siew winorośli

1. Data: 2004-05-06 10:01:22

Temat: siew winorośli
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pewnego czasu kupuję winogrona w sklepie.
Duże mięsiste i słodkie owoce koloru ciemnej czerwieni.
Wybrałam nasionka i planuje posiać.
Jak myślicie będę miała winorośl
dającą takie smaczne duże owoce?
A czy nasiona poddać stratyfikacji?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-05-06 10:26:50

Temat: Odp: siew winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8...@d...zkz.com.pl...
> Od pewnego czasu kupuję winogrona w sklepie.
> Duże mięsiste i słodkie owoce koloru ciemnej czerwieni.

Owoce z RPA odmiany Red Globe.

> Wybrałam nasionka i planuje posiać.
> Jak myślicie będę miała winorośl > dającą takie smaczne duże owoce?

Nie. :-(
Doniczkowa roślinka Ci wyrośnie, ale nawet jednej zimy w gruncie nie
przetrzyma.
Ponadto winorośla odmian mieszańcowych rozmnażane generatywnie nie
powtarzają cech odmiany matecznej.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2004-05-06 12:19:44

Temat: Re: siew winorośli
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przetrzyma.
> Ponadto winorośla odmian mieszańcowych rozmnażane generatywnie nie

Sialem ,wzeszly wiosna .Pod folia zaczely owocowac w 3-4 roku
Owoc wielkoscia nie dorownal rodzicom.Byly tak wrazliwe na choroby
ze zadne opryski nie pomogly.Wiatr zerwal folie i zmarzly i dobrze im tak.
Mirzan

4. Data: 2004-05-06 17:13:50

Od: "Siwy" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Winogrona to moja pasja.
Miałem już różne odmiany i z różnych krajów.
Jedynym sposobem żeby rosły i owocowały jest posadzenie ich w doniczce i
trzymanie w domu. Owoce są 2 razy większe od naszych i polecam odmiany
bezpestkowe.
Wadą jest to że robi się strasznie ciasno w pokoju :))
Posadzone w ogrodzie będą chorować i żadne opryski nie pomogą.

--
Pozdrawiam.
http://goslawice.w.interia.pl

UWAGA.
Pisząc na priv. nie dołączaj załączników bo takich maili nie odbieram.

5. Data: 2004-05-06 20:14:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Siwy <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7drip$p6n$...@a...news.tpi.pl...
> Witam.
> Winogrona to moja pasja.

Moja też! :-)

> Miałem już różne odmiany i z różnych krajów.

Jakie?

> Jedynym sposobem żeby rosły i owocowały jest posadzenie ich w doniczce i
> trzymanie w domu.

????????
Osobliwe....

Owoce są 2 razy większe od naszych i polecam odmiany > bezpestkowe.

Od ktorych naszych? Np. 2 razy większe od Arkadii udającej się w uprawie
gruntowej?????

> Posadzone w ogrodzie będą chorować i żadne opryski nie pomogą.

Posadzone w ogrodzie nie chorują. Chemii niemal nie używam. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-05-07 08:25:02

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Owoc wielkoscia nie dorownal rodzicom.Byly tak wrazliwe na choroby
> ze zadne opryski nie pomogly.Wiatr zerwal folie i zmarzly i dobrze im tak.

Ten txt mnie rozwalił :-))))))))

Jacek

7. Data: 2004-05-07 08:30:47

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybrałam nasionka i planuje posiać.
> Jak myślicie będę miała winorośl

Będziesz miała

> dającą takie smaczne duże owoce?

Nie będziesz miała

> A czy nasiona poddać stratyfikacji?

Poddaj nasiona wyrzuceniu i kup sadzonkę w sklepie ogrodniczym.

Jacek

8. Data: 2004-05-07 19:14:05

Od: "Siwy" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Jakie?

Victoria, Zoraki, Red Glob i jeszcze dwa inne ale nazwy zapomniałem. Jedne
rozmnażałem z pestek a inne z oczek. Teraz mam Skarb Panoni i zobaczymy czy
będzie odporniejszy na choroby.

> Posadzone w ogrodzie nie chorują. Chemii niemal nie używam. :-)

Moje zawsze rosły do lipca a w sierpniu były już porażone (chyba
mączniakiem) i do zimy dawały rade ale na drugi rok wszystko się powtarzało.
Tyle co je pryskałem to nie jedną plantacje by opryskał.

Ps.
Chyba się nie myle że masz stronke o winoroślach gdybyś podesłał link.

9. Data: 2004-05-07 20:19:27

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Siwy" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
powtarzało.
> Tyle co je pryskałem to nie jedną plantacje by opryskał.

A ja pryskam tylko miedzianem na wiosnę. I nie mam zadnych kłopotów z
chorobami grzybowymi ani z szkodnikami. Moje czarne winogrona rosną w pełnym
słońcu rozpięte na południowych ścianach domu. Mam jakieś odporne mutanty
???
Zaciekawiona Miłka

10. Data: 2004-05-07 20:47:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Siwy <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7gn06$dl5$...@a...news.tpi.pl...

> Chyba się nie myle że masz stronke o winoroślach gdybyś podesłał link.

www.winogrona.org
Zapraszam. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz