robótka na drutach - prośba o sugestie

następny post »
From: c7 <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: robótka na drutach - prośba o sugestie
Date: Mon, 9 May 2005 18:46:16 +0200

Witam.

Problem polega na tym, że mam robić bluzeczkę z krótkim rękawkiem na
drutach dla znajomej. Przyniosła mi cieniutkie nici i jedyne druty, na
których wychodzi "to-to" równo mają nr 1,5 (!). Ona się uparła, że
takie nici są modne i nie ma mowy o wymianie na grubsze.

Macie jakieś pomysły na wzorek, jakim mogłabym dziergać na nieco
grubszych drutach (czyli taki, gdzie nie byłoby zbyt wiele "na
gładko")? Bo mi się kończy powoli inwencja twórcza...

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem wydawał mi się "totalny" ażurek -
tak, żeby wychodziła siateczka, ale znajoma odmówiła, chce czegoś
bardziej stonowanego. Drugim rozwiązaniem byłoby szydełko, ale do tego
brakuje mi wprawy i umiejętności, więc pozostaję przy drutach. Trzecia
opcja - czyli robienie z podwójnej nitki, również odpada, bo nie
starczy włóczki, a poza tym straci cały urok.

Ja już nie mam pomysłów, może Wy, światłe kobiety poratujecie, bo jak
nie to obawiam się, że najbliższe parę miesięcy spędzę na
"dziubdzianiu" na cieniutkich drucikach, klnąc na czym świat stoi i
pałając szczerą niechęcią, do skądinąd sympatycznej, kobiety...
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.
Baśka

--
Gdzie nienormalność jest czymś normalnym, wszystko może się zdarzyć...