skad sie to bierze ze feminizm znaczy rozbicie rodziny

121. Data: 2002-05-08 08:28:42

Temat: Re: skad sie to bierze ze feminizm znaczy rozbicie rodziny
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Dochodzę do wniosku że dzielicie ludzi na szowinistów (samce),
feministki (samice) i cała reszta
;-)))

I gdzie tu miejsce na równouprawnienie i wzajemny szacunek?

Pozdrawiam
Qwax

122. Data: 2002-05-08 08:29:43

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> A biustonosz nosisz czy spaliłaś?
Biustonosz spaliła - nosi stanik ;-))

> To najprostszy test na femistyczność ;-)))))
>
> Monika (nie do końca prawdziwa feministka, bo w staniku ;-))))

No właśnie!!!

Pozdrawiam
Qwax

123. Data: 2002-05-08 08:30:35

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Ale nie wynika to z feminizmu (jednopłciowość w szkołach), tylko z tego,
że
> mężczyźni wolą się realizować z młodzieżą niż z dzieciakami.

A mnie sie zdaje, ze to kwestia prestizu, facet pracujacy w podstawowce moze
wydac sie smieszny, no a jeszcze pan w klasie I-III (BTW-widzial kto
takiego?). Liecum, to juz troche cos innego, choc i tam jest przewaga
kobiet. Za prestizem zas ida pieniadze...i jakos tak sie dzieje, ze te
zawody, w ktorych zaczynaly pracowac glownie kobiety, tracily swoj prestiz
(np. pielegniarki, nauczycielki). To przykre, ale prawdziwe. Nie do konca
natomiast wiem, o co walcza feministki pracujace np. w banku-padla tu
opinia, ze kobieta zarabia mniej niz facet pracujac na rownorzednym
stanowisku. Nie moge w to uwierzyc. Czy to znaczy, ze w biurze, banku,
sklepie i w wielu innych instytucjach kobiety maja nizsze pensje robiac
dokladnie to samo?!? Juz tak w umowie maja nizsza place?
Nie wierze, pewnie w zwiazku np. z braniem zwolnien na chore dzieci i tym
podobne przyczyny losowe (jak chocby macierzynstwo) dostaja w sumie mniejsze
pieniadze (procent pensji na zwolnieniu, mniejsze premie, brak nagrod itp.),
ale to natura tak nas uposledza, w pewnym sensie, a nie pracodawcy.
Ja naprawde nie wiem, o co walcza wspolczesne feministki. Zawsze mi sie
zdawalo upokarzajace dowodzenie, ze mam takie same prawa, ze jestem takim
samym czlowiekiem, jak mezczyzna. Nie czuje, abym nalezala do jakies
uposledzonej mniejszosci i odczuwam potrzeby walki o swoje prawa-on mi sie
po prostu naleza i na szczescie sa zapisane w konstytucji.

> Izo, ja nie zastanawiałam sie, gdzie jest największe ryzyko molestowania,
> tylko napisałam, że wśród mężczyzn częściej zdarza się molestowanie niż
> wśród kobiet.

Cytuje: "
że nauczycielki to nie jest odpowiednie środowisko
wychowawcze (w tym momencie mojej mamie - emerytowanej nauczycielce mogłoby
się zrobić przykro...), a ja chcę zauważyć, ze wśród mężczyzn o wiele
częściej zdarza się molestowanie dzieci..."

I co, kobiety sa lepszym srodowiskiem wychowawczym?

Pozdrowienia
Iza

124. Data: 2002-05-08 08:31:40

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: ...
> [ciach]
>

> Ktoś musi wytwarzać PKB, w taki czy w inny sposób, żeby siedzieć na
czterech
> literach mógł inny ktoś. Całe stada ktosiów, które - jakby co - będą się
> domagały zapomóg, zasiłków, rent i emerytur z moich ciężko zarobionych
> pieniędzy, ale cóż, taki los, osobiście wolę być wołem niż owsikiem. I
> cieszę się, że mam wybór. :-D

Zdecydowanie masz rację.
Hmm... ten tekst o wole i owsiku to wyraz Twojego natchnienia, czy to jakiś
cytat... Piękny jest.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

125. Data: 2002-05-08 08:34:30

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> Biustonosz spaliła - nosi stanik ;-))

> No właśnie!!!
>
> Pozdrawiam
> Qwax

A ja stanika nie nosze, a feministka nie jestem:))))
Iza

126. Data: 2002-05-08 08:36:35

Temat: [bardzo OT] było Re: [OT] Kupno roweru
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena Fenert" <m...@f...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Niestety niektóre z tych rowerów składają się z samych takich pięt.
> [...]

