skanowane ksiazki

1. Data: 2003-01-17 14:38:11

Temat: Re: skanowane ksiazki
Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
news:b06avi$39f$3@news.tpi.pl...
> Nie pochwalam tego ale nie uzywaj wielkich slow do malej sprawy.
> Przypatrz sie sobie a potem innych krytykuj. BTW sytuacja finansowa
> wielu z nas zmusza do kombinowania.

Slowo zlodziejstwo nie jest wielkim slowem.
Natomiast kombinowanie jest slowem za malym do tego, co sugerowal kolega
powyzej.

Margola - Autorka. Gdyby ktos moje dziela udostepnial w
takiej formie BEZ MOJEJ ZGODY, natychmiast moglby sie stawic w sadzie. Z
pewnoscia bym go
tam zaprosila.

1. Data: 2003-01-17 14:38:38

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> waldek wrote:
>Ze jeden czlowiek kupil samochod i
> pozycza/udostepnia go innym. Tak jak z ksiazka, chlopak kupil i chce
> udostepnic.

aha, z tym, ze on udostepnia swoja wlasnosc, a ksiazka jako dzielo jest
cudza wlasnoscia intelektualna. I blagam, nie mow, ze tego nie rozrozniasz.
Margola

1. Data: 2003-01-17 14:51:19

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

margola & zielarz wrote:
> [...]
> cudza wlasnoscia intelektualna. I blagam, nie mow, ze tego nie rozrozniasz.

Rozrozniam.

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-17 15:53:27

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> internetowych i w
> pomysly kulinarne
> tepiej w postaci formatu,
> Mircosofta, wiec np. w formacie
> przylacze.
> ograniczony dostep do internetu
> ==========
> Zgoda. Pod warunkiem, ze owe przepisy bedzie
> udostepnial ich autor na swojej stronie, lub inna osoba
> czy instytucja majaca wyrazna zgode autora na takie
> publikacje.
Ja bym poszedl dalej: pozna stworzyc plik tekstowy zawierajacy przepisy.
Musza to byc przepisy autorskie, a plik ten moze byc dostepny na zasadize
licencji GNU/GPL, czyli do przepisow mozna dodawac swoje przepisy i
udostepnic ten nowy plik z przespisami pod warunkiem, ze bedzie to plik
'zrodlowy' czli taki, do ktorego mozna dopisac nowe przepisy (a wiec nie
powinny byc to pliki graficzne, bo nie mialo by wiekszego sensu).

> Mnie spotkal "przypadek Napstera". Spore fragmenty
> mojej ksiazki zostaly opublikowane na pirackiej
> stronie, bez mojej zgody, bez podania tytulu i autora.
To potepiam. Z drugiej storny nie trzeba robic od razu wielkiej afery -
mozna zaczac od proby dogadania sie z osoba, ktora bezprawnie wykorzystala
Twoja prace i moze nawet lepiej na tym wyjdziesz ;-)

> [...]
> "uzytkownicy Napstera poza sluchaniem muzyki z
> komputera, duzo czesciej kupowali tez oryginalne plyty
> w porownaniu z osobami, ktore z Napstera nie
> korzystaly..."
> Znowu zgoda. Wielkie koncerny byc moze wyjda na tym na
> swoje. Ale pojedynczy autor, ktory wydal jedna lub
> kilka ksiazek zawsze straci. On nie dysponuje innymi
> pozycjami, ktore beda kupowane przez zainteresowanych.
> Wielkie koncerny, jak widac poradza sobie wymuszajac
> np. zamkniecie Napstera. Drobni tworcy sa skazani na
> bezsilne obserwowanie, jak ich praca jest bezkarnie
Tak, tylko wlasnie te wielkie wytwornie najglosniej protestuja i to nie w
obronie autorow, niestety...

> waldek
> =========
Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-17 15:59:23

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> "Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> a écrit dans le
> message de news: b07g78$v6l$...@s...silesia.pik-net.pl...

