rozliczenie urlopu:problem :)

1. Data: 2009-11-05 20:23:32

Temat: rozliczenie urlopu:problem :)
Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem i bardzo liczę na pomoc grupowiczów.

Pracowałem w pewnej firmie na pełny etat. W 2009 rok wszedłem z 14 dniami
urlopu zaległego z 2008.
Bieżącego urlopu miałem 36dni (standardowe 26 plus 10 z tytułu II grupy
inw.) Czas pracy 7 godzin dla pełneog etatu (II grupa inw.)
Od stycznia do końca czerwca wykorzystalem 9 dni.

1 lipca w trybie porozumienia zmieniłem wymiar czasu pracy na 1/2 etatu.
Jak obliczyć urlop,który mi przysługuje w bieżącym roku przy upraszczającym
założeniu, że po 31 czerwca nie wykorzystałem ani godziny ?

Gdybym pracował cały rok na pełny etat, to byłoby (36+14)*7 godzin, czyli
na koniec czerwca stan urlopu byłoby (36+14)*7 -9*7 godzin

Jak policzyć urlop "nalezny" a w szczególności jak potraktowac dni zaległe
z ub. roku. Nalezało się mi 14*7 godzin... Tego chyba nie można rozliczyć
proporcjonalnie, bo było moim prawem już na początku roku...
Będę wdzięczny za opinie i pomoc. Kadrowa też, bo nie ma 100% pewności, jak
to rozliczyć.

Marek

2. Data: 2009-11-06 08:19:44

Temat: Re: rozliczenie urlopu:problem :)
Od: sebakrk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze:
> Mam problem i bardzo liczę na pomoc grupowiczów.
>
> Pracowałem w pewnej firmie na pełny etat. W 2009 rok wszedłem z 14 dniami
> urlopu zaległego z 2008.

Urlop nie przechodzi na następny rok
Albo wykorzystujesz go do marca roku następnego albo pracodawca ma ci
wypłacić kasę za zaległy urlop alb masz go wykorzystać
w innym przypadku przepada

pozdr.seba

3. Data: 2009-11-09 11:32:24

Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze:

NIE MA MOŻLIWOŚCI ZGODNIE Z RZEPISAMI ZAPŁATY ZA NIEWYKORZYSTANY URLOP!!!!!!

Urlop musi być wykorzystany do końca marca roku następnego za który należy
się urlop, jeśli nie ma takiej możliwości - w sytuacji szczególnej można
przedłużyć do 3 lat.

Jedyną możliwością otrzymania zapłaty za niewykorzystany urlop jest sytuacja
zakończenia pracy - ale jest to tzw. ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

Co do wyliczenia urlopu: 1 dzień urlopu dla osoby z I i II gr - 7 godzin

- ustalmy limity url. wypoczynkowego na 2009 rok

okres do 31.06 - 26dni/12 = 2,16

2,16*6 miesięcy = 12,96 zaokr. do 13

13*7 godz. = 91 godz.

z 2008 r. 14 dni * 7 godz.=98

w I półroczu wykorzystano 9 dni czyli 9*7 godz. = 63

91 + 98 - 63 = 126 godz. (tyle nabytego urlopu wypoczynkowego za I półrocze)

- ustalmy limity url. dodatkowego na 2009 rok

okres do 31.06 - 10 dni/12 = 0,83

0,83*6 miesięcy = 14,98zaokr. do 5

5*7 godz. = 35 godz. (tyle nabytego urlopu dodatkowego za I półrocze)

Po zmianie etatu:

- ustalmy limity url. wypoczynkowego

okres od 01.07 - 26dni/12 = 2,16 *0,5 etatu = 1,08

1,08*6 miesięcy = 6,48 zaokr. do 7

7*7 godz. = 49 godz. (tyle nabytego urlopu wypoczynkowego za II półrocze)

- ustalmy limity url. dodatkowego

okres od 01.07 - 10dni/12 = 0,83 *0,5 etatu = 0,42

0,42*6 miesięcy = 2,52 zaokr. do 3

3*7 godz. = 21 godz. (tyle nabytego urlopu dodatkowego za II półrocze)

Sumujemy:

- urlop wypoczynkowy 126 (I pół.) + 49 (II pół) = 175 godz.

- urlop dodatkowy 35 (I pół.) + 21 (II pół) = 56 godz.

I teraz to co najlepsze J - dzień urlopu liczymy jako 3,5 godz.! czyli:

- urlop wypoczynkowy 175 godz./3,5 = 50 dni!!!!!!

- urlop dodatkowy 56 godz./3,5=16 dni!!!!!

Taki sposób jest wyjaśniany przez Państwową Inspekcje Pracy!

Skad pieniadze na sprzet
podjazd
Zmiana renty
Koniec szkoleń dla niepełnosprawnych