rozmanazanie jabloni

1. Data: 2002-08-21 10:59:16

Temat: rozmanazanie jabloni
Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

u znajomego w sadzie rosly 2 mocno owoujace kosztele, ktore niestety scial.
zostaly po nich tylko pnie wysokosci ok 1m. wczoraj zauwazylam ze z pnia
wyrastaja male galazki, i teraz pytanie czy jest jakas malo skomplikowana
amatorska metoda zeby te galazki ukorzenic i miec z tego nowe
'pelnowartosciowe' drzewo?

--
mag.
"she's all I've ever needed.."

2. Data: 2002-08-21 11:02:47

Temat: Re: rozmanazanie jabloni
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
skomplikowana
> amatorska metoda zeby te galazki ukorzenic i miec z tego nowe

Sugeruję szczepienie - ale mnie się jeszcze w tym życiu żadna szczepka
nie przyjęła.

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2002-08-21 11:30:27

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax <...@...Q> napisał(a):

> [...]
> pnia
> skomplikowana
> >
> Sugeruję szczepienie - ale mnie się jeszcze w tym życiu żadna szczepka

Hmm, a gdyby tak faktycznie spróbować zrobić sadzonkę, może się ukorzeni?
Oczywiście wiem, że "fachowy" sposób to tylko szczepienie ale....
Znajomy zrobił w tym roku parę sadzonek brzozy "Younga" którą rozmnaża się
podobno tylko przez szczepienie i , o dziwo, jedna z nich się udała.
Więc może i z jabłonią wart spróbować (zwłaszcza, że to rarytas: kosztela) -
najwyżej się nie uda...
Tylko trzeba by się śpieszyć, bo właściwie to już po sezonie na sadzonki
półzdrewniałe
Pozdrawiam, Ewa.

4. Data: 2002-08-21 11:35:09

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podobno tylko przez szczepienie i , o dziwo, jedna z nich się udała.
> Więc może i z jabłonią wart spróbować (zwłaszcza, że to rarytas:
a jak zrobic takie sadzonki (jestem laikiem w tym temacie)?
i czy urzuwać ukorzeniacza tak jak to sie robi w przypadku rozmanazania
doniczkowych?

mag.

5. Data: 2002-08-21 11:45:04

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrastaja male galazki, i teraz pytanie czy jest jakas malo skomplikowana
> amatorska metoda zeby te galazki ukorzenic i miec z tego nowe
Po pierwsze warto sprawdzic czy te mlode pedy wyrastaja powyzej szczepienia.
Stare jablonie byly czasem wysoko szczepione. Jesli tak to teraz jest pewnie
niezly moment by (o ile sa wystarczajaco dorosle) pobrac oczka i zaoczkowac
nimi jakies mlode drzewka. Ukorzeniania nigdy nie probowalem ale mysle ze
nie jest to takie proste
pozdrawiam
Tomek

"Ogrody" - winorośla ( długie)