samochód inwalidzki

1. Data: 2003-07-25 06:54:17

Temat: samochód inwalidzki
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
szukam przystosowanego dla osoby niepełnosprawnej ruchowo samochodu osobowego.
czy oreintujecie się gdzie można takie znaleźć? czy osobie z SM (problem z
jedną nogą) łatwiej jest prowadzić samochód z automatyczną skrzynią biegów (2
zamiast 3 pedałów) niż normalny?
pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2003-07-25 11:37:39

Temat: Re: samochód inwalidzki
Od: Marek <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Szy osobie z SM (problem z
> jedną nogą) łatwiej jest prowadzić samochód z automatyczną skrzynią biegów (2
> zamiast 3 pedałów) niż normalny?

Samochód z automatyczną skrzynią ma podstawową zaletę w stosunku do
przerabianego - nie ma ingerencji w konstrukcję pojazdu. Poza tym
prowadzenie takiego autka jest komfortowe (gaz obsługuje się normalnie i
nie trzeba machać "wajchą"). Nie wspominając już o zaletach automatu nad
manualem nawet w nieprzystosowywanych dla ON samochodach.

Jeśli tylko prawa noga jest sprawna to gorąco polecam samochód z
automatyczną skrzynią.
Marek Monikowski

3. Data: 2003-07-26 02:31:18

Od: d...@p...onet.pl (Seba) szukaj wiadomości tego autora

witam
jesli z jedna to tylko automat, i w tedy nie sa konieczne zadne przerobki
itp. Od biedy mozmzna zainstalowac slawne w Polsce urzadzenie do sterowanaia
sprzeglem. Ale zdecydowanie nie polecam z 2 powodow po pierwsze montaz drogi
jak cholera
po drugie i tak nie spelnia to swojej funkcji tak jak powinno. Poszukaj
jakiegos auta z automatem na serwisach motoryzacyjnych np www.trader.pl
www.gratka.pl itp. Tylko trzeba uwazac co sie kupuje bo naprawa automatu
jest dosc kosztowna.
pozdr Seba

4. Data: 2003-07-29 06:06:30

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> manualem nawet w nieprzystosowywanych dla ON samochodach.
>
> Jeśli tylko prawa noga jest sprawna to gorąco polecam samochód z

Wielkie dzięki za pomoc. wiesz może, gdzie kupić używany automat?
Kasia

5. Data: 2003-07-29 16:35:21

Od: d...@p...onet.pl (Seba) szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:
> Wielkie dzięki za pomoc. wiesz może, gdzie kupić używany automat?
> Kasia
przegladni serwisy www.trader.pl , www.gratka.pl
lub w kup gazete autobit napewno cos znajdziesz.
Tylko badz ostrozna w zakupie automatu bo koszty naprawy sa delikatnie
mowiac spore
pozdr Seba

6. Data: 2003-07-30 09:12:45

Od: Marek <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Seba wrote:

> przegladni serwisy www.trader.pl , www.gratka.pl
> lub w kup gazete autobit napewno cos znajdziesz.

Plus giełdy, komisy...
Trochę się nałaziłem zanim znalazłem swojego wymarzonego, bo w naszym kraju
automatyczne skrzynie nie sa zbyt popularne.

> Tylko badz ostrozna w zakupie automatu bo koszty naprawy sa delikatnie
> mowiac spore

Ano zgadza się. Skrzynia automatyczna to miłe, twarde i bezawaryjne
urządzenie, pod warunkiem, że jest odpowiednio traktowana. Jeśli poprzedni
właściciel nieodpowiednio obchodził się ze skrzynią, to wydatki mogą być
spoooore.

Najbardziej ogólnie jak sprawdzić na poczekaniu skrzynię:
1. Przy załączaniu biegów nie powinno być szarpnięć i stuków. D powinien
załączyć się po max. sekundzie od przełączenia wajchy, R może załączas się
odrobinę dłużej niż D.
2. Na równej drodze po załączeniu biegu i puszczeniu hamulca autko powinno
(bez dodawania gazu!) zacząć się toczyć.
3. Podczas jazdy automat powinien biegi zmieniać płynnie, bez szarpnięć i
bez poślizgów.
To tak "na dzień dobry". Przed kupnem powinien skrzynię obejrzeć
(posłuchać, przejechać się itd.) fachowiec.

Po kupnie autka bardzo dobrze jest wymienić olej i filtr w skrzyni, bo
nigdy nie ma pewności kiedy robił to poprzedni właściciel.

Polecam też przejrzenie http://www.automat.pl/
Marek Monikowski

pytanie
?