sernik.

1. Data: 2000-02-07 20:40:12

Temat: sernik.
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos wspominal sernik. Sle moj przepis i szczerze polecam.

1kg bialego sera, tlustego i dobrze odcisnietego
10 jajek
40 dkg cukru pudru
30 dkg masla roslinnego (wazne)
sol do smaku
cukier waniliowy
lyzeczka proszku do pieczenia
kilka lyzek grysiku (kaszki manny)
ew. rodzynki, skórka pomaranczowa

Sernik mozna przygotowac w malakserze (he, he w thermomixie pewnie tez
mozna) lub w makutrze (co tradycja, to tradycja, poza tym miesnie sie
cwicza). Rozdzielic jajka na bialka i zoltka. Utrzec maslo na piane
(rozetrzec, rozmiksowac), dodawac po troche cukier i zóltka, ucierac. Jesli
robi sie w makutrze trzeba zemlec ser w maszynce - w malakserze wystarczy
pokroic w kostke. Do masy dodac ser i ucierac. Dodac sol, cukier waniliowy,
proszek do pieczenia. Ucierac az nie bedzie grudek z sera (w malakserze
trzeba uwazac aby nie przeszla masa w
plyn - konsystencja sera musi byc wyczuwalna). Przekladamy do misy,
dodajemy kilka lyzek grysiku dla dogeszczenia (masa nie moze byc za
plynna). Ubijamy piane z bialek bardzo sztywno, dodajac troche cukru w
trakcie dla usztywnienia. Na mase serowa wylozyc bakalie i piane i bardzo
delikatnie wymieszac (aby nie stracic puszystosci). Piekarnik na 180 C,
wysmarowac duza tortownice maslem, posypac bulka tarta i wlac ciasto,
wyrównac robiac lekka
górke na srodku. Piec przez 1 godzine mozna uzyc tylko dolnej grzalki, aby
nie zrumienilo sie za wczesnie od góry - jesli tak sie stanie, trzeba
przykryc natluszcoznym papierem. Sernik podczas pieczenia powinien wyrosnac
okolo polowy, gora powinna byc lekko rumiana, srodek po wyjeciu z pieca moze
byc galaretowaty. Po wyjeciu szybko okroic wokól i otworzyc tortownice,
gdyz sernik opada. Posypac cukrem pudrem, troche wystudzic i wsadzic do
lodówki na kilka godzin. Smacznego.

Najlepszy sernik jaki jadlem w zyciu. Co wiecej jest tak dobry, ze bedzie w
ksiazce o polskiej kuchni, ktora napisala pojawiajaca sie na liscie od czasu
do czasu Joan Peterson i ksiazka ta ma lada chwila wyjsc w USA.

Pozdrawiam,

MM

1. Data: 2000-02-08 07:24:25

Temat: Re: sernik.
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiscie, przepis dobry, praktykuje go od dawna,
ale zawsze z maslem!!!!!!!!!!!!!!
a nie z margaryna (nawet jesli uzywa sie eufemizmow:
maslo roslinne ). Smaku swiezego maselka nie zastapi nic,
(daruje sobie w tej chwili inne argumenty)
a jak widze w reklamach biedne dzieci karmione kanapkami
z sama margaryna, to , jak to ladnie wyrazil jeden z listowiczow
przy innej okazji, miotaja mna torsje
Pozdrawiam, Barbara

1. Data: 2000-02-08 09:15:36

Temat: Baza danych.
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Wszystkim !

Kilka dni temu, byla dyskusja o bazue danych nadajacej sie do
przechowywania przepisow.
Byl tez poruszany problem bazy danych na wino. O ile dobrze pamietam to
Marcin M. sie o to pytal. Ja bym proponowal uzyc do tego celu bazy
specjalnie napisanej w celu
zarzadzania piwnica z winem. Jest kilka takich programow. Niestety
wszystkie ktore znam
sa komercyjne. Dam Ci link do wersji demo.

http://www.winetech.com/html/download.html

Poza tym w zachodnich czasopismach o winie widzialem kilka reklam takich
baz. Swojego czasu przymierzalem sie do zakupu ale mnie nie stac,
do byla dosc duza forsa jak dla mnie.

Marek
----------------+
| Marek J. Smolinski E-mail: M...@M...UNI.TORUN.PL |
| OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY |
| Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6214505 |
| FAX NO. (+48) (056) 542477 |
----------------+

1. Data: 2000-02-08 17:44:30

Temat: Re: Baza danych.
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Polecam duzy wybor shareware programow z www.download.com
Szukajcie pod haslem "Recipe".

Slav

1. Data: 2000-02-08 21:47:26

Temat: Odp: Baza danych.
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

super. ponad szesc mega. przez modem. najpierw nagotuje duzo jedzenia,a by
nie zemrzec z glodu. ale dzieki.

MM

Użytkownik Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...uni.torun.pl...

----------------+
----------------+

1. Data: 2000-02-09 09:21:54

Temat: Re: Odp: Baza danych.
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin M wrote:

> super. ponad szesc mega. przez modem. najpierw nagotuje duzo jedzenia,a by
> nie zemrzec z glodu. ale dzieki.
>
> MM

Sorry, nie wiedzialem ze bedziesz ciagnal to przez modem,
Jak bedzisz mial klopot to sprobuje wyslac Ci mailem,
albo umieszcze na stronie u siebie.
Ciekaw tez jestem Twojej opini o tym programie.
Zamirzam nabyc monitor 19" wtedy poszaleje, bo 14" to ciezko
ten program obslugiwac.

Marek S.

----------------+
| Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL |
| OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY |
| Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505 |
| FAX NO. (+48) (056) 542477 |
----------------+

1. Data: 2000-02-09 18:51:29

Temat: Odp: Odp: Baza danych.
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha, poszlo blyskiem - srednio 4kb/s. ISDN for ever. Zaisntalowalem, ale
jeszcze nie odpalilem.

> [...]
> | OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY |
> | Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505 |

Nowy serwis w trakcie tworzenia.... http://www.makaron.pl/
Pomocy, do czego uzyc Kummel / Cumin ?
PRZEPYSZNY NAPÓJ
Klasyki z francuskiego stolu