sluski klaskie

1. Data: 2002-04-24 13:43:49

Temat: sluski klaskie
Od: powietrze <w...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

znaczy kluski śląskie.

prosze bardzo o przepis. zdaję sobie sprawę z banalności prośby ale nie
mam internetu a potrzebuję. w zamian jutro wrzuce mój wypróbowany przepis
na chleb (nie mam nic innego na razie do wymiany)

TIA

--
powietrze mailto:w...@o...pl l i v e
e v i l

1. Data: 2002-04-24 13:51:48

Temat: Re: sluski klaskie
Od: "HulaGula" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

powietrze <w...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mam internetu a potrzebuję. w zamian jutro wrzuce mój wypróbowany przepis
> na chleb (nie mam nic innego na razie do wymiany)

Heja!

Oto przepis na P R A W D Z I W E kluski śląskie:
1 kg ziemniaków
szklanka mąki ziemniaczanej
sól

Pyry obieram, myję a następnie gotuję.

Ugotowane ziemniaki mielę lub ubijam ubijakiem jak mi się nie chce montować
maszynki do mielenia. Do ubitych ziemniaków dodaję mąkę i wyrabiam gładkie
ciasto.

Z ciasta formuję kulki i przed wrzuceniem do garnka z osolonym wrzątkiem,
kciukiem robię małe dziurki - to po to aby potem na talerzu sos ładnie leżał
na kluchach. Dla tych, co nie lubią za dużo sosu, proponuję dziurki robione
małym paluszkiem lub po prostu lekko przyklepać kluskę przed wrzuceniem do
garnka.

A jak je podawać i z czym hm lepiej zapytam się z czym ich nie można podać?

Życzę smacznego.
A przepis na chleb już mam - na pyszny chleb ze śliwkami, co sie go robi
niecałe 5 minut+rośnięcie, chcesz?

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-04-24 13:55:07

Od: powietrze <w...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[posted and mailed]

"HulaGula" <e...@N...poczta.gazeta.pl> mówi:

> nudny grzesio

dzięki, nie jesteś taki nudny ;-)

--
powietrze mailto:w...@o...pl l i v e
e v i l

1. Data: 2002-04-24 14:14:57

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik HulaGula <e...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> Oto przepis na P R A W D Z I W E kluski śląskie:
[...]
> [...]
> małym paluszkiem lub po prostu lekko przyklepać kluskę przed wrzuceniem do

A ten sos... jaki polecasz do takich klusek?

> nudny grzesio

Ale ta Mechcia to ma na Ciebie wplyw... ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-24 14:22:01

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

HulaGula wrote:

> Oto przepis na P R A W D Z I W E kluski śląskie:
> 1 kg ziemniaków
> szklanka mąki ziemniaczanej

Proporcje ziemniaki/mąka do klusków śląskich można dobrać według zasady:
trzy części ziemniaków i jedna część mąki. Zawsze tak robię i zawsze jest
OK :)

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-04-24 14:22:12

Od: "grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ten sos... jaki polecasz do takich klusek?

> Ale ta Mechcia to ma na Ciebie wplyw... ;-)

Droga Lillo!

Pomidorowy, z pieczeni kiejkolwiek z buraczkami lub z marchewką.
Ja osobiście to najbardziej lubie te kluski wrzucić do nieumyetgo po
pieczeniu naczynia i nimi pomiąchać, tak by się resztami okryły - znaczy się
tym pozostałym obrzydliwym tłuszczem, który tak smaku i uroiku jest pełen.

A Mecha, no cóż, Mecha jest osoba, co to której zdanie liczy się mocno...

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-04-24 14:26:53

Od: "Milkie Warrior" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzy części ziemniaków i jedna część mąki. Zawsze tak robię i zawsze jest

Zgadza się! I to są właśnie te proporcje: kilogram pyrów, szklanka mąki.
Doszedłem to tego drogą wielu prób - wiele lat, krwi, potu, wykipiałego mleka
i ofiar i znoju mnię to kosztowało... ale co? ... cóż życie warte jest bez
boju i znoju... no cóż ono warte???

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-04-24 15:30:12

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sobie ułatwiam sprawę. Uklepuję ziemniaki ugotowane w misce do której
przemieliłam je i wycinam 1/4 a w to miejsce wsypuję mąkę ziemniaczaną.
Wszystko potem zagniatam i robię kluseczki i na osolony wrzątek. :-))
Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2002-04-24 17:20:38

Temat: Re: sluski klaskie OT
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik powietrze <w...@n...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@w...widzi.piksele.
..
> [posted and mailed]
>
> "HulaGula" <e...@N...poczta.gazeta.pl> mówi:

> dzięki, nie jesteś taki nudny ;-)
>
> --

można by pomyśleć, czytając tę odpowiedź, że jednak jestes nudny. Cóż za
finezyjna riposta :))

Wkn, której chyba straszna ilość pożartych bulli Adiolki zaszkodziła
drożdże mi uderzyły do głowy ;-)))

1. Data: 2002-04-24 17:21:31

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aa6eva$27u$...@f...man.torun.pl...

> Proporcje ziemniaki/mąka do klusków śląskich można dobrać według zasady:
> trzy części ziemniaków i jedna część mąki. Zawsze tak robię i zawsze jest
> OK :)

chyba racja, ja tak robię duże pyzy z nadzieniem, tylko jeszcze sól i jaja
dodaję

Wkn

Jak zrobić kruszonkę na drożdżówkę?pomocy!!!
Zrazy staromiejskie (P)
Jak zrobić idealoną pieczeń wołową ?
wzywam prawdziwych mezczyzn do walki o GOLONKE I GOFRY
dzieki za przepis na gofry;))))zadnego nie dostalem;)))