siatka filetem i problem

1. Data: 2004-09-22 12:50:26

Temat: Re: siatka filetem i problem
Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czasu bardzo bardzo chce sie nauczyc, nawet sobie ksiazke o siatce kupilam
> chce zebys powiedziala czy to trudne bardzo czy w miare??
> pozdrawiam z krakowa
> anna
No cóż uczyłam się na podstawie sciągniętych obrazkow z internetu a takze z
załączonej instrukcji przy filecie.
I gdy juz pojełam , zjawił się syn rybaka i pokazał mi łatwiejszy sposób.
Tak jak opisałam wczesniej na poście.
Nie jest to az tak trudne ale niestety nie posiadam takich zdjęć a więc
spotkanko aby wyjaśnić .Gdybym umiała rysować to byłoby po sprawie.
Zyczę miłej nauki i cierpliwości
Anna J.

1. Data: 2004-09-22 14:10:43

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu-Kruszynko:
poległam na placu boju :-( Zaczęły mi wychodzić supełki poziome (bo
normanie wychodzą pionowe). Nie wybierasz się czasem w lasy lubuskie
na grzyby ;) Bo ja do stolicy, to raczej nieprędko :(

Aniu z Krakowa-co prawda nie do mnie pytanie, ale co tam :) Koronka
siatkowa jest np. łatwiejsza od frywolitek. W każdym razie te osoby,
które uczyłam, szybciej łapały splatanie siateczki niż wiązanie
supelków frywolitkowych. Z tym że ja miałam nauczycielkę na żywo, gdy
uczyłam się siatki, więc nie wiem, jakby to było, gdybym miała nauczyć
się z obrazków. Ale zdaje się, że juz paru osobom to się udało. Więc
powodzenia!
A może Ty się wybierasz w lasy lubuskie?

Pozdrawiam wszytkie Anie i całą szanowna resztę!

AnnaB. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-09-22 19:07:36

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaB." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> normanie wychodzą pionowe). Nie wybierasz się czasem w lasy lubuskie
> na grzyby ;) Bo ja do stolicy, to raczej nieprędko :(

No coz przykro mi ale nie.
Pewnie każda z nas będzie sama cwiczyć robienie siatki a może zjawi się
dobry duszek i wyciącnie nas z opresji problemów poziomych słupełków jak i
równości oczek w siatce.
Pozdrawiam
AnnaJ.

1. Data: 2004-09-23 17:05:31

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Olu, robiąc oczka brzegowe początkowe lekko skośnie układam szpatułkę,
> czy ołówek, czy na czym tam robię. Wówczas powstaje mniejsze oczko.
> >
> Pozdrawiam!
> Anna

Ja też na to wpadłam i staram się patyk ustawiać pod kątem, ale mimo to, nie
zawsze oczka wychodzą kwadratowe (są lekko zdeformowane). Ja uczyłam się z
kursu na stronie Tomella coś tam (nie pamiętam adresu) może gdyby jakaś wprawna
ręka mi to pokazała, nie musiałabym sama dochodzić (tego plątania, zaciągania
itd.)Może Aniu B. znasz jakieś reguły co do cerowania wzorów (też to robię na
czuja)a podobno są schematy (skąd zaczynać, w którą stronę cerować, żeby nie
krążyć w kółko z nitką)

Pozdrawiam
Początkująca filecistka Ola
http://haftyoli.republika.pl

1. Data: 2004-09-24 15:26:27

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zawsze oczka wychodzą kwadratowe (są lekko zdeformowane). Ja uczyłam
się z

Mi też te brzegowe oczka nie wychodzą śliczne, chociaż już trochę tej
siatki naplotłam, więc może to tak ma być?

> [...]
robię na
> czuja)a podobno są schematy (skąd zaczynać, w którą stronę cerować,

Cerowania uczyłam się najpierw tylko oglądając gotowe prace, potem
znalazłam w sieci kurs siatkowy na włoskiej stronce
http://www.chiacchierino.toscana.it/lezionimod/
(jest w FAQ grupy). Tam sa bardzo wyraźne zdjęcia. Natomiast co do
krążenia z nitką w czasie cerowania, to chyba tylko zostaje spokojne
przemyślenie przed rozpoczęciem robótki. Bo przecież każdy wzór jest
inny. Nie znam tu jakiś specjanych trików. Ale jakby ktoś znał i
zechciał się podzielić, to bardzo chętnie poznam :-))) Tak naprawdę
problem jest wtedy, gdy używa się takich rzadkich ściegów, ktore
oczywiście zapomniałam, jak się nazywają, a w których każda dodatkowa
nitka jest zbyt widoczna. Bo w ściegu cerowanym i koszykowym łatwo
ukryć nitkę.

Pozdrawiam!
AnnaB

1. Data: 2004-09-24 15:32:26

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może podam konkretniej, bo sama też nie od razu na to wpadłam.
Jak otworzy sie ta stronka:
http://www.chiacchierino.toscana.it/lezionimod2/pagi
na_1.htm

to widać na niej kawałek koronki kołkowej z zaznaczonymi kółeczkami
poszczególnymi fragmentami wzoru. Trzeba najechać na jedno kółeczko i
kliknąc. Otworzy się powiększenie a z prawej strony w tekście
podkreślone słówko 'qui', które trzeba też klinkąć, by zobaczyć, jak
to zrobić.
PA!
Anna B.

1. Data: 2004-09-24 19:49:24

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może podam konkretniej, bo sama też nie od razu na to wpadłam.
> [...]
Włoską stronę oglądałam, ale nie pamiętam tych kółeczek, rzeczywiście wszystko
pokazane jak iść z nitką. Ja też patrzyłam na stare serwety filetowe (bo te
współczesne jakoś mi nie leżą) tylko, że one były wycerowane ściegiem
płóciennym albo koszykowym. Festonowego uczyłam się z Tomella coś tam (chyba w
końcu będę musiała poszukać prawidłowego adresu)
Pozdrawiam wszystkie filecistki
Ola
http://haftyoli.republika.pl

1. Data: 2004-09-24 19:53:10

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Festonowego uczyłam się z Tomella coś tam (chyba w
> końcu będę musiała poszukać prawidłowego adresu)

Zrobię to za Ciebie ;)

http://tomella5.webpark.pl/siatki.htm

--
Pozdrawiam!

Anna B. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-09-26 13:02:25

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobię to za Ciebie ;)
>
> http://tomella5.webpark.pl/siatki.htm
>

> --
> Pozdrawiam!
>
> Anna B.  (Ziemia Lubuska)
>
> A no właśnie, oto chodziło - wielkie dzięki Aniu

Ola
http://haftyoli.republika.pl

kto skończy mój sweter
Przelicznik DMC na Ariadna