sałatka 7-składnikowa

1. Data: 2009-08-25 16:00:01

Temat: sałatka 7-składnikowa
Od: "Abigeil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ech...
w Was ostatna nadzieja, bo znowu gdzieś posiałam przepis :-(

potrzebuję przypraw i ilości octu i oleju do sałatki
i czas pasteryzacji również mile widziany

skład warzywny sałtki:
zielone pomidory
marchew
ogorki
papryka
cebula
jabłka
kapusta biała

RATUNKU!!!
Ikselko kochana, może Ty masz gdzieś zachomikowany ten przepis?

pozdrawiam
Iza

--
Pozdrawiam cieplutko
Abigeil [z wrednym złośliwym sierściuchem]

2. Data: 2009-08-25 20:21:11

Temat: Re: sałatka 7-składnikowa
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Aug 2009 18:00:01 +0200, Abigeil napisał(a):

> [...]
> kapusta biała
>
> RATUNKU!!!
> Ikselko kochana, może Ty masz gdzieś zachomikowany ten przepis?

Hmmm... u nas to jest "Sałatka cioci Jadzi" i nie ma tam podanej ilości
octu i oleju, lecz tylko skład, gdzie wszystkich warzyw jest tyle samo
(wagowo), a przyprawy wymienione jako sól, ziele ang., liście laurowe,
ocet, cukier. Rzadko robię tę sałatkę, ostatnio chyba ze 3 lata temu,
przyprawy (ocet sól, cukier, ziele, liść) dawałam wg przepisu na zalewę do
grzybów marynowanych i tyle, tylko nieco mniej octu, żeby nie było za
ostre. Oleju na wierzch każdego słoika 1 pełna łyżeczka - wystarczy.
Marchew i kapustę pokrajaną gotuje się w małej ilości wody, powoli, aby się
nie rozpadły, a gdy są na wpół miękkie, dodaje się pozostałe warzywa i
przyprawy, sól, cukier, wlewa ocet, zagotowuje raz. Teraz już gorąca
sałatka idzie do słoików i pasteryzacja - 15 minut w 80 st C.
Smacznego. Może i ja się pokuszę o zrobienie tej sałatki, bo dobra jest.
Pozdrawiam.
--

Ikselka.

3. Data: 2009-08-27 16:57:39

Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

XL zapodal(a):

> Hmmm... u nas to jest "Sałatka cioci Jadzi" i nie ma tam podanej ilości

skoro mowa o super-oryginalnych i własnych przepisach, to podam Wam przy
okazji przepis na "Ziemniaki Zbyluta":
Bierzemy 1 kg ziemniaków, obieramy, kroimy na połówki wrzucamy do osolonej
wody. Gotujemy aż będą miękkie, odcedzamy, solimy, tłuczemy i gotowe!
Jedyne w swoim rodzaju!

--
pozdrawiam, Zbylut, ;-)

4. Data: 2009-08-27 18:23:17

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

> "Ziemniaki Zbyluta":
> wrzucamy do osolonej
> wody. (...) odcedzamy, solimy, tłuczemy i gotowe!
> Jedyne w swoim rodzaju!

W rzeczy samej. Przede wszystkim bardziej słone niż inne.

5. Data: 2009-08-27 18:28:16

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Aug 2009 16:57:39 +0000, Zbylut wrote:

> [...]
> Bierzemy 1 kg ziemniaków, obieramy, kroimy na połówki wrzucamy do osolonej
> wody. Gotujemy aż będą miękkie, odcedzamy, solimy, tłuczemy i gotowe!

Młótozbylut. Możesz posypać jeszcze ospą.

6. Data: 2009-08-27 21:23:03

Od: Jasiek Plewa <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbylut pisze:
> [...]
> Bierzemy 1 kg ziemniaków, obieramy, kroimy na połówki wrzucamy do osolonej
> wody. Gotujemy aż będą miękkie, odcedzamy, solimy, tłuczemy i gotowe!

to jest pasza dla bydła

7. Data: 2009-08-28 16:08:54

Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

lemonka zapodal(a):

> W rzeczy samej. Przede wszystkim bardziej słone niż inne.

tzn te inne gotuje się bez soli czy nie soli po ugutowaniu?

--
pozdrawiam, Zbylut

8. Data: 2009-08-28 21:43:31

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> tzn te inne gotuje się bez soli czy nie soli po ugutowaniu?

Przerażająca większość ludzkości gotuje w słonej wodzie i nie soli
dodatkowo po ugotowaniu, wychodząc z (błędnego zapewne) przekonania, że
skoro gotowały się w osolonej wodzie, to nie ma potrzeby ich już solić
ponownie.

9. Data: 2009-08-29 09:30:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Aug 2009 23:43:31 +0200, lemonka napisał(a):

> [...]
> dodatkowo po ugotowaniu, wychodząc z (błędnego zapewne) przekonania, że
> skoro gotowały się w osolonej wodzie, to nie ma potrzeby ich już solić

Nie ma potrzeby solenia ani w trakcie, ani po - tak naprawdę. nadmiar soli
w żywności jest powodem wielu schorzen i należy ją ograniczać. nawet kupny
chleb jest tak przeraźliwie słony, choć ludzie już tego nie czują,
przyzwyczajeni do jej obecności w nadmiarze w każdym niemal produkcie.
Tymczasem służy tam ona tylko wiązaniu wagowemu wody - dla celów
oszukańczych. Równocześnie szkodząc konsumentowi.
--

Ikselka.

10. Data: 2009-08-29 11:26:09

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:

> Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

> Przerażająca większość ludzkości gotuje w słonej wodzie i nie soli
> dodatkowo po ugotowaniu, wychodząc z (błędnego zapewne) przekonania,

A czemu to błędnego? Potrzeba solenia wynika tylko z przyzwyczajenia, i
najnormalniej w świecie zabija smak potraw. Kiedyś lubiłam słono, ale na
szczęście się odzwyczaiłam. Podobnie jak od słodzenia herbaty.
Justyna

Lodowka - czy to dobry wybor?
pierogi z gruszkami?
książka kucharkska