ryz curry

1. Data: 2002-07-18 06:10:31

Temat: ryz curry
Od: Mariola Jarząbek <m...@b...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak zrobic dobry ryz curry?

1. Data: 2002-07-18 08:55:59

Temat: Re: ryz curry
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> jak zrobic dobry ryz curry?

znaczy chcesz zrobić curry z ryżem, czy ryż zabarwiony przyprawą do
curry, czy co dokładniej?

Wg przepisu mojego syna (8 lat).

Gotujesz ryż, 1 część ryżu, 3 części wody + sól pod przykryciem 20
minut. Nie zaglądaj do gara! Potem kładziesz na talerz i posypujesz curry.

Mój wariant:
do garnka ghee bawole albo krowie lub sklarowane masło. Na to drobno
posiekaną cebulkę, lekko zeszklić. Do tego wypłukany ryż. Lekko
podsmażyć, ale nie przypalić. Zalać rosołem warzywnym (lub woda +
rosołek w proszku) 3 więcej (objętośćiowo) niż ryżu. Do tego dodać (do
smaku) kurkumy, cuminu, papryki słodkiej i ostrej, chili, trochę
cynamonu. Można dodać kozieradki. Jak się komuś nie chce składników
kupować, to dodać gotową mieszankę curry. Jak jestem sam w domu, to
dodaję do tego zielonego groszku, kukurydzy i trochę kwaśnej śmietany. Źryć.

Waldek

1. Data: 2002-07-18 09:05:26

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@u...fu-berlin.de...
> [...]
> kupować, to dodać gotową mieszankę curry. Jak jestem sam w domu, to
> dodaję do tego zielonego groszku, kukurydzy i trochę kwaśnej śmietany.

nic dodać nic ująć :)
A do tego pasuje tez mięsiwko różniaste, zależy co kto lubi, może być ze
sosami i warzywami albo surówkami :)

wkn pożerająca sałatkę ryżową z odrobiną curry :)

1. Data: 2002-07-18 09:07:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Mój wariant:
>do garnka ghee bawole albo krowie lub sklarowane mas?o. Na to drobno
>

>Waldek

ghee to sklarowane maslo chiba...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-18 09:29:54

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> ghee to sklarowane maslo chiba...

ja wiem, ty wiesz, on ona ono może nie wie ;-)

Tak na serio, to myślałem gotowe to ghee, samemu to sklarowane masło ;-)

Wczoraj widziałem u mojego dostawcy chińszczyzno-indyjszczyzny (Vinh
Loi) vegetable ghee.

Nie wiem jak ghee w polskich sklepach nazywają. U nas się sklarowane
masło Butterschmalz nazywa, ghee w sklepach z chińszczyzną, a w Polsce?

Waldek

1. Data: 2002-07-18 09:45:08

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie wiem jak ghee w polskich sklepach nazywają. U nas się sklarowane
> masło Butterschmalz nazywa, ghee w sklepach z chińszczyzną, a w Polsce?

A w Polsce.... a w Polsce tego w sklepach nie ma......

Pozdrawiam, Aga

1. Data: 2002-07-18 10:08:18

Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Agusiek napisał(a):
> A w Polsce.... a w Polsce tego w sklepach nie ma......

jest cos takiego jak maslo oselkowe gorskie, ale czym one sie rozni od
zwyklego, to sprzedawcy mi nie zawsze sa w stanie odpowiedziec (jedna
Pani powiedziala, ze ma mniej dodatkow, inna ze to takie prawdziwe
babcine maslo itp.). Osobiscie mi smakuje i fakytcznie jest jakby w nim
mniej dodatkow a wiecej masla... :)
Moze ktos wie cos wiecej na ten temat
ps

kupuje sie je na wage :)

maniek

1. Data: 2002-07-18 10:08:52

Od: "izabela Sowula" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariola Jarzšbek <m...@b...gov.pl> napisał(a):

> jak zrobic dobry ryz curry?

Najprosciej:
Olej lub oliwa lug ghee (3-5 lyzek na szklanke ryzu)rozgrzac na patelni
dodac ziarniste przyprawy (jedna, kilka lub wszystkie)typu:
kumin (cumin), koper, kora cynamonowca (lub pod sam koniec smazenia przypraw
szczypte cynamonu), koziradke, kardaman, cale suszone malutkie czerwone
chilii/ciuszka, kolendre.NA koncu mozna tez 1/8 lyzeczki asafoetidy.
O ilosci powiedzialabym nie wiecej niz 1/4 lyzeczki kazdej jesli wszystkie
lub wiecej gdy uzywa sie 1-2.
Smazyc az aromat sie zacznie roznosic, uwaga - latwo je mozna przypalic.
Nastepnie dodac suchy lub przeplukany ryz, smazyc az sie zrobi szklisty,
dodac 2 objetosci wody, gotowac na malym ogniu, gotuje sie szybko, nie
pozwolic aby ryz sie rozwalil.

iza/izasow

1. Data: 2002-07-18 17:33:02

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

maniek wrote:

> [...]
> Pani powiedziala, ze ma mniej dodatkow, inna ze to takie prawdziwe
> babcine maslo itp.). Osobiscie mi smakuje i fakytcznie jest jakby w nim

no ale to jest masło i do prysmażania ryżu się nie nadaje, bo się pali. Ghee
to sam tłuszcz z masła. Można w domu zrobić przez gotowanie masła i
zbieranie szumowin (białka), ale łatwiej i wygodniej kupić gotowe (jak
jest).

Waldek

1. Data: 2002-07-19 17:49:00

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój wariant:
> [ciach]
> dodaję do tego zielonego groszku, kukurydzy i trochę kwaśnej śmietany.
Źryć.

> Waldek

Zrobiłam dziś na obiad, ale zamiast groszku i kukurydzy dodłam żółty ser.
Pyszności

pozdr
Ania gładząca się po brzuszku ;))

garam masala
Ryba panierowana pieczona (P)
topnik !?
Re: chamstwo/gesi
[SPAM] Deski do krojenia w cenie producenta