rwa kulszowa

1. Data: 2006-02-25 12:58:29

Temat: rwa kulszowa
Od: "deadoralive" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
od 2 miesiecy dokucza mi bol zwiazany z rwa kulszowa, bylem juz u kregarza,
bralem leki jak Rewadina Retard, obecnie Aglan, Nabuton,Baclafen, jednakze
gdy je odstawie to bol powraca,a wice czy jestem juz na nie skazany? Mam 30
lat i choroba nie pozwala na powrot do pracy co jest bardzo uciazliwe .Bol
zaczyna sie od kregoslupa ledzwiowego i promieniuje poprzez cala noge az do
stopy.
Bede mial badanie rezonansem ale dopiero w kwietniu.
Moze ktos zna jakies sposoby na powrot do zdrowia,cwiczenia itp. bede
wdzieczy.

2. Data: 2006-02-25 13:06:34

Temat: Re: rwa kulszowa
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deadoralive" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bede mial badanie rezonansem ale dopiero w kwietniu.
> Moze ktos zna jakies sposoby na powrot do zdrowia,cwiczenia itp. bede

Dopiero co przeszlam niedawno rwe kulszowa .. wiem co to znaczy ;/
Dziwi mnie ze nie dostales zastrzykow - ja na pocztaku nie chcialam bo
bardzo sie boje ( niestety) ale lekarka mnie przekonala, ze moze mnie
nafaszerowac lekami, po czym i tak do niej wroce bo rwa powroci. Mam
wrazenie ze tobie sie to przytrafilo.Ja dostawlam miesznke 3 zastrzykow
przez piec dni:
jedno z nich to byla na pewno witamina B12 ( boli jak ch... ) + 2 inne
korych nazw nie pamietam w tej chwili. Podawano mi to wszystko za jednym
razem. Przeszlo juz po ok 3 dniach.
Pzdr

PS poza tym mailam tez takie tabletki z wielbłądkiem na udełku : Duomox -
przeciwbolesne

3. Data: 2006-02-25 16:03:16

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"deadoralive" <d...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Bede mial badanie rezonansem ale dopiero w kwietniu.
> Moze ktos zna jakies sposoby na powrot do zdrowia,cwiczenia itp. bede
Wszystkie leki, czy to tabletki, czopki, zastrzyki , to tylko srodki
przeciwbolowe. Bedac w Twoim wieku tez mialam te dolegliwosci (dyskopatia),
bylam juz 5 min przed operacja, jak ktos polecil mi osrodek
rehabilitycyjny(sanatorium/ szpital w Reptach Sl). Tam postawiono mnie na nogi
dzieki gimnastyce, tralo to ok. 3-4 miesiecy i od tej pory wierze tylko w
gimnastyke , czyli wzmocnienie miesni.
Przypuszczam, ze leczy Cie ortopeda, bo dopiero taki specjalista mi pomogl.Lezac
w szpitalu na neurologii, szpikowali mnie lekami przeciwbolowymi( w pierwszej
fazie leczenia niezastapione), ale potem to tylko lezalam plackiem, miesnie
zanikaly, a mnie przygotowywano do operacji. Do dzisiaj jej uniknelam, ale dbam
o kondycje, plywam(przy tych dolegliwosciach tylko na plecach), chodze na
silownie...
Pozdrawiam i zycze powrotu do zdrowia
Ilona

4. Data: 2006-02-25 17:04:30

Od: "brandol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik "deadoralive" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> od 2 miesiecy dokucza mi bol zwiazany z rwa kulszowa, bylem juz u
kregarza,

to polecam wizyte u fizjoterapeuty najlepiej osteopaty!

5. Data: 2006-02-26 11:13:32

Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bede mial badanie rezonansem ale dopiero w kwietniu.
> Moze ktos zna jakies sposoby na powrot do zdrowia,cwiczenia itp. bede

Witam! Powinieneś skierowa się do fizjoterapeuty, który by Ci pokazał kilka
wiczeń które powinieneś wykonywac.
Musisz zacząc od rozluźnienia i rozciągnięcia mięśni grzbietu, wzmocnienia
mięśni brzucha, wzmocnienia mięśni kończyn dolnych, głównie prostowników stawu
biodrowego i zginaczy stawu kolanowego, a także prostowników stopy.
Rozluźnienie napiętych mięśni grzbietu uzyskasz przez cwiczenia czynne kończyn
dolnych i górnych prowadzonych w pozycjach: klęku podpatym, leżeniu tyłem( z
ugiętymi ończynami dlnymi) oaz w leżeniu bokiem. Stosuje się też wyciągi
różnego typu ale decyzję o ich zastosoaniu powinien podejmowac lekarz.
Dobre efekty dają też wizenia w wodzie celem rozluźnienia i uzyskania pełnego
zakresu ruchu kręgosłupa (musisz narazie zapomniec o plywaniu żabką i
delfinem).
Cwiczenia są dobierane indywidualnie do chorego dlatego najpierw musi Cię ktoś
poogladac zeby Ci zlecc odpowiedni zestaw cwiczen.
Rwa kulszowa (ischialgia)lubi powracac dlatego musisz przestrzegac kilku zasad:
-utrzymac prawidłową postawę i masę ciała
- unikac długiego stania i pozycji pochylonych
- unikac długotrwałej jazdy samochodem
_ unikac marszu po twardej powierzchni
- nosic wygodne obuwie
- unikac niesymetrycznego obciążenia
- spac na równym twardym podłożu
- przybierac poz. leżącą z ugiętymi konczynami dolnymi w celu rozluźnienia i
odbarczenia kręgoslupa- kilka razy dziennie
i oczywiście nie dźwigac cięźarów!
Życzę powrotu do zdrowia

