2000-05-30 06:35:49

Temat: restrukturyzacja pojmowania?
Od: "Rozwarzewscy" <n...@o...mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys o to pytalam, wiec przepraszam, ze nudze, ale to dla mnie bardzo
wazne. Istnieje w j. angielskim taki zwrot, jak cognitive restructuring. Z
dalszego opisu wynika, ze technika ta jest uzywana "na zmodyfikowanie
reakcji za pomocą czegos o pozytywnym wydzwięku. (.c.r.) polega na
przyjrzeniu sie wszystkim czynnikom srodowiskowym majacym wplyw na
wydarzenia. Jesli wyrobilismy sobie nawyk oskarzania siebie - lub uwalniania
się od oskarzenia - patrzymy na inne przyczyny tego, co się stalo, a okazuje
sie, ze nie jestesmy calkowicie odpowiedzialni za sytuacje, lecz jedynie
mamy w niej swoj udzial. W efekcie zaczynamy widziec inne okolicznosci,
zamiast jedynie koncentrowac sie na scislym mysleniu przyczynowo -
skutkowym, ktorego dotad nie umielismy zrewidowac."

I co Panstwo na to? Co to bedzie to "cognitive restructuring"?

1. Data: 2000-05-30 10:26:12

Temat: Re: restrukturyzacja pojmowania?
Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"Rozwarzewscy" <n...@o...mtl.pl> wrote in message
> [...]
> zamiast jedynie koncentrowac sie na scislym mysleniu
przyczynowo -
> skutkowym, ktorego dotad nie umielismy zrewidowac."
Najpierw jest to, ze nasza chec dalszego ZYCIA jest dozaniem
do UCZESTNICTWA bez wartosciowania na dobre - zle;
kreowanie sytuacji jest wtorne.
Za to poczucie ODPOWIEDZIALNOSCI rozwija sie w druga strone:
najpierw ktos czuje sie odpowiedzialny za te czyny, ktorych byl
autorem od pomyslu do realizacji, z czasem dojrzewa do
aktywnej ODMOWY uczestnictwa w zdarzeniach, o ktorych wie,
ze ich skutkow nie jest w stanie kontrolowac/przewidziec.

(Czyli poczucie odpowiedzialnosci RZUTUJE konsekwecje
posiadania wolnej woli na sfere pierwotniejsza!)

A.

1. Data: 2000-05-30 17:05:03

Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 May 2000 06:35:49 GMT, "Rozwarzewscy" <n...@o...mtl.pl>
wrote:

>I co Panstwo na to? Co to bedzie to "cognitive restructuring"?

[poznawcza] reinterpretacja
Najczęscie używa sie tego w kontekstach typu "metodą walki ze stresm jest
poznawcza reinterpretacja sytuacji z postaci syt. zagrażającej w zadaniową"

prosze o pomoc....
A gdyby tak...
Asertywnosc!!! poszukuje materialow oraz ksiazki
DOBRA ANKIETA DLA WAS
Lekomania???