składki na izbę lekarską od osób niepracujących w Polsce

1. Data: 2003-04-29 21:13:13

Temat: składki na izbę lekarską od osób niepracujących w Polsce
Od: "Irek" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Izby skarbowe mogą żądać składek za utrzymywanie prawa wykonywania
zawodu od polskiego lekarza przebywającego za granicą, tam pracującego na
podstawie tam uzyskanego zezwolenia?
Nie znalazłem odpowiedzi w ustawie o izbach, tym bardziej w uchwałach NRL.
Ale może jakiś ogólniejszy przepis prawa nie pozwoli izbie mnie ścigać i
straszyć komornikiem?

Irek

2. Data: 2003-04-30 06:58:03

Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy Izby skarbowe mogą żądać składek za utrzymywanie prawa wykonywania

Nie wiem czy izby mogą tego żądac, ale myślę że jest to zwiazane z prawem
wykonywania zawodu. Jeśli go wykonujesz, musisz byc zarejestrowany, a tym
samym płacic fiskusowi, nawet gdy pracujesz poza granicami państwa (są
przepisy mowiace ile i na jakich zasadach). Gdy pracujesz w jakimś tam
sensie na czarno (dla naszych slużb) to może zaistniec sytuacja, iż nie ma
tego odnotowanego - formalnie nie pracujesz, nie płacisz podatku - ale to
grozi utratą prawa wykonywania zawodu, po przerwie trzeba odbywać staże itp.
Nie jestem lekarzem, ale piszę prace na temat samorzadow -stąd pozwalam
sobie na ten komentarz. I jeszcze jedno każda izba ma etatowego prawnika,
nie wiem z jakiego miasta jesteś stąd nie jestem w stanie podać Ci telefonow
do nich, ale warto pytać - porady dla czlonkow izb są bezplatne.
Pozdrowienia . Gaba

program dla gabinetow MEDICALL
Prostata
TSH Vitros ECi - wynik 0,001 - czy to mozliwe?!
potrzebny temat na prace dzieniny stomatologii
gardlo