równanie na szczęśliwe życie

1. Data: 2008-01-13 05:43:25

Temat: równanie na szczęśliwe życie
Od: "RAM" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:

mądre i szczęśliwe życie =
obowiązki (dharma) +
prawdomówność (sathya) +
wewnętrzny spokój (shanti) +
niekrzywdzenie (ahimsa) +
miłość do Boga i innych (prema)

Do prawdziwego szczęścia prowadzi droga duchowa a nie materialna.
Duchowy jest cel ludzkiego życia - w chrześcijaństwie: zbawienie, w buddyzmie
i hinduizmie: oświecenie (moksza).
Osiąga się go przez rozwój duchowy, na który składają się, m.in.:
modlitwa/medytacja, sakramenty, bezinteresowana służba Bogu i bliźnim (seva),
prawe postępowanie, wyrzeczenie, ograniczanie pragnień.

Obowiązki wyznacza Bóg - patrz Biblia (przykazanie miłości, dziesięć
przykazań, itd.) lub Bhagavadgita lub Koran itp.
Wewnętrzny spokój osiąga się m.in. przez wyrzeczenie się pogoni za dobrami
materialnymi, unikanie stresu, itp.
Niekrzywdzenie obejmuje też np. wegetarianizm.

W duchowości przywiązuje się też dużą wagę do czystości zewnętrznej i
wewnętrznej oraz właściwego odżywiania (optymalna dieta dla człowieka nazywa
się satwiczna).

2. Data: 2008-01-13 22:08:13

Temat: Re: równanie na szczęśliwe życie
Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

RAM pisze:
> Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:
>
> mądre i szczęśliwe życie =
> obowiązki (dharma) +
> prawdomówność (sathya) +
> wewnętrzny spokój (shanti) +
> niekrzywdzenie (ahimsa) +
> miłość do Boga i innych (prema)

E tam. Pijcie piwo, jedzcie śledzie, a będziecie jak niedźwiedzie. ;-p

--
pięć lat minęło, a jeszcze się chce
to powiedział *hephalump*

3. Data: 2008-01-17 13:37:45

Od: "malalai" <m...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w

> E tam. Pijcie piwo, jedzcie śledzie, a będziecie jak niedźwiedzie. ;-p

ROTFL

pozdr
malalai

[lustracja] O co tu wła?ciwie chodzi ?
Dochodzimy do ostatecznego wniosku, że kobieta jest potrzebna mężczyźnie jedynie dla przedłużenia gatunku zgodnie z boskim nakazem: bądźcie płodni i rozmnażajcie się!
Jego zdaniem kobieta jest pożyteczną także w prowadzeniu domu.
Nasza Klasa
W ogóle rodzina jest fundamentem dobra wspólnego każdej społeczności.