Marzenka, Ty draniu, wyobraziłam sobie rower złożony z samych pięt... :)
--
Hanka Skwarczyńska

127. Data: 2002-05-08 08:38:44

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@2...17.138.62...

> To jest "humanizm" a nie "feminizm"

Tak? A mnie w szkole (na historii) uczono, że humanizm świetnie się miał w
czasach, gdzie swoje poglądy mogli mieć tylko mężczyźni. Jestem więc do
niego trochę zrażona ;-) I nie ejstem pewna jego "czystych intencji" ;-))

> To jest głupota a nie "feminizm"czy "antyfeminizm"

Ale na tej, jak to nazywasz "głupocie" przez wieki opierała się nasza
kultura i społeczeństwo. Taki był ustalony porządek tego świata. I dopiero
"fanatyczki" i "zindoktrynowane feministki" zaczęły to zmieniać. Ale mimo
takich prób w naszym społeczeństwie nadal jest trudniej być kobietą
pozbawioną oparcia mężczyzny niż mężczyzną bez kobiety. Nadal trzeba walczyc
ze stereotypami.

I to właśnie owej "głupocie" przeciwstawia się feminizm.
Przecież feminizm to nie walka z wiatrakami tylko właśnie z tym, żeby
kobiety nie musiały (jeśli nie chcą) być podporządkowane mężczyznom, aby ich
życiowa rola nie była ograniczona wyłącznie do produkcji obiadów i dzieci
(jeśli oczywiście nie chcą, aby była do tego ograniczona)

Zaczynam się Qwax zastanawiać co wg Ciebie jest feminizmem...

pozdrawiam

Monika

128. Data: 2002-05-08 08:39:11

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@2...17.138.62...

> Przy okazji męskie też.

Tak! Tak!
Co się chłopaki mają męczyć :-))

Monika

129. Data: 2002-05-08 08:45:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena Fenert" <m...@f...net> napisał w wiadomości

> I miał rację - chcesz zabić dzieciaka kup mu rower w promocji w
> makrokeszu za 200 zl.

Nie chcę zabić i nie kupiłam takiego roweru...
I całkowicie się zgadzam z tym co napisałaś/zacytowałaś poniżej (co
ciachnełam).
Pisząc najtańszy miałam na myśli rower za 1400 zł (słownie tysiąc
czterysta), czyli jeden z tańszych w tym sklepie...

Hmm... z rowerem jest jeszcze jeden problem... Jak się kupi droższy to jest
większe ryzyko, że dzieciak zostanie z takiego roweru zrzucony...

130. Data: 2002-05-08 08:46:47

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]do mlotkow i wiertel
> jakos nie poczulam sentymentu. moze jak cos samodzielnie wywierce to mi
sie
> zmieni :)
> [...]

Zacznij od dziury w brzuchu :)

Jak tak czytam, to dochodzę do wniosku, że TŻ jakiś nietypowy. Latarki w
domu nie ma ani jednej, do młotka nawet sobie styla nie dał dokupić, tylko
pracowicie przytwierdzał stary obluzowany, żadne markowe gadżety mi się po
domu nie walają, sprzęt audio spokojnie czeka w sklepie na lepsze czasy (a
koło tego złotego marantza to ja sobie chodzę postać, a nie TŻ), markowa
perfuma stoi na półce w charakterze dekoracji (i zapamiętaj sobie,
Skwarczyńska, ta kategoria prezentów odpada), a propozycja markowych gatek
(CK, a jakże) skończyła się obopólnym rechotem na cały sklep przy zakupie
żółtych bokserek we wściekłe szerszenie. Za to mnie pod żadnym pozorem nie
należy puszczać samej do księgarni, sklepu papierniczego, perfumerii, sklepu
z bielizną i jakiegokolwiek miejsca oferującego gustowne zestawy dowolnych
cosiów w lśniących pudełeczkach.

Pozdrawiam serdecznie
Hanka z ewenementem w domu :)
--
Hanka Skwarczyńska

[GDZIE] Dom Opieki dla starszej osoby : woj pomorskie
miłe chwile
[Profet] 'Rozmowy w toku'
Jubiler w Warszawie?
rozpad zwiazku