skrecenie stawu skokowego

1. Data: 2005-02-23 13:14:57

Temat: skrecenie stawu skokowego
Od: "Del" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam 34 lata i uprawiam pilke nozna - amatorsko, ale dosyc intensywnie
(podchodze do tej kontuzji pod katem powrotu na boisko a nie pod katem
powrotu do zwyklego zycia).
Piec dni temu podczas grania skrecilem staw skokowy. USG wykazalo
uszkodzenie torebki stawowej i mocno ponaciagane wiezadla (chyba obylo sie
bez ich naderwania - jezeli juz, to sa naderwane nieznacznie), wiec wyglada
to na lekki drugi stopien.
Chce to porzadnie zaleczyc, zeby kontuzja nie odnawiala sie po powrocie do
gry, wiec praktycznie jestem zdecydowany na gips (tym bardziej, ze tak
zasugerowal lekarz).
Ale mam dwa pytania:
1. Czy gips musi byc do kolana czy moze byc krotszy?
2. Na jak dlugo trzeba go zalozyc? Z jednej strony slyszy sie, ze tkanki
miekkie goja sie przez 6 tygodni, a z drugiej sa lekarze, ktorzy zakladaja
gips np. na 2 tygodnie. Czy ktos moglby to wyjasnic?
Bede wdzieczny za wszelkie rady, uwagi, komentarz itp.
Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2005-02-23 16:35:06

Temat: Re: skrecenie stawu skokowego
Od: "piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w odstępie 1roku 2x skręciłem staw skokowy w obu nogach. Za pierwszym
razem wstawiłem noge do gipsu za 2 nie. Czas rekonwalescencji bardzo
podobny. Przy skręceniu (bez gipsu) chodziłem o 2 kulach bez obciażania
chorej ale i tak jest sie dośc mobilnym w porównaniu z gipsem dodatkowo
mozna smarować nogę maściami przyspieszającymi gojenie np altacet , nie ma
też problemów z myciem. Jednak jeśli nie masz silnej woli żeby nie stwać na
chorą noge (już po 7dniach wydaje sie że można już chodzić) lepiej wstawić
do gipsu. Jako rehabilitację polecam basen i spraw sobie ortezę. Jeśli
kupisz porządna możesz wygodnie i bez strachu o kostkę za 4-5tyg wrocić do
gry
pozdrawiam Piotrek

Jak podnieść swoją odporność?
wysokie cisnienie w ciąży