soczewki

1. Data: 2003-03-03 18:46:53

Temat: soczewki
Od: "Alimak" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pewien problem. Chodzi o to, ze dzisiaj pierwszy raz nalozylam soczewki
i w jednym oku (lewym) czuje lekki dyskomfort. Cos jakby lekko uciska, ale
bardzo leciutko. W prawym jest idealnie, jakbym nic w nim nie miala. W
zwiazku z tym mam pytanie czy jest to cos normalnego, spowodowanego
przywyczajaniem sie oka, czy tez moze to byc objaw jakiejs choroby oka np.
owrzodzenia rogowki (jak pisza w ulotce).

Z gory dziekuje i pozdrawiam
K.

2. Data: 2003-03-03 19:06:06

Temat: Re: soczewki
Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przywyczajaniem sie oka, czy tez moze to byc objaw jakiejs choroby oka np.
> owrzodzenia rogowki (jak pisza w ulotce).

Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze faktycznie, moze to byc zwiazane z
dostosowaniem sie oka do soczewki, ale moze to rowniez byc jakis maly
uwierajacy 'paproch' (zdejmij soczewke, przeplucz plynem i zaloz ponownie),
albo tez jest to wina zalozenia soczewki odwrotna strona (jesli soczewka nie
jest dwustronna, a zakladam, ze nie jest), w tym wypadku zdejmij soczewke i
sprawdz czy twoczy ona idealny 'luk' (jesli nie jestes pewna wywin ja, a na
pewno zobaczysz roznice, 'zla' strona bedzie miala lekko zawiniete konce...
czy jak to nazwac).

/havelock

3. Data: 2003-03-04 08:52:54

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przyzwyczaiałam się do soczewek ok. 2 tyg. Przyznaję, że na początku też
mi one przeszkadzały. Zaleca się noszenie (przynajmniej tak mi mówiła
lekarka) soczewek przez pierwsze dni nie dłużej niż 4 h na dobę.

Ania - od ponad pół roku w soczewkach

4. Data: 2003-03-04 12:03:37

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja nosze okulary i nie mam problemow :D

--

\/\/ I S E |\/| A N
#GG: 3226283

5. Data: 2003-03-04 18:22:10

Od: "KP" <k...@t...opoka.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

| A ja nosze okulary i nie mam problemow :D

A ja noszę soczewki dwuogniskowe,
zdejmuję raz na parę miesięcy
i lepsze to niż okulary !!!

KP

6. Data: 2003-03-05 21:09:55

Od: "Krzysztof Zaorski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

| soczewki i w jednym oku (lewym) czuje lekki dyskomfort. Cos jakby
| lekko uciska, ale bardzo leciutko. W prawym jest idealnie, jakbym nic

Zamień soczewki miejscami: lewą załóż na prawe oko, jeśli dalej będziesz
czuła dyskonfort to reklamuj soczewkę w miejscu, gdzie je kupiłaś.
Oczywiście po wykluczeniu możliwości z poprzednich postów :) .
Kiedyś trafiła mi się soczewka (noszę soczewki od 5 lat), która
wyglądała dobrze, ale nie można było jej nosić na oku. W ramach
reklamacji została wymieniona na nową :)
<<<< Krzysztof Zaorski >>>>
"Ludzką rzeczą jest błądzić, glupców rzeczą trwać w błędzie"

7. Data: 2003-03-07 08:13:53

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Zaorski wrote:
> Zamień soczewki miejscami: lewą załóż na prawe oko,

Nie zawsze jest to możliwe, ja np. mam obydwie soczewki różnej mocy i w tym
jedna z nich jest toryczna a druga sferyczna.

pzdr.
Ania

propecia
Egzamin z angielskiego na AM/UM w Łodzi