skoro Casus wrócił...

1. Data: 2003-10-21 14:15:26

Temat: skoro Casus wrócił...
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio jestem chyba przewrażliwiona na punkcie oczu ale że mam tyle z nimi
kłopotów to ciągle mam jakieś obsesje. Pierwsze pytanie dotyczy okularów: w
końcu wyrobiłam sobie (duża wada: -7,5, -6,25) po 9 latach chodzenia tylko w
soczewkach. I czuję się fatalnie. Mam wrażenie że jak patrzę na ścianę to
ona jest wypukła. Czy to normalne (może ma znaczenie że mam niewielkie
szkła?). Drugie pytanie to czarna kropka którą mam w polu widzenia jednego
oka. Nie przeszkadza starsznie ale jak patrzę na białe to wyraźnie widzę
czarny punkcik. Powód do zmartwienia?
Proszę o mądre słowo specjalisty...
(bardzo się cieszę że już wróciłeś!!!)
agata

2. Data: 2003-10-21 14:25:34

Temat: Re: skoro Casus wrócił...
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn3f1j$slv$...@k...task.gda.pl,
agatka <A...@i...com>:
> [...]
> 9 latach chodzenia tylko w soczewkach. I czuję się fatalnie. Mam
> wrażenie że jak patrzę na ścianę to ona jest wypukła. Czy to normalne

Tak, to normalne wrazenie. Noś poki co po domu i unikaj stopni i schodow.
Przyzwyczaisz sie: mozg dokoryguje krzywizny i bedzie OK.

> (może ma znaczenie że mam niewielkie szkła?)
Nie. To wplywa na ograniczone pole widzenia, ale za to szkla sa lzejsze.

> Drugie pytanie to
> czarna kropka którą mam w polu widzenia jednego oka. Nie przeszkadza
> starsznie ale jak patrzę na białe to wyraźnie widzę czarny punkcik.
> Powód do zmartwienia?

Jesli ona podaza za wzrokiem i jeszcze troche z rozpedu, to jest to
najprowdopodobniej męt w ciele szklistym. O ile jest pojedynczy, nie powien
niepokoic. Kontroli wymaga nagle pojawienie sie duzej liczby takich cudaków,
tudziez efekty wizualny typu "zaslona".

--
Robert

3. Data: 2003-10-21 14:53:23

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <bn3fm9$1oe$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:
> [...]
> niepokoic. Kontroli wymaga nagle pojawienie sie duzej liczby takich cudaków,

No właśnie dlaczego męty mają ten poślizg? Przecież to bez sensu ;)
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

4. Data: 2003-10-21 14:57:26

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...zagle.org.pl,
Samotnik <s...@s...eu.org>:

> No właśnie dlaczego męty mają ten poślizg?

Bo sa zawieszone w szklistce, ktora ma taka konsystencje, nie jest zupelnie
stala, tylko troche "lejaca" i przemieszcza sie jeszcze troche pod wplywem
bezwladnosci, gdy sztywniejsze czesci galki juz sie zatrzymaly.

> Przecież to bez sensu ;)

Wyjasnij, co masz na mysli. Mety to nie sa istoty myslace, to nie nalezy sie
doszukiwac sensu ;)

--
Robert

5. Data: 2003-10-21 15:17:08

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <bn3hi1$3d3$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:

> Bo sa zawieszone w szklistce, ktora ma taka konsystencje, nie jest zupelnie
> stala, tylko troche "lejaca" i przemieszcza sie jeszcze troche pod wplywem
> bezwladnosci, gdy sztywniejsze czesci galki juz sie zatrzymaly.

Myślałem, że ciało szkliste jest sztywniejsze po prostu ;)
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

6. Data: 2003-10-21 15:27:33

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...zagle.org.pl,
Samotnik <s...@s...eu.org>:

> Myślałem, że ciało szkliste jest sztywniejsze po prostu ;)

Najczesciej opisuje sie jego strukture jako "galaretowatą". W 99% to woda,
zawieszona w szkielecie kolagenowym. Jest tam tez kwas hialuronowy.

--
Robert

7. Data: 2003-10-21 21:34:04

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oka. Nie przeszkadza starsznie ale jak patrzę na białe to wyraźnie widzę

Ja tez sie ciesze, ze juz wrocilem. No i ciesze sie rowniez z tego, ze
Robert postanowil kontynuowac poradnictwo okulistyczne, co mu wychodzi
bardzo dobrze. Wiec bedac w cieniu potwierdzam wszystko co napisal. Mysle,
ze nie mam tu nic do dodania, odpowiedzi sa wyczerpujace i
prawidlowe:-)))))))

pozdrawiam
casus

8. Data: 2003-10-22 09:04:56

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki stokrotne! Jesteście wyspą szczęścia w bezdennej beznadziei służby
zdrowia...
agata

9. Data: 2003-10-22 17:01:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> Dzięki stokrotne! Jesteście wyspą szczęścia w bezdennej beznadziei służby
> zdrowia...
> agata

Jak to pieknie zabrzmialo:-)
Oby nie bezludna:-))))))

pozdrawiam goraco

casus

jakie badania wykonać
Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
ma moze ktos sprzedac ksiazke...