salatka z ziemniakow

1. Data: 2004-10-20 19:50:29

Temat: salatka z ziemniakow
Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

o sklad salatki z ziemniakow nie pytam, no bo mniej wiecej wiem jak ja
zrobic i co dodac by mi smakowala - ziemniaki, kiszony ogorek, cebula,
swiezo zmielony pieprz, majonez

ale, tak sobie pomyslalam ze tak naprawde nie wiem z czym ja
podawac...bo u mnie to ona wystepuje jako danie obiadowo-kolacyjne jak
wracam z pracy
no i sama salatka sie zapchac to ok, ale trzeba troche tego zesc i mysle
sobie z czym jesc taka salatke?
kotlet? mielone? jakies propozycje zeby sie dobrze komponowalo?
a w Nimeczech jak sie to je? solo czy jako dodatek?
--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-10-20 20:17:35

Temat: Re: salatka z ziemniakow
Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> a w Nimeczech jak sie to je? solo czy jako dodatek?

Jak chcesz, solo jak najbardziej.

pozdr

cherokee
stęskniona za prawdziwą Kartoffelsalat

1. Data: 2004-10-20 20:20:25

Od: "Ania \(siostra Ewy\) M." <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja lubie zjesc taka ziemniacznaa salatke z pieczona kiembaska ;) Tak zwanym
u nas "jeżykiem"
Jami

Pozdrowka
Anka

1. Data: 2004-10-20 20:35:00

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości
> o sklad salatki z ziemniakow nie pytam, no bo mniej wiecej wiem jak ja
> zrobic i co dodac by mi smakowala - ziemniaki, kiszony ogorek, cebula,
> swiezo zmielony pieprz, majonez

W knajpce "Pod złotym jeleniem" we Wrocławiu taką podobną sałatkę
(konkretnie żydowską, czyli ziemniaki, jajko, cebula, majonez) podawali do
mięs grillowanych zamiast normalnych ziemniaków czy pieczywa. Nie wiem czy
nadal stosują to rozwiązanie, bo już dawno tam nie byłam, ale zawsze mi to
smakowało.
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-10-20 20:37:35

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
(...)
> a w Nimeczech jak sie to je? solo czy jako dodatek?

Oto z czym my to jemy: do panierowanych schabowych, smazonej kielbasy i dan
z grila, galatu (zimne nozki itp.) i do Leberkaese - wrzuc do googla to
zobaczysz obrazki, bo co to jest to nie potrafie opisac, tylko tyle, ze z
serem (Kaese) i watrobka (Leber) to nic nie ma do czynienia. Ta salatka jest
tez jednym z ulubionych dan imprezowych. Osobiscie nie mialabym problemu
jesc tej salatki do kotletow mielonych, choc jeszcze nie wyprobowalam, a to
moze dlatego, ze raczej robie je nadziewane serem feta i podaje do tego ryz.

Ostatnio do tej salatki zamiast (lub czesciowo)majonezu dodaj creme
fraiche - efekt jest super.

Monika

1. Data: 2004-10-20 22:30:18

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:
> [...]
> raczej robie je nadziewane serem feta i podaje do tego ryz.
>
> Ostatnio do tej salatki zamiast (lub czesciowo)majonezu dodaj creme

===
Kiedy pierwszy raz w byłem w NRF wielkie zdziwko mnie wzięło na danie podane
w restauracji: kluseczki, szwajne kotlet i sałatka z ziemniaków. Potem już
się przyzwyczaiłem, że oni traktują kartofelnsalat jako sałatkę (surówkę?)!
Tak jak my buraczki, kapustę, czy rzepę - po prostu dodatek do drugiego.
Straszne. Nic dziwnego, że psioczą w świecie na niemiecką kuchnię. Porąbane
te szkopy. LOL

waldek
===

1. Data: 2004-10-21 07:13:52

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie! napisał:
> [...]
> kotlet? mielone? jakies propozycje zeby sie dobrze komponowalo?
> a w Nimeczech jak sie to je? solo czy jako dodatek?
dzieki, o to mi chodzilo

pasowala mi wlasnie smazona kielbasa i pasowala mi tez do tego watrobka :)

ale na razie dietetycznie musze :( zatrucie jakich malo :(

1. Data: 2004-10-21 12:26:55

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" napisał w wiadomości
> z czym jesc taka salatke?

W Szwecji z cieniutkimi plastrami rostbef. Mięso jest długo pieczone w
niskiej temperaturze (125 st.C i aż uzyska w środku temperaturę 58 st. C).
Pyyyychaaaaaa

gdaMa (Magda),
adres nadawczy to spampułapka...
odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-10-22 22:50:26

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <A...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Tak jak my buraczki, kapustę, czy rzepę - po prostu dodatek do drugiego.
> Straszne. Nic dziwnego, że psioczą w świecie na niemiecką kuchnię.

Dziwna ta kombinacja, z takowa sie jeszcze nie spotkalam. Ale czemu nie? W
koncu to tez roslina jak marchewka czy salata - ok, moze nie dla kazdego
Polaka.
Chyba nie jest az taka zla ta kuchnia, bo dosc czesto sie tu przewija.
Zreszta tradycyjna kuchnia niemiecka jest bardzo podobna (moim zdaniem) do
polskiej.

Monika

ziemniaki po niemiecku
czy można uratować ogórkową?
Kardamon
Przepis na szybkie ciasto Magdy Gessler PILNIE!
Kardamon