siatka filetem i problem

1. Data: 2004-09-21 16:24:09

Temat: siatka filetem i problem
Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nauczyłam się robić siatkę filetem i mam ogromny problem.
I zwracam się do Was przeurocze w swoich pomysłach koleżanki o pomoc w dwu
kwestiach:
Po pierwsze:
Otóż wiążąc zauważyłam, że nie zawsze nitki układają się równo( chodzi o
długości lub jak kto woli wielkości oczek ).
Staram się równo naciągać przy zawiązywaniu pętli ale niestety coś jest nie
tak.
W związku z powyższym mam prośbę o podpowiedz jak rozwiązać ten problem aby
oczka jednak chciały wychodzić jednakowej wielkości.
Po drugie:
Dotyczy ramy do naciągania siatki, gdzie można kupić w Warszawie, bo ja nie
zauważyłam w warszawskich pasmanteriach a moze ktos ma namiary.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Anna J

1. Data: 2004-09-21 16:50:26

Temat: Re: siatka filetem i problem
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

witaj Kruszynko! garatuluje nabycia nowej umiejętnosci!

> W związku z powyższym mam prośbę o podpowiedz jak rozwiązać ten problem aby
> oczka jednak chciały wychodzić jednakowej wielkości.

Trzeba cwiczyć - po prostu! Wprawna reka będzie róno zaciągać. nie wiem na czym
Ty zaciagasz - ja uważam, z enajlepszy jets oóówek, w kazdym razie wygodnej sie
go trzyma niż płaskie patyczki. A jak się lepiej trzyma, to tak nie lata w
dłoni i oczka sa ładniejsze :-)

Po drugie:
> Dotyczy ramy do naciągania siatki, gdzie można kupić w Warszawie, bo ja  nie
> zauważyłam w warszawskich pasmanteriach a moze ktos ma namiary.

a nie masz jakiegoś stolarza pod reką? albo kogoś znajomego? przy odrobinie
samozaparcia można samemu zrobic - na rame np okienna w odległosci 1 cm
powbijac gwoxdzie. Tylko gwoździe musza miec duz ełepki, zeby się siatka nie
zsuwała

pozdrawiam serdecznie
annaweronika

1. Data: 2004-09-21 17:25:17

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Własnie robię na ołówku, ponieważ plastik jużjeden złamałam.
I myślę, że na ołowku jest łatwiej.
A wiesz Annoweroniko,że ja robię tak jak robią rybacy .
Jest trochę łatwiej i ręce inaczej pracują.
A może tu tkwi sedno sprawy, że nie wychodzą równo oczka.
Pozdrawiam
AnnaJ

1. Data: 2004-09-21 17:44:06

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszynko,
zaintrygowałaś mnie. Co inaczej robią rybacy? Możesz to jakoś opisać?
Acha, mi też na początku nie wychodziło równo. Zapewniam Cię, że to
przejdzie ;-)
Anna

1. Data: 2004-09-21 19:37:34

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

>?
> Acha, mi też na początku nie wychodziło równo. Zapewniam Cię, że to
> przejdzie ;-)
> Anna

Niestety mi też, zwłaszcza brzegowe oczka (początkowe i końcowe) "wyciągają"
sie i nie mogę ich wyrównać. A dzieje się to tylko przy większych siatkach i
tak się zastanawiam czy nie trzeba jakoś podczepić boków. Albo ćwiczyć, ćwiczyć
i ćwiczyć jak rzekła Anna

Pozdrawiam
Ola
http://haftyoli.republika.pl

1. Data: 2004-09-21 19:47:14

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety mi też, zwłaszcza brzegowe oczka (początkowe i końcowe)
"wyciągają"

Olu, robiąc oczka brzegowe początkowe lekko skośnie układam szpatułkę,
czy ołówek, czy na czym tam robię. Wówczas powstaje mniejsze oczko.
Nie bardzo wiem, jak to wytłumaczyć przy pomocy pisma. W każdym razie
trzeba to pierwsze oczko robić mniejsze.
Chyba że ktoś ma lepszy patent i się podzieli?

Pozdrawiam!
Anna

1. Data: 2004-09-21 20:38:28

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaB." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaintrygowałaś mnie. Co inaczej robią rybacy? Możesz to jakoś opisać?
> Acha, mi też na początku nie wychodziło równo. Zapewniam Cię, że to
Akurat miałam remont w mieszkaniu i glazurnika gdy uczyłam się robienia
siatki i on to zauważył.
Powiedział, że jego ojciec robił sieci rybackie i wtedy poprosiłam aby mi
pokazał.
A więc spróbuję to wytłumaczyć.
Petla brzegowa, która jest mała z dodanej na końcu roboty:
biorę ołówek i przekładam nitkę na olowku z gory do dołu łapiąc za tą
właśnie pętlę nastepnie okrecam jeszcze do gory poł obrotu i przytrzmuje
kciukiem a nastepnieokrecam w lewo nad dłonia (tzn nitka lezy na dloni)
robie jakby koło aby dostac sie do petelki od spodu a wtedy wkladam filet za
petelke ( dwie nitki sa w srodku to tak gdybys cerowała i cera przechodziła
co dwie nitki i pociagam za nitke z igliczka tak jak juz uczylas sie
wczesniej..
robotke trzymasz jakbys trzymala olowek wszystkimi palcami przytrzymujac
kciukiem nitke na olówku.
Nie wiem czy jasno opisałam a jak nie to moze bedziesz w Warszawie to
spotkamy się i obrazowo pokaże
Pozdrowienia Anna

1. Data: 2004-09-21 20:41:54

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam!
> Anna
>
> No własnie ta krzywizna to powstaje jednak z oczek brzegowych bo
zauwazyłam ze sa one jednak trochę większe i probowałam je zmniejszac ale
nic nie mogłam poradzić. Aprobuje jeszcze ze skosem.
Pozdrowka i miłego uczenia sie
AnnaJ

1. Data: 2004-09-21 21:03:48

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy jasno opisałam a jak nie to moze bedziesz w Warszawie
> spotkamy się i obrazowo pokaże
> Pozdrowienia Anna

:-D
Zaraz biorę igliczkę i próbuję. Nocka przede mną długa ;)

Póki co pozdrawiam z Ziemi Lubuskiej!

Anna B. (uparcie podpis mi się nie pokazuje)

1. Data: 2004-09-22 10:12:15

Od: "ania1161" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszynka <K...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nauczyłam się robić siatkę filetem i mam ogromny problem.
> >
> A ja mam do ciebie pytanko, czy sama sie nauczylas, bo ja od jakiegos
czasu bardzo bardzo chce sie nauczyc, nawet sobie ksiazke o siatce kupilam i
chce zebys powiedziala czy to trudne bardzo czy w miare??
pozdrawiam z krakowa
anna

kto skończy mój sweter
Przelicznik DMC na Ariadna