ryby-ale jak?

21. Data: 2007-08-29 12:43:31

Temat: Re: ryby-ale jak?
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:favahm$n2f$1@inews.gazeta.pl...

> ŚwieRZy, świeRZego... patrzę i własnym oczom nie wierzę - ta zaraza dotyka
> każdego :(

O rany, przepraszam, coś mi tu nie klapowało, chyba jestem przepracowana
Pozdrówka - Agnieszka

22. Data: 2007-08-30 13:12:15

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Aug 2007 09:55:46 +0200, Barbara K. napisał(a):
> Podrzućcie mi proszę jakieś swoje sprawdzone przepisy na ryby.

A proszę:
Paprdelle z łososiem
- papardelle
- filety z łososia
- czosnek
- dwie suszone peperoncino lub połowę świeżej chili
- pół kostki rosołowej (oliwa z ziołami)
- oliwa
- zielony ser (Lazur! :)
- śmietana
- parmezan
Do naczynia żaroodpornego wlewam oliwę i lekko rozgrzewam, wrzucam łososia,
papryczki i trzy ząbki czosnku nieobranego. Delikatnie podsmażam, po czem
dolewam wody i dorzucam pół kostki rosołku. Gotuję pod przykryciem na
niewielkim ogniu, chwil parę, aż łosoś będzie prawie gotowy. Rozdrabniam
łososia na kawałki. Wrzucam pokrojony ser zielony i czekam aż zacznie się
rozpuszczać, dolewam śmietanę i mieszając dalej gotuję. Sos delikatnie
gęstnieje, wtedy dokładam do niego parmezan i jeszcze chwilkę na ogniu.
Ugotowany makaron wrzucam do sosu, mieszam, posypuję parmezanem i wkładam
na jakieś 10 minut do piekarnika, żeby ser na wierzchu się zapiekł
(temperatura 160o).

Dorsz pieczony z pomidorami (ale ja użyłam soli)
- 2 filety ok. 250 g bez skóry
- oliwa
- sól i pieprz
- 2 garście żółtych i czerwonych pomidorków koktajlowych
- bazylia
- mozarella
- parmezan
Rozgrzej piekarnik do 220o Filety połóż na posmarowaną oliwą blachę, skrop
oliwą i posyp przyprawami. Rozłóż na nich mozarellę i pomidorki, posyp
bazylią i parmezanem, skrop oliwą raz jeszcze i wstaw na górny poziom
piekarnika na 15-20 minut.

Ryba z piekarnika
- mały słoik suszonych pomidorów
- bazylia
- oliwa
- trochę łososia
- 4 filety rybne ca 200g - panga
- sół i pieprz
- ew. ocet balsamiczny i rukola

Piekarnik do 220o. Pomidory zmiksować na gładką masę z oliwą ze słoika i
bazylią. Można dodać ciut octu. Na arkuszach pergaminu rozsmarować oliwę,
na to filety. Filet posmarować pastą pomidorową i wsadzić w srodek słupek z
łososia, zawinąć. Rolady na blachę posmarowaną oliwą. Do piekarnika na
25-20 min. Można skropić octem i posypać rukolą po upieczeniu.
(W oryginale u J.Olivera występowała szynka parmeńska zamiast ososia, ale
takie jest lepsze :)

--
oshin
dorota bugla