6. Data: 2006-02-26 15:03:38

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bede mial badanie rezonansem ale dopiero w kwietniu.
> Moze ktos zna jakies sposoby na powrot do zdrowia,cwiczenia itp. bede

Witam serdecznie!
Jak już będziesz miał te wyniki - odezwij isę.
Rwa kulszowa może mieć kilka przyczyn. Najcząściej spotyka się przyczynę
dyskową, lub z ucisku kręgów na korzenie nerwowe (może być jeszcze wywołana
przez np duże zmiany zwyrodnieniowe w stawach międzykręgowych, oraz pewnie
jeszcze inne). TAk czy owak są zależnie od tego dwa w pewnym zakresie
przeciwstawne tory postępowania.
Abyś to lepiej zrozumiał - wyobraź sobie kolumnę z poziomo ustawionych
płytek (DUżE uproszczenie) ustawionych jadna na drugiej.
Płytki są prostokątne (lewo-prawo: węższe, a przód-tył: dłuższe). Z pomiędzy
tych płytek wychodzą na boki nerwy (włókna nerwowe - takie nitki).
Pojedynczy segment składa się z dwóch płytek i tego co jest pomiędzy nimi.
Płytki te stykają się ze sobą w dwóch (to też jest duże uproszczenie)
punktach: z przodu i z tyłu - przy pomocy takich elementów, które zapewniają
im odpowiedni dystans jednej płytki od drugiej. Te włókna nerwowe wychodzą
na boki gdzieś między tymi dwoma punktami podparcia. Teraz należy
zróżnicować postępowanie w zależności od tego co się dzieje:

1. Jeżeli jest to problem dyskowy - to przednie podparcie (punkt w którym
obie płytki styakają sią ze sobą w ich przedniej części) - którym jest
dysk - zaczyna się przsuwać ku tyłowi i dochodzi do tych włókieniej
nerwowych i zaczyna je uciskać - drażnić. Postępowanie: należy te płytki od
siebie odciągać i umożliwić odprowadzenie dysku na swoje miejsce - ku
przodowi. Odciąganie tych płytek to np powieszenie się na rękach - ale to
nie tak do końca musi wystarczyć (zależy od wielu rzeczy). Najlepiej
spowodować niewielkie wygięcie kręgosłupa ku tyłowi i potem jego
rozciągnięcie. Wówczas płytki rozewrą się w tylnej części (wygięcie), a
dodatkowe rozciągnięcie kręgosłupa rozewrze te płytki zarówno z tyłu
(jeszcze dodatkowo), jak i z przodu. Jeśli pacjent będzie leżał na brzuchu -
to jeszcze siła grawitacji dopomoże by dysk miał ułatwioną wędrówkę na
swoje miejsce - w przód. NIE WOLNO STOSOWAć SAMEGO WYGIęCIA BEZ ROZCIąGANIA
!!!. Najlepiej więc położyć się na brzuchu na stole, tak by miednica
(pośladki) i nogi zwisały poza stołem i uginając nogi w kolanach całym swym
ciężarem rozciągały kręgosłu w jego dolnym odcinku. Można też położyć się
na brzuchu na wielkiej średnio twardej kupce różnych rzechy - wałek z gąbi
(średnica ok 40-50 cm, lub kilkanaście książek ustawionych zarówno obok
siebie (na szerokość pacjenta), jak i jedna na drugiej (by uzyskać
wysokość) - a na to jeszcze np kołdra, żeby było w miarę miękko. Ta kupka
musi być pod brzuchem, tak byś czuł, że nogi w jedną stronę, a reszta
tułowia w drugą stronę - rozciągają Ci kręgosłup w jego dolnym odcinku. Po
ok. 10-15 minutach wyciągnąć jedno piętro książek itd aż do leżenia płasko
(to może potrwać nawet i 50 minut).
W tym przypadku należy pamiętać by NIE WYKONYWAć skłonów przez 2-4 tygodni
(potem bardzo delikatnie rozpocząć). Jeśli musisz coś podnieść - zrób to nie
ze skłonu, lecz z przysiadu na rozkraczonych nogach, umieszczając podnoszony
przedmiot między nimi.

2. Jeśli na włókna nerwowe uciskają elementy kostne - gdy "siadło" owe tylne
podparcie, lub oba, lecz bez przemieszczenia się dysku ku przodowi -
odległość między blaszkami się mogła mocno zmniejszyć i wówczas one same
uciskają te włókna. Wtedy wystarczy albo rozciągnięcie kręgosłupa, albo jego
wygięcie, albo jedno i drugie - ale tu jeż nie ma KONIECZNOśCI wykonywania
tego w leżeniu na brzuchu. Możesz stosować tzw pozycję krzesełkową - tak
jakbyć siedział na krześle, które leży na ziemi oparciem - czyli leżysz na
plecach mając nogi ugięte pod kątem prostym w biodrach i kolanach, lub
zastosować z zakładzie kinezyterapii wyciąg ledźwiowy - np Pershla. Ale
musisz mieć pewność, że z dyskiem jest wszystko OK.

Nie mając tej pewności (bez wyniku z rezonansu, lub tomografu) lepiej
stosuj sposób 1.
Oczywiście, jeśli w trakcie jakiegokolwiek postępowania ból się będzie
nasilał - NALEżY PRZESTAć !!!
Sorrki za długi "wykład" - lecz uważam , że pacjent najlepiej stosuje się do
zaleceń tylko wówczas, gdy rozumie ich sens.
Pozdrawiam - Sebastian.

Proporcje ziol w mieszance
wyniki badania mammaograficznego- pytanie
skrót ASM 64/min
Antykoncepcja hormonalna a leki
Re: higiena, a nasze zdrowie