> kazdego
> ksiazki

> Dorzuce tylko, ze podatek od ksiazki kupowanej przez biblioteki czeka na
> przeglosowanie w Parlamencie.
> Istnieje jednak we Francji prawo do "kopii prywatnej" na uzytek "osobisty
> i rodzinny". Straty poniesione z (miedzy innymi) tego powodu przez autorow
> i wydawcow sa pokrywane przez podatek od kazdej sprzedanej kserokopiarki.
Wlasnie probowalem pokazac, ze to co wydawcy nazywaja 'stratami' w tym
wypadku nie jest tak naprawde strata, ale checia dodatkowego zysku. Bo
przypuszczalnie gdyby nie bylo bibliotek ludzie nie kupowaliby wiecej
ksiazek. Ale wydawcy wlasnie tego nie chca przyznac...

> Ewcia

Tak czy inaczej dzieki za auktualnienie moich informacje przez osobe bliska
zrodla ;-)

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-17 17:24:42

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl>

> To potepiam. Z drugiej storny nie trzeba robic od razu wielkiej afery -
> mozna zaczac od proby dogadania sie z osoba, ktora bezprawnie wykorzystala
> Twoja prace i moze nawet lepiej na tym wyjdziesz ;-)

D o k l a d n i e :-)
zglosiles sprawe?
jak znam zycie i Ciebie, to nie...
dorabiasz ideologie do swojej tezy...
Tymczasem Masrgola pisze absolutnie!!! serio...
i taka jest miedzy Wami roznica!

Masz racje, Nk :-)
Pozdrowka serdeczne :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-20 08:43:57

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej napisał(a):

> [...]
> co rusz coraz ciekawsze ksiazki, ale ich ceny oslabiaja nie jednego.
> Rozpoczalem wiec skanowanie moich i nieodplatnie b?d? je udostepnial w
> formie wordowskiej. I nie chodzi mi tak zupelnie o ksiazki z przepisami
> ale o takie pozycje jak ksiazki pana Thisa, czy Brillata. Na stronie
> www.gastronomie.pl mamy kilka fajnych ksiazek o tematyce kulinarnej,
> które nie jeden chcialby choc tylko wypozyczyc. Mo?e wielu nie zgodzi
> si? ze mna b?d? wrecz stwierdzi ze to piractwo, no ale trudno . Temat
> ten chcialem poddac pod dyskusje. Mam dosc czasu, sprzet i wprawe...

O moj ty Boze, co tez tu sie rozpetalo. Jakze mi przykro. Od jutra zmieniam
osobowosc i wyjezdzam do Meksyku.
Ludzie przeciez troche rozsadku. Nie to nie. Choc moja skrzynka peka
dziwnie w szwach.
NIkogo nie namawiam do zlodziejstwa i piractwa. Myslalem, a moze inaczej,
nie myslalem ze tak to wszyscy odbiora. Juz nigdy w zyciu o tym nie wspomne
a skaner zamykam do szafy...
Z pozdroweniami i przeprosinami
Maciej

1. Data: 2003-01-20 12:20:03

Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Maciej" <b...@e...net.pl> napisal w wiadomosci

> Ludzie przeciez troche rozsadku. Nie to nie. Choc moja skrzynka peka
> dziwnie w szwach.

:-))
Wiesz jak jest, moralnosc moralnoscia a zyc trzeba...

Pzdr
Pawel

1. Data: 2003-01-20 16:06:00

Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bazyli4 <b...@p...USUNTO.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b0gpgr$t5k$...@n...tpi.pl...

> :-))
> Wiesz jak jest, moralnosc moralnoscia a zyc trzeba...

Każdy orze jak może ;-)

1. Data: 2003-01-20 19:32:28

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej wrote:

> [...]
> nie myslalem ze tak to wszyscy odbiora. Juz nigdy w zyciu o tym nie wspomne

Noooo powiem tylko ... a z reszta tylko sie zasmieje ;-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

faworki (P)
[W-WA] Przerażające: jedliśmy psinę, kocinę, gołębinę...
Losos norweski czy baltycki
RE: Drinki & Red Bull
(pytanie) brzoskwiniowiec