skalniaki

1. Data: 2001-04-05 07:55:00

Temat: skalniaki
Od: "fragles" <B...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ochotę zrobić w ogródku skalniak, taki gdzieś 6m2. Proszę poradźcie mi
czy powinnam sadzić iglaki normalne czy miniatury (mam na myśli te
małorosnące), bo nie wiem czy te zwykłe za bardzo nie urosną i co wtedy. I
jeszcze jedno małe pytanie: czym różni się kora sosnowa (tańsza) od kory
modyfikowanej (droższa), bo chciałabym użyć kory do skalniaka.
Z góry dziękuję za pomoc Basia

2. Data: 2001-04-09 18:01:12

Temat: Re: skalniaki
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fragles" <B...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:9ah8dh$7oi$1@h1.uw.edu.pl...
> Mam ochotę zrobić w ogródku skalniak, taki gdzieś 6m2. Proszę poradźcie mi
> czy powinnam sadzić iglaki normalne czy miniatury

Myślę, że to zależy od ilości iglaków, które chcesz posadzić i od wielkości
skał które utworzą twój skalniak.
Jeżeli chcesz posadzić jedną roślinę to może być normalna sosna lub normalny
świerk. Na tej powierzchni możesz też posadzić dziesięć iglakow ale wtedy
muszą być karłowate. Warto też zastanowić się nad stosunkiem wielkości
zastosowanego materiału skalnego do wielkości iglaków. Tutaj, trudno mi
uogólniać. Może być różnie byleby "pasowało" :-).

Co do modyfikowania kory - pewnie wyjaśnić to słowo (w takim aspekcie)
potrafi tylko wykonawca owej modyfikacji. Modyfikacją może być
rozdrobnienie, lub przekompostowanie, lub zafarbowanie na zielono, lub
zakonserwowanie przed rozkładem.
Zaznaczenie na opakowaniu, że wyrób jest modyfikowany, bez dokładniejszego
wyjaśnienia, jest lekceważeniem klienta.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

wiatromierz/witrowskaz
cebulki krokusów
Zolty tulipan.
Sadzonki grabu poszukiwane (ok. Krakowa)
drzewka owocowe www