śluz w kupce u 3-miesięcznego dziecka

1. Data: 2004-11-02 16:30:20

Temat: śluz w kupce u 3-miesięcznego dziecka
Od: "Anka" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od jakiegoś czasu walczymy ze śluzem w kupce u mojego synka. Początkowo było
to połączone z biegunką, więc po wizycie u lekarza zastosowaliśmy lakcid a
potem nifuroksazyd. Cała "terapia" trwała tydzień. Po odstawieniu leków
jeden dzień był spokój a teraz śluz jest znowu. Początkowo w jednej kupce na
dzień a teraz już każda zawiera mniejszą bądź wiekszą ilość śluzu. Zdarzyło
nam się też dwa razy, że mały wydalił sam śluz. Dodam tylko, że kupka jest
zazwyczaj papkowata i żółta choć czasem zdarza się zielona.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale małemu zaczęła się też łuszczyć
skórka na główce. Czy to ma jakiś związek?? No i czy te objawy mogą
wskazywać coś groźnego czy nie??

Pozdrawiam
Anka

2. Data: 2004-11-04 19:40:26

Temat: Re: śluz w kupce u 3-miesięcznego dziecka
Od: "Boo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duże ilości śluzu w kale u małych dzieci połączone często z wyjątkowo
nieprzyjemnym zapachem mogą świadczyć o zakażeniu pierwotniakiem Giardia
lamblia (Lamblia intestinalis)-choroba lamblioza.Do zakażenia może dojśc drogą
pokarmową. Można wykryć badając kał na obecnośc cyst tego pasożyta.Możliwości
jest jednak duzo więcej i trudno z tych danych stwierdzić coś jednoznacznie.

Badanie PCR w kierunku gruźlicy.
skuteczne samobojstwo
badania krwi
badania krwi