sok z aronii i liści

1. Data: 2003-09-23 16:43:20

Temat: sok z aronii i liści
Od: "Tom" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak ktoś posiada jeszcze aronię to u nas na Roztoczu jest modny ostatnio
bardzo dobry sok.
Przepis jest podobno bardzo stary i przywieziony z Ukrainy.

1,5 kg owoców z aronii
100 liści z aronii lub wiśni (od tego zależy później posmak soku)
3 l wody

To wszystko gotować ok 20 min.
Odcedzić i do syropu wsypać 3 kg cukru i 2 kwaski cytrynowe (20 gramowe)
Zagotować i na gorąco wlewać do butelek lub słoików.

Smacznego :)
Dodam że aronia wzmacnia serce i zapobiega miażdżycy. Jej owoce są
znakomitym źródłem wielu cennych substancji czynnych (antocyjanów), witamin
(C, B2, B6, PP, P, E, karotenu, czyli prowitaminy A), mikroelementów
(molibdenu, manganu, miedzi, boru, jodu, kobaltu) oraz błonnika i pektyn
ułatwiających pracę układu pokarmowego i usuwających toksyny z organizmu.
Wszystkie te składniki wspomagają nasz układ odpornościowy. Więc na zimę w
sam raz :)

--
Pozdrawiam Tom
t...@N...wp.pl

1. Data: 2003-09-23 20:39:25

Temat: Re: sok z aronii i liści
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak ktoś posiada jeszcze aronię

My ze zbiorem aronii czekamy do pierwszych przymrozkow. Wtedy podobno owoce
sa najslodsze.

1. Data: 2003-09-24 04:17:15

Od: "Tom" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zefirka" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> My ze zbiorem aronii czekamy do pierwszych przymrozkow. Wtedy podobno
owoce
> sa najslodsze.

Poważnie?? Dwa tygodnie temu widziałem owoce na krzaku i już były bardzo
suche...

1. Data: 2003-09-24 06:59:47

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poważnie?? Dwa tygodnie temu widziałem owoce na krzaku i już były bardzo
> suche...

Serio, serio. Susza jest to i krzewy szybciej schna. Nasze sa jak na razie w
porzadku. Poczekamy, zobaczymy...

obiadek -- co zrobic?
Wkladka do gotowania na parze
Ryz preparowany
[allegro - 1h do konca!] Super Ekspres Kombi
kuchenka elektryczna