sledz pod pierzynka (P)

1. Data: 2002-12-29 21:35:20

Temat: sledz pod pierzynka (P)
Od: "AnnaK" <a...@U...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
podam moja wersje tej salatki, ktora moi znajomi uwielbiaja, moze komus
przyda sie na Sylwestra.
Skladniki (ilosci w zaleznosci od naczynia)
sledz z oleju (1-2 tacki, ja uzywam matijasy Liesnera)
2-3 cebule
5-6 ziemniakow
5-6 marchewek
majonez (ja lubie dekoracyjny Winiar)
4-5 jajek
sol, pieprz, olej

Ugotowac ziemniaki, marchewke (ja dodaje troche cukru do gotowania
marchewki, nie moze byc za miekka), jajka. Pokroic w paski sledzia, ulozyc
najlepiej w szklanym, plaskim, dosc duzym naczyniu, dodac pieprzu, polac
oliwa
od sledzia. Pokroic w
kostke dosc drobno cebule, ulozyc na sledziu, dodac pieprz. Zetrzec
ziemniaki
na grubej tarce jarzynowej, ulozyc na cebuli, dodac sol, pieprz, pokropic
olejem. To samo zrobic z marchewka. Na to wylozyc majonez. Zetrzec jajka na
tarce na
oczkach chyba do bulki tartej (tej co kaleczy palce), posypac na majonez,
posolic.
Wstawic do lodowki minimum na kilka godzin, najlepiej na 24 godz. Pychotka.
Udanej zabawy Sylwestrowej i wszystkiego dobrego w 2003 zyczy
Anka Pruszkowianka